adat ik windows XP heb geinstaleerd is mijn temeratuur van mijn WC omlaag gegaan van 42-44 naar 37-38, zou dat door de overgang van win 95
naar win XP zijn gebeurt? ik heb verder nix aaan mijn setup gedaan, blok niet bewogen, geen xtra fans, nix of zou het aan de omgevingstemperatuur kunnen liggen?
Ik snap niet helemaal wat er erg is aan een temperatuursdaling van je wc ?
Dat betekent toch alleen maar dat er minder warmte van je CPU afkomt ? Of zie ik dat verkeerd ?
Dat betekent toch alleen maar dat er minder warmte van je CPU afkomt ? Of zie ik dat verkeerd ?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Misschien belast XP je computer minder.
Waar bekijk je btw die waardes? misschien heeft XP daar invloed op.
Mij lijkt het nogal sterk dat je temps zo met ongeveer 5 graden dalen door XP.
Waar bekijk je btw die waardes? misschien heeft XP daar invloed op.
Mij lijkt het nogal sterk dat je temps zo met ongeveer 5 graden dalen door XP.
Ik vermoed dat je die temperatuur via de interne sensors meet met een of andere software.
Als dat het geval is, denk ik dat ik antwoord weet.
In windows 95 staat de processor altijd te werken, behalve als je speciale software zoals cpuidle installeerd.
Die software zorgt ervoor dat de cpu in idle staat als hij niet werkt. En in die idle modus verbruikt hij minder stroom en wordt hij dus minder warm.
Nu is XP op NT gebaseerd, en in NT zit zo een functie al ingebakken die de CPU idle houd.
Resultaat je cpu is koeler onder XP, je zou de temps moeten vergelijken met een programma zoals cpu burn, onder full load zal je dan normaal geen verschil meer merken.
Als dat het geval is, denk ik dat ik antwoord weet.
In windows 95 staat de processor altijd te werken, behalve als je speciale software zoals cpuidle installeerd.
Die software zorgt ervoor dat de cpu in idle staat als hij niet werkt. En in die idle modus verbruikt hij minder stroom en wordt hij dus minder warm.
Nu is XP op NT gebaseerd, en in NT zit zo een functie al ingebakken die de CPU idle houd.
Resultaat je cpu is koeler onder XP, je zou de temps moeten vergelijken met een programma zoals cpu burn, onder full load zal je dan normaal geen verschil meer merken.
Me, myself & I
Verwijderd
Hoe doe je dat? Bij mij was het precies andersom. 
Van win98 naar XP: + 8/10 graden....
Overigens heb ik een athlon 1800 en een asus boardje
Van win98 naar XP: + 8/10 graden....
Overigens heb ik een athlon 1800 en een asus boardje
heel simpel er zit standaard al in XP een CPU Idle prog in verwerkt, kijk maar s in je taskmanager (goed he die NTkernel)
"System Idle Process" verbruikt ook tijdens normaal werk 99 % cpu dus je cpu word ontlast en alleen volledig ingezet wanneer dat nodig is (spellen bv)
"System Idle Process" verbruikt ook tijdens normaal werk 99 % cpu dus je cpu word ontlast en alleen volledig ingezet wanneer dat nodig is (spellen bv)
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
aha, das wel handig, ik zat al zo van he? hoe kan dat. want de omgeving is hier altijd rond de 25 graden, misschien 2 meer of minder, maar geen 5, ok thnks voor de info
edit: de temperatuur mate ik (verleten tijd van meten) met me bios, dus aan de software kon het niet liggen
edit: de temperatuur mate ik (verleten tijd van meten) met me bios, dus aan de software kon het niet liggen
Pagina: 1