[nt4]Computers tijdelijk toegang verbieden

Pagina: 1
Acties:

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:22
Ik wil op me werk bepaalde groepen computers de toegang tot het netwerk ontzeggen(remote) dat gebruikers daar niet kunnen in loggen b.v.

Afdeling 1 access ja
Afdeling 2 access nee
enz

ik heb al geprobeerd met net computer
maar dat was niet zo ideaal (er uit ging wel alleen er in niet :+)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

'k Zou in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run een entry voor LOGOFF.EXE opnemen. En misschien moet je ook effe een melding neerzetten in HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon\LegalNoticeText zodat je users begrijpen waarom ze meteen weer worden uitgelogd.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Duinkonijn
mm kan ik ook zo iets doen in het login schript doen van

if %computername% = wks-blaat** then shutdown /l

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Op maandag 01 juli 2002 13:29 schreef Duinkonijn het volgende:
mm kan ik ook zo iets doen in het login schript doen van

if %computername% = wks-blaat** then shutdown /l
Ja, da's vooral handig voor die users die tijdens het inloggen de shift toets ingedrukt houden, zodat het login script niet wordt uitgevoerd :+

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Duinkonijn
Op maandag 01 juli 2002 13:31 schreef Brahiewahiewa het volgende:

[..]

Ja, da's vooral handig voor die users die tijdens het inloggen de shift toets ingedrukt houden, zodat het login script niet wordt uitgevoerd :+
ke kan je dat skippen ? cool ff proberen

edit
werkt niet bij ons >:)

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op maandag 01 juli 2002 13:31 schreef Brahiewahiewa het volgende:

Dat werkt volgens mij alleen voor dingen die in de Opstarten/Startup folder staan maar niet voor een "echt" loginscript. Met een tooltje als shutdown.exe kun je idd in het loginscript testen of een gebruiker mag inloggen en deze eventueel meteen weer laten uitloggen.

• Duinkonijn
Op maandag 01 juli 2002 15:19 schreef /downtime/ het volgende:

[..]

Dat werkt volgens mij alleen voor dingen die in de Opstarten/Startup folder staan maar niet voor een "echt" loginscript. Met een tooltje als shutdown.exe kun je idd in het loginscript testen of een gebruiker mag inloggen en deze eventueel meteen weer laten uitloggen.
de gewone gebruiker kan bij ons niet zijn login beeindiggen / skippen.

skippen kan gewoon niet
beeindiggen is nog leuker .. dan krijgt die gene een BSOD :D

moet alleen nog kijken hoe ik wildchars kan gebruiken want ** werkt niet :(

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Op maandag 01 juli 2002 15:57 schreef Duinkonijn het volgende:

moet alleen nog kijken hoe ik wildchars kan gebruiken want ** werkt niet :(
Wildcards zal niet gaan, misschien kun je dan beter eens met Kixtart ofzo gaan werken, dan heb je veel meer mogelijkheden. Bovendien kun je dan ook op lidmaatschap van NT-groepen testen zodat je alleen mensen uit bepaalde NT-groepen verbiedt om in te loggen.
Pagina: 1