Toon posts:

Logitech.com layout een zooitje ?

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist met Oh When, via ICQ een korte discussie over de nieuwe Logitech.com website. Ik persoonlijk vind hem overzichtelijk, en qua vormgeving erg lekker uitzien :D

Is weer eens wat anders dan standaard menuutje links, balkje hier, content daar :P

OhWhen, vind het een regelrecht zooitje, niet consequent. En kan zijn weg niet vinden door deze site. Blijkt dat er hier een grappig meningsverschil is tussen 2 personen die toch dagelijks dit soort sites technisch uitwerken.

Is de website nou zo slecht qua gebruik, snelheid etc. :? :D Ik vind het een goed voorbeeld van layout, lekker simpel los, grafisch geil, makkelijk navigeerbaar.

Tevens is denk ik een doel wel bereikt. Als ik een toetsenbord wil kopen, ben ik met 1 druk op de juiste plaats. :)

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

de site is wel mooi, en ik kan me weg er wel redelijk vinden maar ik ben het wel met OhWhen eens dat je flink moet rondkijken waar je nu weer moet clicken om verder te gaan...

vergelijk dit eens:
http://www.logitech.com/index.cfm?page=downloads/finder&CRID=270&countryid=12&languageid=1
http://www.logitech.com/index.cfm?page=products/home&CRID=17&countryid=12&languageid=1

Je hebt hier product selectie maar beide zijn geheel verschillend in navigatie. Terwijl ze eigenlijk gelijk moeten zijn.

http://www.logitech.com/index.cfm?page=whatsnew/home&CRID=91&countryid=12&languageid=1

Hier heb je op eens twee extra menu items boven het grafische plaatje (dat rode ding :) ) Op geen een van de andere menu items komt dat voor. Totaal onzinnig.
En waarom nogmaals herhalen dat je op de "What's new" pagina zit?

persoonlijk zou ik het mooier vinden om de menu items uit dropdown menu te herhalen in lichtgrijze balk onder de menu balk. (Maar dat kan misschien komen omdat ik nu een site aan het bouwen ben die dat heeft... :D )

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

linkje is wel handig he :P

Maar goed...vraag is natuurlijk of ik nu los ga branden in onvervalste owentje stylo of dat ik me inhoudt... ;)

Want tja, ik vind het drie keer niks, en vooral vanwege de navigatie. Alles is beetje neergeplempt op die pagina, hoofdnavigatie, subnavigatie en nog 3 andere navigatie structuren. Kijk ik op het eerst op die pagina, dan zie ik absoluut geen eenheid of structuur, Het komt een beetje over als het wannabee neefje van MSDN, alleen ome bill vind Logitech spullen nooit zo interesant. Vooral de details zoals BUY NOW en Check price die niet eens op dezelfde baseline staan, inconsistent gebruik van popups ( wel bij features, maar waarom niet bij store locator? ) daar erg ik me aan. Plus check de site eens in Netscape 4.x op de Mac en schrik je rot >:)

Of is het misschien toch dat stokkie iedere site tof vind die eindigt met de extensie .cfm....

</steekonderwater>

:P >:)

"You're only as good, as what you did last week."

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
zo in een eerste oogopslag vind ik 'm er gelikt uitzien. Een beetje erg licht blauw, maar goed, dat moet kunnen. Wat ik me wél afvraag is wat het nut is van zo'n 'select your country'-indexpagina, terwijl bij 80% van alle landen gewoon english staat. Doe dan standaard english, met een keuzeoptie bínnen de site naar andere talen. Verder hadden ze wel dat flash-menu met die scrollende balk met plaatjes iets meer mogen uitwerken, van mijn part de productnaam er bij als je een mouseover triggert. Zo is het een beetje wazig menu, waarvan je niet weet waar je uitkomt totdat je er op klikt.

[edit]
na het zien van oh, when?'s link bemerk ik idd nogal wat inconsistentie wat betreft layout. Zelf ben ik een voorstander ervan om als 1e (of als de index een welkomst-pagina betreft met haast geen content, de 2e) pagina een standaardstructuur op te zetten, en die over de gehele site te behouden. Verder is de navigatie, zoals ik al zei, niet echt eenduidig en doet zo een beetje rommelig, ondoordacht aan.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 13:22 schreef oh,when? het volgende:
Of is het misschien toch dat stokkie iedere site tof vind die eindigt met de extensie .cfm....
Was me nog neit eens opgevallen :D

Dat producten elke keer op een andere manier worden aangeboden ben ik met je eens, maar desondanks maakt het de site er niet onoverzichtelijker om voor mij :)

Ik vind het juist wel mooi dat er afwisseling is in de manier van tonen. Zo kan je net een product iets meer of minder aandacht geven, en is de site niet zo snel saai :)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:23
<font style="color:#0000ff;">Afgezien van het feit dat dit een beetje neigt naar een sitecheck laten we dit topic toe omdat er een interessante discussie over de interface van een website uit voort kan komen.. Offtopic geblaat word niet getolereerd, probeer als je reageert een waardevolle bijdrage te leveren.</font>
<hr size="1" color="#0000ff">

Ik vind persoonlijk de website duidelijk navigeerbaar, ik vond gelijk wat ik zocht, en dat neemt toch wel een hele belangrijke plaats in, in de top10 'must-haves' van een website. Wat me wel opviel was de vies lichte kleur blauw van de linkjes, dat staat me absoluut niet aan, en is ook nog eens onduidelijk. Ik moest in ieder geval 2x kijken.

Verder, klein beetje saai, z/w met tintjes blauw, maar zoals gezegd heeft dat ook wel wat. Grafisch best aantrekkelijk, en de manier waarop deze interface is opgesteld voldoet wat mij betreft prima.

De 'intro' met "Select location and language" vind ik pure onzin, hier moet een nettere oplossing voor te verzinnen zijn. Standaard in Engels, en keuze voor andere talen bijvoorbeeld. Dit is gewoonweg slordig en zorgt bij mij voor irritatie. Daarnaast stel je de gebruiker voor teveel keuzes, en dat levert onnodige vertraging op.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 13:25 schreef willem169 het volgende:
Verder, klein beetje saai, z/w met tintjes blauw, maar zoals gezegd heeft dat ook wel wat. Grafisch best aantrekkelijk, en de manier waarop deze interface is opgesteld voldoet wat mij betreft prima.
Die kleuren een beetje eentonig houden bevorderd denk ik de leesbaarheid en overzichtelijkheid bij dit soort layouts :)

• HunterPro
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 13:25 schreef willem169 het volgende:
[..]blauwe meuk[..]

De 'intro' met "Select location and language" vind ik pure onzin, hier moet een nettere oplossing voor te verzinnen zijn. Standaard in Engels, en keuze voor andere talen bijvoorbeeld. Dit is gewoonweg slordig en zorgt bij mij voor irritatie. Daarnaast stel je de gebruiker voor teveel keuzes, en dat levert onnodige vertraging op.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Doe het dan écht aantrekkelijk, geef eerst in flash een wereldkaart, laat de gebruiker op het juiste werelddeel klikken, [extreeeeeeme zoom-in], en vervolgens het land. Sim-pel en doeltreffend, en ziet er als je het goed doet nog keigeil uit ook :)

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

ik sluit me bij Owen aan, 'kvind het ook niets. Bovendien grafisch nou ook niet echt speciaal ofzo. Had van een groot bedrijf als Logitech wel iets beters verwacht.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 13:27 schreef |HunterPro| het volgende:

[..]

Daar ben ik het helemaal mee eens. Doe het dan écht aantrekkelijk, geef eerst in flash een wereldkaart, laat de gebruiker op het juiste werelddeel klikken, [extreeeeeeme zoom-in], en vervolgens het land. Sim-pel en doeltreffend, en ziet er als je het goed doet nog keigeil uit ook :)
Net zoals bijv. www.epox.com ? :) Maargoed, ook dat geintje zien we zo vaak, of het daarom minder toegepast moet worden, daar laat ik me niet over uit :)

• Willem
Gordijnstok:
Die kleuren een beetje eentonig houden bevorderd denk ik de leesbaarheid en overzichtelijkheid bij dit soort layouts :)
Zeker, maar doe dan een iets donkerdere tint uitkiezen.
Dat kan nog steeds overzichtelijk/eentonig zijn, maar vooral beter leesbaar op een witte achtergrond. Wat dat betreft zou ik toch voor duidelijkheid kiezen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 13:28 schreef Tom het volgende:
ik sluit me bij Owen aan, 'kvind het ook niets. Bovendien grafisch nou ook niet echt speciaal ofzo. Had van een groot bedrijf als Logitech wel iets beters verwacht.
Ik denk dat ik maar banketbakker wordt ofzo? :P

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Ik vind hem eigenlijk nieteens zo heel slecht hoor :) De navigatie is wat warrig misschien, maar waarom ga je naar de logitech site? voor logitech producten.

Klik linksboven in en hoppa, voor je het weet zit je bij deze muis, leuk ding :P

Wat ik echt lelijk vind zijn die balken met install dit now en download jukebox blah bij de special offers. Gebruik van kopjes mag consistenter, zo heeft het meeste niets, en bij What's new staan er ineens loeigrote letters boven, die bij product support inene weer kleiner zijn.
En de downloads pagina is ook suf. Ik weet de product code echt niet uit mijn hoofd, en het keuzemenu onderin met de gradient is lelijk.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Nou een zooitje vind deze ouwe lul het niet. Vanuit marketingoogpunt had ik het topmenu in een apart frame gepleurt. Zodat je wanneer je naar beneden scrolt dat niet kwijt raakt. Jaja.. zoekmachines blabla, gewoon scriptje op elke page die je naar de index.html gooit. Zorgt er meteen voor dat consumenten je nieuwe dingen onder ogen krijgen.

Dat Flashbalkje met producten is ook wel leuk.. al lijnt het met niets en dat stoort me. Die ronde hoeken zie ik ook nergens terugkomen. Inconsequent gebruik van vormen.

De visuals icm de grijzige zooi vink zelf wel lekker. Op de homepage blauw..maar bv bij What's New Products. Lekker rood. Wat dat betreft is grijs bewuste keuze geweest omdat er nou eenmaal makkelijk mee te combineren is.

Indeling van de pagina's vind ik soms wat onrustig door veel kolommen en kopjes die afleiden of in elk geval het beeld verstoren.

Over het geheel.. in elk geval een verbetering. Qua layout en structuur nog wat rammelig doordat vrijstaande objecten nogal eens afwijkend overkomen. Hadden die in een heel licht grijs font gestaan (of in de pagina steunkleur) dan had dat meer eenheid en een rustiger beeld tot gevolg gehad.

[edit]
Op maandag 01 juli 2002 13:28 schreef Tom het volgende:
Met zo'n onderbouwing moet je zelf al bijna tot de conclusie kunnen komen dat je te lang in de HK rond hangt. Het spijt me voor je.. alle hulp komt toch te laat.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• McVirusS
  • Laatst online: 01-09 12:21
Hmm, op zich is er niks mis met navigatie aangezien ik snel ben waar ik wil zijn. Maar ik vind dat de site niet consistent genoeg en ook vind ik de vormgeving nogal een zooitje, ik vind het er beetje goedkoop uitzien allemaal en dat komt denk ik vooral door de niet consistente vormgeving.

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

hmmm..volgens stokkie is het 50/50..

en das gek..want een site kan niet goed of slecht zijn ( uitzonderingen daargelaten )

Tis ook geen strijd, maar een mening en mits je die goed onderbouwd is daar absoluut geen probleem mee. Voor mijn gevoel is Logitech.com een gemiste kans, mede vanwege bovenstaande punten. Tis een allegaartje, een mix van alle lekkere dingetjes die we nu gebruiken. Ik zie de leuke 1-pixel boxen, de geile rollover images, en een slick flash menu. Maar helaas, als ik alle lekkere kliekjes bij elkaar doe en goed mix, dan smaakt mijn avondeten ook bar slecht. Er zit geen geheel in, plus het is daarnaast inconsistent.

Om het daarnaast nog even op een technische boeg te gooien, er zijn vele sites die al tevoren de beslissing maken welke versie ik van een site te zien krijg. Kijk naar Google. Tik Google.com in en ik krijg de NL versie, en als ik op reis ben en weer mijn centjes verspil in een te duur internetcafe in Spanje dan krijg ik de spaanse. Of de roemeense. Ligt er maar net aan wat in de aanbieding was bij het reisburo. Maar goed. Hope you get my point...

:)

• McVirusS
Eerste pagina is inderdaad onzin, laat dat ding dan gewoon automatisch detecteren uit welk land je komt en dan ergens in de navigatie de keuze om naar een andere taal te switchen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 13:44 schreef oh,when? het volgende:
Kijk naar Google. Tik Google.com in en ik krijg de NL versie, en als ik op reis ben en weer mijn centjes verspil in een te duur internetcafe in Spanje dan krijg ik de spaanse. Of de roemeense. Ligt er maar net aan wat in de aanbieding was bij het reisburo. Maar goed. Hope you get my point...

Dat is dus irritant. De gebruiker een taal voorschotelen zonder selectie. Ik google bijv. liever in English dan in Nederlands.

Zonder mijn toestemming alsnog een Nederlandse versie voorschotelen, vind ik persoonlijk erg frustrerend.

Niet alleen krijgen translators het voor elkaar om technische specificaties vanuit het Engels naar onbegrijpelijk lachwekkend Nederlands te transformeren, en is de Engels taal vaak begrijpelijker dan de Nederlandse taal vanwege het gooien met termen, welke algemeen aanvaard zijn in het Engels maar in het Nederlands nergens op slaan.

• McVirusS
Op maandag 01 juli 2002 13:44 schreef oh,when? het volgende:
Tis ook geen strijd, maar een mening en mits je die goed onderbouwd is daar absoluut geen probleem mee. Voor mijn gevoel is Logitech.com een gemiste kans, mede vanwege bovenstaande punten. Tis een allegaartje, een mix van alle lekkere dingetjes die we nu gebruiken. Ik zie de leuke 1-pixel boxen, de geile rollover images, en een slick flash menu. Maar helaas, als ik alle lekkere kliekjes bij elkaar doe en goed mix, dan smaakt mijn avondeten ook bar slecht. Er zit geen geheel in, plus het is daarnaast inconsistent.
Ik denk dat mede door die incosistentie het niet als geheel overkomt. Ze hadden veel meer met een vast stramien moeten werken, het komt op mij nu over alsof alles maar beetje lukraak is neergekwakt. Eigenlijk gaat dit alleen om de vormgeving en technische uitwerking. Navigatiestructuur zit zover ik dat zo snel kan beoordelen best redelijk goed in elkaar.
Om het daarnaast nog even op een technische boeg te gooien, er zijn vele sites die al tevoren de beslissing maken welke versie ik van een site te zien krijg. Kijk naar Google. Tik Google.com in en ik krijg de NL versie, en als ik op reis ben en weer mijn centjes verspil in een te duur internetcafe in Spanje dan krijg ik de spaanse. Of de roemeense. Ligt er maar net aan wat in de aanbieding was bij het reisburo. Maar goed. Hope you get my point...

GMTA :)

• McVirusS
Op maandag 01 juli 2002 13:46 schreef Gordijnstok het volgende:
Dat is dus irritant. De gebruiker een taal voorschotelen zonder selectie. Ik google bijv. liever in English dan in Nederlands.
Maar de gemiddelde Nederlander kiest liever voor Nederlands denk ik. En net als bij Google kan je er voor kiezen om een pre-selectie te maken, de gebruiker kan dan altijd nog switchen naar Engels. Ik snap trouwens niet waarom er op Logitech.com 30 keer Engels onder elkaar staat. Waarom zetten ze niet gewoon alle beschikbare talen onder elkaar of iets dergelijks? (En dan Nederlands indien beschikbaar als preselected taal)
Zonder mijn toestemming alsnog een Nederlandse versie voorschotelen, vind ik persoonlijk erg frustrerend.
Dit geldt vooral voor de preselectie van taal, maar ik kan me voorstellen dat Logitech per land iets ander assortiment voert, dan is het wel netjes om alvast te detecteren uit welk land je komt zodat je daarop je website kan aanpassen of in ieder geval ergens een lijntje neer te kunnen zetten: "Dit product is niet leverbaar in uw land." (Of "This product is not available in your country" :P)
Niet alleen krijgen translators het voor elkaar om technische specificaties vanuit het Engels naar onbegrijpelijk lachwekkend Nederlands te transformeren, en is de Engels taal vaak begrijpelijker dan de Nederlandse taal vanwege het gooien met termen, welke algemeen aanvaard zijn in het Engels maar in het Nederlands nergens op slaan.
Daarom moet je altijd de keuze hebben om te switchen naar andere taal :).

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 01 juli 2002 13:46 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

tja...dat ligt dan meer aan de vertalers dan aan de site. Plus ik heb nog steeds ergens de gedachte dat engels misschien niet eens meer de voertaal op het internet gaat worden, en als ik me goed kan herinneren zijn daar onderzoeken naar gedaan.

Om dan nog maar een metafoor in de strijd te gooien ;) :

Tis net dat kwaliteitsverschil tussen die meertalig sprekende tolk tijdens een museumbezoek die eerst luistert naar welke taal je spreekt en vervolgens in die taal je rondleiding verzorgt, dan die amerikaanse tolk die gelijk onbehouwen zijn rondleiding gaat rondschreeuwen...drie keer raden welke meer word gewaardeerd.

• Bosmonster
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

Goed of slecht..

Ik vond in 2 kliks de muis die ik wilde... Good enough for me ;)

• McVirusS
Op maandag 01 juli 2002 13:40 schreef OzBoz het volgende:
Nou een zooitje vind deze ouwe lul het niet. Vanuit marketingoogpunt had ik het topmenu in een apart frame gepleurt. Zodat je wanneer je naar beneden scrolt dat niet kwijt raakt. Jaja.. zoekmachines blabla, gewoon scriptje op elke page die je naar de index.html gooit. Zorgt er meteen voor dat consumenten je nieuwe dingen onder ogen krijgen.
Is zeker een goed idee, en zou nog niet eens perse met frames moeten. Kijk maar eens op de website van International Herald Tribune die hebben dat erg mooi opgelost met soortgelijk menu.
Dat Flashbalkje met producten is ook wel leuk.. al lijnt het met niets en dat stoort me. Die ronde hoeken zie ik ook nergens terugkomen. Inconsequent gebruik van vormen.
Dat vind ik dus inderdaad 1 van de mindere dingen in de site, dat inconsequente gebruik van vormen en gewoon de algehele inconsistentie.
De visuals icm de grijzige zooi vink zelf wel lekker. Op de homepage blauw..maar bv bij What's New Products. Lekker rood. Wat dat betreft is grijs bewuste keuze geweest omdat er nou eenmaal makkelijk mee te combineren is.
Ik vind visuals inderdaad ook erg mooi gedaan. Ook de productfoto's zijn goed voor elkaar. Vind kleurgebruik ook niet echt slecht eigenlijk, het past allemaal redelijk bij elkaar. Alleen wat meer eenheid creeeren zou wel fijn zijn :).
Indeling van de pagina's vind ik soms wat onrustig door veel kolommen en kopjes die afleiden of in elk geval het beeld verstoren.
Mee eens, persoonlijk vind ik dat ze dingen meer een vaste plaats moeten geven en niet zomaar overal dingen neerplempen (zo'n gevoel krijg ik bij sommige productpagina's).
Over het geheel.. in elk geval een verbetering. Qua layout en structuur nog wat rammelig doordat vrijstaande objecten nogal eens afwijkend overkomen. Hadden die in een heel licht grijs font gestaan (of in de pagina steunkleur) dan had dat meer eenheid en een rustiger beeld tot gevolg gehad.
Hier ben ik het mee eens.

Nog een voetnoot; het is natuurlijk ook vrij ingewikkeld om een site met zoveel content echt netjes neer te zetten, ik denk dat ze qua structuur er redelijk in geslaagd zijn alleen de vormgeving laat nogal wat de wensen over (en dan vooral qua paginaobouw, niet de kleuren en de visuals).

Verwijderd

Ik vind de navigatie slecht. Pas na het lezen van ohwhen's eerste post merkte ik de hoofdnavigatie op, welke in tegenstelling tot de rest van de site links is uitgelijnd.

Logitech poogt met deze opzet de snelle surfer grafisch te laten surfen, en legt daarmee het belang van een tekstuele hoofdnavigatie op een lager plan, maar usability-wijs vind ik dit niet sterk.

Voor de rest, het grafische 'geile' zoals gordijnstok het noemt zie ik er niet zo in terug. Is het plaatsen van 2 of 3 sfeer beelden + enkele producten in design technische termen al geil?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 14:17 schreef sandalen het volgende:
Voor de rest, het grafische 'geile' zoals gordijnstok het noemt zie ik er niet zo in terug. Is het plaatsen van 2 of 3 sfeer beelden + enkele producten in design technische termen al geil?
Nee, maar wel het gebruik van veel witruimte, een paar basiskleuren, en een best simpele layout welke uiteindelijk toch een mooie layout opleveren :)

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 14:21 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Nee, maar wel het gebruik van veel witruimte, een paar basiskleuren, en een best simpele layout welke uiteindelijk toch een mooie layout opleveren :)
...wat ik erg makkelijk vind; beetje witruimte + paar plaatjes en paar kleurtjes, en zeker niet geil. Maar goed, dat is smaak, en over smaak valt niet te twisten :)

• Willem
Wat ik dan wel weer grappig vind, is dat de site het beter dan de gemiddelde website doet in Netscape 4. Verrassend genoeg doen de meeste styles/mouseovers/dhtml freubeltjes het prima. Had ik niet gedacht...

• oh,when?
  • Niet online

oh,when?

...

Op maandag 01 juli 2002 14:40 schreef willem169 het volgende:
Wat ik dan wel weer grappig vind, is dat de site het beter dan de gemiddelde website doet in Netscape 4. Verrassend genoeg doen de meeste styles/mouseovers/dhtml freubeltjes het prima. Had ik niet gedacht...
resize je window maar eens :D

• McVirusS
Op maandag 01 juli 2002 14:43 schreef oh,when? het volgende:
Doel je op die geforceerde reloads? Dat is iets wat Netscape zelf doet bij het resizen van een window alleen Logitech laat het volgen door een extra reload (kan op zich geen kwaad aangezien Tweakers.net hier ook helemaal verrot is als ik in Netscape window resize...als ik dan nog een keer reload is het wel weer in orde).

• Yoozer
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

ik vind de site netjes. laadt snel, weinig fratsen. menutechnisch zouden er inderdaad een aantal verbeteringen mogen komen; onder andere de time-to-live van het topmenu. nu is dit submenuutje al na 1.5 seconden weg, en dit vind ik gruwelijk irritant.

teveel zooi, te weinig tijd

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:51

PromWarMachine

Forsaken Archer

'k Vind die nieuwe site maar bagger, vorige site echt stukke beter/overzichtelijker. Als ik ff snel een driver nodig heb, heb ik geen zin om eerst hun hele layout te gaan bestuderen, ik zeg: gooi die ouwe maar weer online :9

Dividend for Starters

• Willem
oh,when?:
Hier niet meer bijzonders dan dat als je normaliter je window resized.. :?

Afbeeldingslocatie: http://willem.yoursite.nl/got/logitech.gif

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 22:11

Booster

Superuser

Ik vind de nieuwe website best aardig fris.

JPG quality had wat beter gemogen imho, maar ok... Hier valt prima mee te leven.

Ik denk dat er een lijn is getrokken tussen de navigatie voor mensen die het product al gekocht hebben (snel en duidelijk naar de support voor hun product komen) en het trekken van mogelijke kopers (het product / de site, zo mooi/profi mogelijk (voor de gemiddelde consument) naar voren brengen)

Wat navigatie betreft, ik kon er zelf prima wijs uit en ik durf best te zeggen dat ik hem een STUK beter vind kwa navigatie dan de eerste site. Want daar raakte ik juist van in de war.
(de navigatie met plaatjes is bv een STUK beter wat voor de herkenning van het product)

De nieuwe mouseware kan ik op deze site ook stukken sneller vinden dan voorheen.

De link die Oh,when? geeft in het begin van thread is zeker 'vreemd' en dat vind ik gewoon een slecht punt. Maar, het is nooit te laat om te veranderen :)
(deze site staat er toch niet zo heel lang?)

Maar om de site een 'zooitje' te noemen vind ik nogal ver gaan.

Like bijna alle sites, een design met pro's en con's.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• Tim Schuhmacher
  • Laatst online: 02-09 15:49

Tim Schuhmacher

abasios

Een bedrijf kan ook bewust voor een minder duidelijke navigatie kiezen. Zo dwalen de bezoekers meer over de site en komen bij producten die ze nog niet kenden. (en nu hopen dat ze ze ook kopen).

Niet dat ik de navigatie erg onduidelijk vind, maar het is wel zo dat je eigenlijk overal wel kan klikken.
Inconsequente opmaak is een grote minpunt.

Verwijderd

Dit vind ik wel een handige pagina :) ze moeten er duidelijk nog wat aan doen om te voorkomen dat pagina's zonder content voorgeschoteld krijgt :)

Verder moet ik zeggen dat ik het qua lay-out iig een grote verbetering vind, maar dat was natuurlijk niet zo moeilijk :)

Verwijderd

Ik ben het ermee eens dat de site niet echt consequent is. Ik vind het ook dondersirritant :( dat je eerst een taal en land moet kiezen, dat had inderdaad beter gekunt.
De reden dat er 30 x engels staat is denk ik dat ze de site nog moeten vertalen, hij is nog maar net 2 weken online, of zelfs nog minder als dat. Dus lijkt mij logisch dat ze daarmee nog bezig zijn.
Ik vind de site er verder wel goed uitzien, iets "frisser" om het zo maar te noemen.
Ik hoop dat ze de site nog wel gaan aanpassen, om hem iets meer consequenter te maken, maar ik ben er bang voor.
Pagina: 1