Thumb- / PenDrive als opslag en authenticatie?

Pagina: 1
Acties:

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Wie weet of dit kan?
Wat ik zoek is dus een USB-device waarmee je kan inloggen (hooguit pincode, à la smartcard authenticatie) en waar je data op kan slaan (bijvoorbeeld 128 MB)
Dus zoiets in combinatie met een standaard pen/thumbdrive.

Graag met links.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

die sonys hadden toch een beveiligd gedeelte waar je alleen met een password in kon toch.

• teigetjuh
  • Niet online
Dat zijn memorysticks, de thumbdrive heeft ook zoiets, maar daarmee kun je je niet tegen windows aan authenticeren.

Wat ik dus zoek is een usb-device die je in je pcstopt, waarmee je dan automatisch inlogt en een schijf hebt waar je je persoonlijke data op kwijt kan.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 08:45
MSI heeft dat toch als extra feature op hun moederbord ? Met zo'n USB-kaart ofzo :?

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb een thumbdrive waarop een password ingesteld kan worden. Bedoel je zoiets?

• s3mt3x
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-12-2025

s3mt3x

I choose not to know...

Ik weet wel dat er USB tokens bestaan waarmee je jezelf kunt authenticeren op een werkstation (o.a. de Rainbow iKey), maar deze hebben geen opslagcapaciteit die in MB's geteld word. Zeker geen 128 MB. Is waarschijnlijk vanuit security perspectief ook niet zo'n goed concept. Je wil de data tenslotte scheiden van de beveiliging, niet?

Nederland een bananenrepubliek? OK, maar dan wel het bijbehorende weer graag!

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 11:36 schreef Jaded het volgende:
MSI heeft dat toch als extra feature op hun moederbord ? Met zo'n USB-kaart ofzo :?
smart key bedoelje

• Biedzjee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-08-2025
ThunderStore in Den Bosch verkoopt een product (X-Tra Safe solo) wat je kan authenticeren:
* versleutelde Virutal Drive
* Centraal beheer
etc.

Trying to establish voice contact... please yell into keyboard.

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-03 08:45
Op dinsdag 02 juli 2002 12:38 schreef chefke het volgende:
smart key bedoelje
Indeed :)

• teigetjuh
  • Niet online
Tis niet voor mij alleen, maar moet hier bedrijfsbreed eventueel uitgerold gaan worden, waarbij de gebruikers hun personlijke data dus op die key kwijt kunnen. De thunderstore die Biedzjee aangeeft ziet er interessant uit...

Alle werkstations voor eigenbouw met msi boardjes uitrollen is dus geen optie...

[edit]

FF gekeken, maar dit is dus niet wat ik zoek.

• Vlabakje90
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zoek eens naar 'ThumbDrive Secure' ik dacht dat dat een ThumbDriver met een beveiliging...

:)

• teigetjuh
  • Niet online
Op dinsdag 02 juli 2002 15:32 schreef Vlabakje90 het volgende:
Zoek eens naar 'ThumbDrive Secure' ik dacht dat dat een ThumbDriver met een beveiliging...

:)
Ja dat is een thumbdrive met een wachtwoord voor je data :(

• teigetjuh
  • Niet online
Verder niemand een idee?

Verwijderd

Op vrijdag 05 juli 2002 11:15 schreef teigetjuh het volgende:
Verder niemand een idee?
Bij de pendrive secure kun je een paswoord instellen.
die moet iedere keer ingevoerd worden als je hem in de USB poort steekt.
Ook is de mogelijkheid deze uit te schakelen, zodat je het pw niet in hoeft te voeren.

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-08-2025
Je kan ook nog kijken naar de Aladdin eToken. Ik heb ze een keer gebeld en toen zeiden ze dat er ook een variant was met geheugen. Dat was (uit het hoofd) 64 MB of zo. Ze hebben een SDK met twee eTokens en zo'n geheugensleuteltje.

Persoonlijk vind ik het trouwens niet zo'n goed idee om data op die dingen te bewaren. Die raken kwijt, en backups maken is onhandig. Handiger is om de files op de server te hebben en die te versleutelen met een key die op de USB-sleutel staat.

Hum, nu ik er over nadenk... het kan ook wel 32 MB geweest zijn.

Verwijderd

Is een memorystick ook als a opstartdrive te gebruiken?
Ideaal voor laptop zonder a drive

Verwijderd

Ik heb een memorystick besteld en ga het wel uit proberen.
Ik zal de resultaten laten weten.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 15 oktober 2002 @ 11:03:
Is een memorystick ook als a opstartdrive te gebruiken?
Ideaal voor laptop zonder a drive
Uit de Pendrive FAQ:
Q: Can the Pen Drive be used as a boot disk?
A: No. Currently the Pen Drive cannot be used as a boot disk, because it reuires a BIOS ROM on the PC's motherboard that supports USB as a bootable device.
Ik heb ergens gelezen dat de Pendrive een FD en HD deel heeft, en dat het FD deel kan worden gebruikt om van te booten als je mainboard USB device boots ondersteunt. Het OS dat je start moet dan wel de Pendrive supporten, dus DOS lukt bijvoorbeeld niet. Linux met kernel 2.4 moet wel lukken.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1