Toon posts:

Mac-Font naar PC-Font converteren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een Flash site aan het maken waarvoor ik het font MetaBold/Metabook gebruik, helaas is dit een Mac-font en bestaat er naar mijn weten geen PC versie van... En ik wil graag met een PC werken, geen discussie mogelijk. Zijn er tools om een Mac-font te converteren naar een PC-font te converteren? Zo ja, wie, wat, hoe, waar, $ en bedankt!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23
Zou eens naar Adobe Type Manager kijken...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
http://www.macdisk.com/fontsen.php3 zo zou het dus kunnen maar dan heb je wel MacDisc nodig...

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:59

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

de tool daarvoor is macromedia's Fontographer, op de macromedia knowledge-base kun je ook een aantal artikelen vinden mbt bugs die specifiek op mac-pc-font-conversion betrekking hebben

een alternatief is misschien TransType: http://www.fontlab.com/html/transtype.html

beiden zijn commerciele programma's (Fontographer an sich is best de aanschaf waard, als je grafisch werk doet)

voor conversie tussen mac-truetype en pc-truetype zijn wel free of shareware utils voorhanden, alhoewel niet altijd foutloos

edit: azerty-keyboards suck

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

FontoGrapher is wel aardig maar het stamt wel uit 1996, iets wat ook vreselijk te zien is aan het programma en je bent al blij als ie uberhaupt op start. Dat Macromedia daar vervolgens ook nog een dollar of 349 voor durft te vragen vind ik wat overmoedig van ze. Tragisch.

Maar met Crossfont kun je bv gewoon een Mac font naar en PC font overzetten. Dat heb ik toevallig laatst met de Meta gedaan. Crossfont is gewoon te vinden via tucows of download.com

Meta mag ik helaas niet online zetten ivm copyrights ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 15:35 schreef OzBoz het volgende:
Maar met Crossfont kun je bv gewoon een Mac font naar en PC font overzetten. Dat heb ik toevallig laatst met de Meta gedaan. Crossfont is gewoon te vinden via tucows of download.com
Heb Crossfont binnen gehaald, maar je kan blijkbaar niet direct vanaf een share op een Mac een font converten?

Belangrijker zonder MacDisc?

• OzBoz

OzBoz

Op maandag 01 juli 2002 15:50 schreef Delirium het volgende:

[..]

Heb Crossfont binnen gehaald, maar je kan blijkbaar niet direct vanaf een share op een Mac een font converten?

Belangrijker zonder MacDisc?
Je kunt gewoon vanaf mac je fontje toch ff mailen of op flop rossen? En mocht het een G3/G4 zijn dan stuur Apple maar een agressieve mail over hoe stompzinnig ze konden zijn door een floppydrive weg te laten. :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23
OzBoz:
Je kunt gewoon vanaf mac je fontje toch ff mailen of op flop rossen? En mocht het een G3/G4 zijn dan stuur Apple maar een agressieve mail over hoe stompzinnig ze konden zijn door een floppydrive weg te laten. :)
lol. Hier zit 'ie er gewoon in :)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

fontje inpakken met stuffit en dan met expander openen op je pc en dan crossfont...

Flickr

• waxle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 15:52

waxle

Schavuit & Schobbejak

Crossfont is the word :)

ouwe meuk
Nichts ist toller als ein Zündapp Roller!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er bestaat geloof ik ook Adobe FontMaganer ofzo....ff opzoeken

edit : Macromedia Fontographer 4.1

zoals al genoemd, alleen deze is gewoon nieuw, dus helemaal niet uit 1996 ofzo..

• OzBoz

OzBoz

Op maandag 01 juli 2002 23:48 schreef g00fy het volgende:
Er bestaat geloof ik ook Adobe FontMaganer ofzo....ff opzoeken

edit : Macromedia Fontographer 4.1

zoals al genoemd, alleen deze is gewoon nieuw, dus helemaal niet uit 1996 ofzo..
Vanuit mijn kamertje, hoog in de Ivoren Toren: Spreek me niet tegen, weet je wel tegen wie je het hebt ;)

Waarom dacht je dat de update uit juni 1996 stamt?

Pagina: 1