Hey,
Ik ben een beetje aan het experimenteren met ncurses/c onder freebsd, maar ik heb nogal een vaag probleem waar ik echt niet uitkom.
Als ik met behulp van box() een rand om een window wil maken gebruikt hij ipv van de 'normale' border gewoon letters dus bijvoorbeeld:
Ook het gebruik van attron(A_BOLD) en kleuren etc wilt niet echt lukken.
Op de meeste tutorial sites zie je onderstaande code als voorbeeld, en ook die werkt op 1 of andere manier niet onder freebsd
geeft als output:
Nu heb ik me al een tijdje rotgezocht en het enige wat ik kan vinden is dat de termcap waarschijnlijk fout staat, maar, het lijkt me toch dat je dit in de code zelf moet kunnen oplossen aangezien andere ncurses programma's wel goed werken (bitchx/pine etc).
Hoop dat ik me probleem een beetje begrijpbaar uitgelegd heb
Ik ben een beetje aan het experimenteren met ncurses/c onder freebsd, maar ik heb nogal een vaag probleem waar ik echt niet uitkom.
Als ik met behulp van box() een rand om een window wil maken gebruikt hij ipv van de 'normale' border gewoon letters dus bijvoorbeeld:
code:
1
2
3
4
| qqqqqqqqqqqqqq x z x z yyyyyyyyyyyyyy |
Ook het gebruik van attron(A_BOLD) en kleuren etc wilt niet echt lukken.
Op de meeste tutorial sites zie je onderstaande code als voorbeeld, en ook die werkt op 1 of andere manier niet onder freebsd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| #include <ncurses.h>
int main()
{
initscr();
start_color();
printw("Upper left corner "); addch(ACS_ULCORNER); printw("\n");
printw("Lower left corner "); addch(ACS_LLCORNER); printw("\n");
printw("Lower right corner "); addch(ACS_LRCORNER); printw("\n");
printw("Tee pointing right "); addch(ACS_LTEE); printw("\n");
printw("Tee pointing left "); addch(ACS_RTEE); printw("\n");
printw("Tee pointing up "); addch(ACS_BTEE); printw("\n");
printw("Tee pointing down "); addch(ACS_TTEE); printw("\n");
printw("Horizontal line "); addch(ACS_HLINE); printw("\n");
printw("Vertical line "); addch(ACS_VLINE); printw("\n");
printw("Large Plus or cross over "); addch(ACS_PLUS); printw("\n");
refresh();
getch();
endwin();
return 0;
} |
geeft als output:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| Lower left corner m Lower right corner j Tee pointing right t Tee pointing left u Tee pointing up v Tee pointing down w Horizontal line q Vertical line x Large Plus or cross over n |
Nu heb ik me al een tijdje rotgezocht en het enige wat ik kan vinden is dat de termcap waarschijnlijk fout staat, maar, het lijkt me toch dat je dit in de code zelf moet kunnen oplossen aangezien andere ncurses programma's wel goed werken (bitchx/pine etc).
Hoop dat ik me probleem een beetje begrijpbaar uitgelegd heb