Toon posts:

Kabelmodem (Terayon) aansluiten zonder abo

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand dit al eens geprobeert?
Ik ga namelijk binnenkort verhuizen, en ik vroeg me af of het zou werken als ik die kabelmodem meeneem en daar gewoon aansluit.

Is er iemand die dat al eens heeft geprobeert? Of weet hoe Chello/UPC je 'aansluit', wordt dat per aansluiting centraal geregeld (zoals met TV/radio) of geven ze alleen de kabelmodems met een bepaald MAC/IP/whatever adres toegang?

• TweakBoy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-08 15:54

TweakBoy

---

Op maandag 01 juli 2002 13:11 schreef RiV het volgende:
Heeft iemand dit al eens geprobeert?
Ik ga namelijk binnenkort verhuizen, en ik vroeg me af of het zou werken als ik die kabelmodem meeneem en daar gewoon aansluit.

Is er iemand die dat al eens heeft geprobeert? Of weet hoe Chello/UPC je 'aansluit', wordt dat per aansluiting centraal geregeld (zoals met TV/radio) of geven ze alleen de kabelmodems met een bepaald MAC/IP/whatever adres toegang?
Bij mijn weten: hier in den haag met casema is dat geregeld via de de centrale waar men insteld op welk adres die een tv, radio, internet signaal krijgt.

dus het heeft hier geen zin om dat te doen |:(

---

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Terayon is dhcp.
Hmm niet goed gelezen.
Ik weet dat het hier bij mij met Chello vast ip (com21) wel werkt wanneer ik mijn kabelmodem meeneem naar mijn vrienden.

Verwijderd

Nou ik heb het geprobeerd met mijn quicknet kabelmodem, en die deed het dus mooi niet hé! Moest dus eerst die gasten van quicknet bellen voordat de boel het weer ging doen!
(PS'je, en ik moest daar nog 100 piek voor betalen ook |:( )

Verwijderd

ben verhuist in dezelfde stad, 6 km verderop gaan wonen.
Werke gewoon met een Terayon. Nu hebben ze bij UPC alleen weer foute adressgegevens en niemand kan achterhalen waar de facturen heengaan :S..

Dacht dat je wel eerst ff op Vrijgeven (winipcfg) moet klikken..

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 00:11
regio helmond GING dat wel tot ongeveer half jaar terug
nu moet je eerst een comibnatie van je modem-nr (barcode) en postcode op een interne webpagina van Cehllo ingeven anders krijg je geen IP
Pagina: 1