Toon posts:

Ghosten van Windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe moet ik windows xp machines ghosten met behulp van Norton ghost 2002! Hoe zit dat bijvoorbeeld met de activeringscodes en dergelijke.

PS. Ik heb al gezocht op dit forum, maar er zijn voor mij nog wat onduidelijkheden wat betreft de omgang met de activeringscodes

• Wupsje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2024
Als je ghost dan zal Windows XP vanzelf naar voren komen met dat je windows XP opnieuw moet activeren.
Heb je gewoon de versie officieel dan kun je dat gewoon doen.

Zo niet dan moet je gloof ik wat gaan kloten met een bepaald bestandje.
Kweet alleen niet precies welke.

Wupsje

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 13:33 schreef Wupsje het volgende:
Wupsje
Hey Wupsje (en ook -W- voor het verstoren van zijn topic), ik ga je even vervelen met een huishoudelijke mededeling ;)

Ik heb net ff gekeken in je posthistory, en 't viel me op dat je onder veel posts je naam zeg. Hoe goed bedoeld het ook is, dit hebben wij liever niet. Hiervoor is je signature een mooie feature op dit forum. Zie voor meer informatie [topic=309815]. Zou je hier op kunnen letten? Thanx :)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Wupsje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2024
Heh :)

Ik zie dat gewoon als een soort van beleefdheid hoor..
Vind het op zich beetje gek dat mensen zich daar aan "ergeren".

Maargoed bij deze dan

(geen Wupsje eronder dus) :)

• kwtemp874
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 11:59
laat maar

Verwijderd

Wupsje schreef op 01 juli 2002 @ 13:33:
Als je ghost dan zal Windows XP vanzelf naar voren komen met dat je windows XP opnieuw moet activeren.
Heb je gewoon de versie officieel dan kun je dat gewoon doen.

Zo niet dan moet je gloof ik wat gaan kloten met een bepaald bestandje.
Kweet alleen niet precies welke.

Wupsje
heeft iemand hiermee ervaring? Of dat wel zo is?

• Y0ur1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wupsje schreef op 04 juli 2002 @ 00:16:
Heh :)

Ik zie dat gewoon als een soort van beleefdheid hoor..
Vind het op zich beetje gek dat mensen zich daar aan "ergeren".

Maargoed bij deze dan

(geen Wupsje eronder dus) :)
Das niet het probleem. DAar is de signature voor, daar kun je hem prima in zetten! Als iedereen zijn naam er onder zet wordt het een beetje rommelig, en waarom iedere keer typen als het automatisch kan ;)

Verwijderd

YT-Croc schreef op 06 november 2002 @ 11:04:
[...]

Das niet het probleem. DAar is de signature voor, daar kun je hem prima in zetten! Als iedereen zijn naam er onder zet wordt het een beetje rommelig, en waarom iedere keer typen als het automatisch kan ;)
kunnen we aub ontopic blijven :)

Verwijderd

Ik neem aan als je een ghost image terug zet op vb. 30 pc´s van Windows XP, dat deze allemaal de zelfde licentienummer hebben. Mag dat?

Ik heb eigenlijk liever dat ik na het restoren een scherm krijg van XP waar ik een de serial kan invoeren (activeringschermpje)

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 19:41

Arno

PF5A

Hetzelfde nummer mag niet.

Heractivering: [google=sysprep] ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Verwijderd

Dan installeer je XP zonder dat je de activatie voltooid, maak je een ghost-image, klaar.
Gooi je de image op een pc, en hoppa, je bent bij elke pc in hetzelfde stadium, nml. het activatiescherm.

En idd wat Traag post is ook een goeie :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:19:
Dan installeer je XP zonder dat je de activatie voltooid, maak je een ghost-image, klaar.
Gooi je de image op een pc, en hoppa, je bent bij elke pc in hetzelfde stadium, nml. het activatiescherm.

En idd wat Traag post is ook een goeie :)
er las ergens ook iets, dat ik iets uit de registry kan slopen, waardoor je XP opnieuw moet activeren?

Verwijderd

zeg mensen....Ghosten is een image maken.. Je maakt dus een veiligheid kopie van de inhound van je partitie waar WinXP op staat. Deze kan je dan veilig op een tweede schijfkopieren. Dus.... Niks met key's etc...

Verwijderd

over dat sysprep weer, werkt dat ook voor Windows XP.. ik lees namelijk op de microsoft site :) dat het voor windows 2000 is, er wordt niets over geschreven.

Trouwens Traag: sysprep ziet er goed uit :) thanks

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:26:
zeg mensen....Ghosten is een image maken.. Je maakt dus een veiligheid kopie van de inhound van je partitie waar WinXP op staat. Deze kan je dan veilig op een tweede schijfkopieren. Dus.... Niks met key's etc...
Beste kerel, hij kopieert je registry ook mee, en 3x raden wat daar in staat?
Juist, je key ;)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:23:
[...]

er las ergens ook iets, dat ik iets uit de registry kan slopen, waardoor je XP opnieuw moet activeren?
Ja, dat klopt, stond volgens mij hier op GoT toen de tijd was dat SP1 uitkwam en alle tweakertje de grond onder de voetjes heet voelden worden ;)
Heb het hier niet zo voor handen en weet ook niet of het nog gepost mag worden.
Trouwens, dat staat gewoon op microsoft.
Ik zou zeggen zoek de Knowledgebase eens door op: changing windows xp key.
Succes :)

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:06

pbd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:16:
Ik neem aan als je een ghost image terug zet op vb. 30 pc´s van Windows XP, dat deze allemaal de zelfde licentienummer hebben. Mag dat?

Ik heb eigenlijk liever dat ik na het restoren een scherm krijg van XP waar ik een de serial kan invoeren (activeringschermpje)
als je dit op 30 pc's moet installeren dan zou ik een volume licence key aanvragen bij MS (oftwel de corporate versie). Dan kun je dus wel op meerdere systemen dezelfde key gebruiken en hoef je ze niet allemaal afzonderlijk te activeren. Mocht er sprake zijn van verschillende hardwareconfiguraties dan moet je inderdaad gaan denken aan sysprep zoals iemand al neomde. Onder 2000 werkte dit perfect. Heb dit onder XP nog nooit gebruikt maar heb wel begrepen dat dit een stuk moeizamer gaat dan onder 2000.

Dat activeringsschermpje/serienummer invoeren is gewoon een optie bij sysprep net als machinenaam, domein/werkgroepnaam en honderden andere opties. Je kan het vooraf invullen maar ook open laten zodat het bij de mini-setup die je krijgt alsnog gevraagd wordt.

Verwijderd

Van de Microsoft site:

System Requirements
To install Sysprep 1.1, you must be running one of the following Windows 2000 products on your computer:

Windows 2000 Professional
Windows 2000 Server
Windows 2000 Advanced Server
Windows 2000 Datacenter

Weet iemand of dit ook werkt onder Windows XP (prof.). Heeft iemand hiermee ervaring?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

How to Use Sysprep: An Introduction Sysprep voor XP. Google rules ondanks de sig van Alfredt :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1