huh?
waarom probeer je het niet allebei en kijk je wat het snelste is?
waarom probeer je het niet allebei en kijk je wat het snelste is?
wou graag ff opinion horen van iemand anders
Palette aanpassen lijkt me wel het snelste eigenlijk.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Hangt ervan af wat je wilt faden, als je alleen een paar sprites wilt faden..dan lijkt me beter om een sprite door een fade-engine (of wat voor lib je dan ook gebruikt) te raggen. Als je het hele scherm wil faden, zou ik even het scherm naar een pointer te dumpen, en dan die door een fade-engine te malen...of denk ik nu te ingewikkeld (kun je wel custom effects creeren), en is de palette aanpassen goedkoper?
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Wat is een "fade-engine"??
* Creepy denkt terug aan DOS 320x200x256 tijd
Als je een geindexeerd pallet hebt, kan je die kleuren van dat pallet gewoon aanpassen, om zo een fade te maken. Lijkt me dat dit vrij snel moet gaan.. zo'n fade-routine is ook vrij makkelijk om te maken..
Is naar mijn idee minder CPU/Hardware intensief t.o.v. het gebruiken van een tweede layer met alpha kanaal.
* Creepy denkt terug aan DOS 320x200x256 tijd
Als je een geindexeerd pallet hebt, kan je die kleuren van dat pallet gewoon aanpassen, om zo een fade te maken. Lijkt me dat dit vrij snel moet gaan.. zo'n fade-routine is ook vrij makkelijk om te maken..
Is naar mijn idee minder CPU/Hardware intensief t.o.v. het gebruiken van een tweede layer met alpha kanaal.
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
de alpha handeling zit al standaard in de processor, (net zoals de rotation/scaling/mosaic van bg/sprites).
vandaar dat het me een snellere manier leek om het via de alpha channel te doen
ennuhm fade-engine nog nooit van gehoord bij de gba.
vandaar dat het me een snellere manier leek om het via de alpha channel te doen
ennuhm fade-engine nog nooit van gehoord bij de gba.
Maar, om unclero's reactie maar te herhalen, dat werkt alleen als je ofwel het hele scherm tegelijk wilt faden, ofwel het deel dat je wilt faden een exclusief deel van het palette gebruikt.Op maandag 01 juli 2002 15:58 schreef Creepy het volgende:
Als je een geindexeerd pallet hebt, kan je die kleuren van dat pallet gewoon aanpassen, om zo een fade te maken.
Dit laatste komt met een beperkt palette van 256 kleuren weinig voor.
Als je delen wilt gaan faden, (zoals sprites etc.) zul je met alpha blending moeten gaan spelen ja..gelukkig heeft de GBA hardware ondersteuning voor transparency effects, rotating, scaling etc.
En ik blijf me nog steeds afvragen wat een fade-engine is :-)
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
nou heb ik niet veel kaas gegeten van GBA programmeren, maar van een fade engine kan ik me toch wel wat voorstellen:Op maandag 01 juli 2002 16:41 schreef Creepy het volgende:
Als je delen wilt gaan faden, (zoals sprites etc.) zul je met alpha blending moeten gaan spelen ja..gelukkig heeft de GBA hardware ondersteuning voor transparency effects, rotating, scaling etc.
een functie die gewoon alle kleuren pakt uit de palette, en de rgb waarde steeds lichter maakt, zodat je uiteindelijk op wit uitkomt
Pagina: 1