Toon posts:

Probleem met Celeron 333 Mhz systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik had nog een oude Packard Bell systeemkast, welke in wou schenken aan mijn voetbalvereniging zodat ze deze voor internet konden gebruiken.
Alleen bleek dat het originele moederbord het op de een of andere manier had begeven.
Ik op zoek naar een ander Slot 1 moederbord. Via via één te pakken gekregen. Alles ( processor, geheugen etc. ) overgezet naar dit moederbord. Moederbord in systeemkast geplaatst, voeding aangesloten, alleen wil het systeem nu helemaal niet meer starten ( lijkt dus alsof er geen stroom opstaat, wat dus niet het geval is ). Zou het misschien met jumpers ofzo te maken kunnen hebben ?? Of kan het aan iets anders liggen ?
Alvast bedankt voor jullie reacties. *D

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 13:57 schreef dancezone_wzv het volgende:
Hallo,

Ik zit met het volgende probleem:
Ik had nog een oude Packard Bell systeemkast, welke in wou schenken aan mijn voetbalvereniging zodat ze deze voor internet konden gebruiken.
Alleen bleek dat het originele moederbord het op de een of andere manier had begeven.
Ik op zoek naar een ander Slot 1 moederbord. Via via één te pakken gekregen. Alles ( processor, geheugen etc. ) overgezet naar dit moederbord. Moederbord in systeemkast geplaatst, voeding aangesloten, alleen wil het systeem nu helemaal niet meer starten ( lijkt dus alsof er geen stroom opstaat, wat dus niet het geval is ). Zou het misschien met jumpers ofzo te maken kunnen hebben ?? Of kan het aan iets anders liggen ?
Alvast bedankt voor jullie reacties. *D
Even wat meer gegevens geven: Wat voor moederbord? enz.
Heb je die voeding getest in een ander systeem? Heb je het snoertje voor "power on" goed aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 14:07 schreef schaapie het volgende:

[..]

Even wat meer gegevens geven: Wat voor moederbord? enz.
Heb je die voeding getest in een ander systeem? Heb je het snoertje voor "power on" goed aangesloten?
Uhm, het is een Baby(nog wat) moederbord (Slot 1). Verdere gegevens heb ik hier niet bij de hand omdat ik op het moment op mijn werk zit. Maar nu je het zegt zou het wel eens kunnen zijn dat het snoertje voor de power-on niet goed zit aangesloten. Als ik thuis kom zal ik er eens naar moeten kijken. In ieder geval alvast bedankt. *D

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op het moment aan het proberen om het stekkertje te versteken, alleen lukt het me nog steeds niet. Ik krijg maar geen stroom op me voeding en de stekker zit er wel in.
Please help !!! :'(

Verwijderd

Topicstarter
Eenieder de me kan helpen, help me please !!

|:(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
packard bell kasten
hebben andere stekkertjes
das echt weer zo'n packard hell streek
die passen alleen op de mobo's
overigens passen de stekkertjes van normale kasten na veel gezoek wel op de mobo's, maar van de kast op andere mobo's dus niet.
je zult ook een andere el cheapo case moeten hebben , of de snoertjes helemaal losknippen en prutsen kan ook nog.

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 19:46 schreef tweakduke het volgende:
packard bell kasten
hebben andere stekkertjes
das echt weer zo'n packard hell streek
die passen alleen op de mobo's
overigens passen de stekkertjes van normale kasten na veel gezoek wel op de mobo's, maar van de kast op andere mobo's dus niet.
je zult ook een andere el cheapo case moeten hebben , of de snoertjes helemaal losknippen en prutsen kan ook nog.
Dus ik kan aannemen dat het daar aan zal liggen ? En die stekkertjes zijn per se nodig om stroom op de voeding te krijgen, wat ik wil bedoelen is dat die per se aangesloten moeten zitten ?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 02 juli 2002 19:57 schreef dancezone_wzv het volgende:

[..]

Dus ik kan aannemen dat het daar aan zal liggen ? En die stekkertjes zijn per se nodig om stroom op de voeding te krijgen, wat ik wil bedoelen is dat die per se aangesloten moeten zitten ?
Neuh, iets moet aangesloten zitten dat ff kort de powerswitch jumpers kan verbinden, of evt de groene draad in de ATX kabel met een zwarte kan verbinden- zelfde effect.

Met de kap eraf doe ik het meestal met een schroevendraaier, maar een willekeurige reset- of powerknop lijkt vaak professioneler :z

Trouwens, tweakduke, ik zou je nick veranderen. Tweakserf ofzo :+ die PB's gebruiken idd een proprietary type connector (de ouderen gebruiken Intel's eigen standaard, de nieuwere eentje van MSI), maar dat is puur waar welke kabel naartoe moet. Pak een stanleymes, snijd die dingen los en prak ze op de juiste plek op het mobo. Voor een tweakduke zou dat toch geen probleem mogen zijn :z

Oslik blyat! Oslik!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Niet kicken na 10 minuten man...

maaruh als je is wat meer hier neerzet (merk mobo is wel handig,type geheugen, grafische kaart enz.) dan kunnen we je misschien wel helpen....beetje onsamenhangend geheel is t nu.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01:11

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
voor een tweakduke is het zekers geen probleem :p
heb het zelf namelijk ook gedaan :+
maar het is een hoop gepiel dus als je nog wat poen hebt voor een betere kast is dat handiger soms...

Tweakers Discord

Pagina: 1