40x Brander is erg traag....

Pagina: 1
Acties:

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Topicstarter
Ik heb vorige week een LIte on 40x brander gekocht. Helemaal in mijn nopjes schroef ik em erin, sluit em via m'n PCI IDE-100 -kaartje aan, en ga aan de slag met branden.

Echter.... 40x haalt ie niet bij audiocd's. 36x is de max (in Nero).
Ook bij clonecd haalt ie ook niet meer dan 36x. Bufferunderruns heeft ie niet, voor zover ik kan inschatten.

Zou iemand me kunnen aangeven waar het misschien aan zou kunnen liggen?

Mijn specs zijn:

Abit SE/6 i815 mobo met PIII 800 en 512 MB 133 SDRam
Promise ATA-100 PCI uitbreidingskaart
2x 7200 rpm ATA 100 30 GB HDD via mobo-controller
1x 12x DVD en 40x cdspeler via mobo-controller
1x 5400 rpm ATA 100 20 GB HDD via promise
1x 40x cd-brander via promise

DMA instellen voor de brander lukt niet omdat ie via het promise kaartje gaat. Om te branden gebruik ik Nero 5.5.8.2 en cloneCD 4.

Is het verschijnsel (niet op 40x) het gevolg van mijn systeemspecs of van het datatransport via het kaartje? Of zijn er misschien andere oorzaken?

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

het cdtjes is niet sneller dan 36x :?
programma's ondersteunen die snelheid niet :?

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Het zou goed kunnen dat je CD'tjes geen 40x kunnnen.
Probeer eens wat andere CD's

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Topicstarter
ik heb diverse cd's gebruikt, ook nieuwe die 48x gecertificeerd zijn

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 12:05 schreef Nitroglycerine het volgende:
ik heb diverse cd's gebruikt, ook nieuwe die 48x gecertificeerd zijn
software dan misschien? gebruik je de nieuwste clonecd wel? en nero?:?

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-04 21:54
Noem je 36x erg traag :?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-04 23:59

Rival24

I'll Be Back

Pas op het einde van een cd, kan die brander pas op volledige snelheid. Ik weet niet precies waar die overgangszones liggen, maar het zou kunnen dat het pas ná 700mb is bijvoorbeeld..

• jordz.
  • Laatst online: 27-06-2025
Op maandag 01 juli 2002 12:07 schreef Yohost! het volgende:
Noem je 36x erg traag :?
36x :9~
Zit ik hier met mijn 4x :D

Arch Linux

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Topicstarter
beide software-pakketten zijn de laatste versies.

nee, 36x is niet erg traag, maar wel trager dan de 40x die belooft wordt.
ik ga vanavond de IDE-controllers maar omprikken zodat de burner nu direct op het mobo zit, en 700MB data branden.

Verwijderd

hee dat had ik ook met mijn LiteOn 40125W 40X branden.

deze kwam niet hoger dan 32X met branden, zelf met het meegeleverde cd van LiteOn. :'(

nu heb ik een nieuwe Firmware erop geflahed en nu gaat ie zelf tot 48X branden B-)

• Dennahz
  • Laatst online: 06-04 17:44

Dennahz

Life feels like hell should.

audio op 36x :?

dat kan nooit goed zijn

Twitter

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 11:58 schreef Nitroglycerine het volgende:
Ik heb vorige week een LIte on 40x brander gekocht. Helemaal in mijn nopjes schroef ik em erin, sluit em via m'n PCI IDE-100 -kaartje aan, en ga aan de slag met branden.
Kan die Promise kaart wel atapi apparaten aan? Volgens mij zijn die dingen alleen geschikt voor harde schijven, en zou dat je probleem kunnen zijn. Het kan natuurlijk dat het wel werkt, maar ik zou hem toch ook proberen op de standaard ide aansluitingen op je moederbord om te kijken of hij het daar beter doet.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op maandag 01 juli 2002 12:48 schreef Crichton het volgende:
Kan die Promise kaart wel atapi apparaten aan? Volgens mij zijn die dingen alleen geschikt voor harde schijven, en zou dat je probleem kunnen zijn. Het kan natuurlijk dat het wel werkt, maar ik zou hem toch ook proberen op de standaard ide aansluitingen op je moederbord om te kijken of hij het daar beter doet.
Gewone promise controllers kunnen wel atapi-apparaten aan.. (tenminste, volgens de handleiding wel).

• Nitroglycerine
  • Nu online

Nitroglycerine

Topicstarter
atapi is geen probleem

had mijn dvd direct op het mobo aangesloten vanwege het dvd-kijken

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 10:26
probeer een ander nero, mijn brander werkt helemaal niet met 5.8.8.2

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:39
Misschien een n00b vraagje maaruh, waaraan kon jij zien dat hij maximaal 36 speed brande en geen 40?

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

--- ik moet wat beter lezen ---

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 17:27 schreef ChojinZ het volgende:
Misschien een n00b vraagje maaruh, waaraan kon jij zien dat hij maximaal 36 speed brande en geen 40?
dat kan nero doen die bekijkt het schijfje bevalt hem het niet gooit hij hem maar een tandje lager.

• Weng
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-05-2024

Weng

Are y'all ready kids

Ik denk dat het gewoon door de SmartBurn van LiteOn komt. Die kijkt automatisch welke snelheid het beste is voor de CD die je gebruikt. De CD's die 40x gecertificeerd zijn, zijn vaak erg slecht van kwaliteit als je ze op die snelheid brandt. Had ik daar niet een artikeltje over gelezen ergens op tweakers.net :? Toen kwam LiteOn volgens mij nog als beste uit de bus dankzij de SmartBurn. Je kan volgens mij de SmartBurn wel uitschakelen, maar dat zou ik niet aanraden.

Aye aye captain

• phYzar
  • Laatst online: 06:55
Op maandag 01 juli 2002 19:50 schreef ShinKiKouHou het volgende:
Je kan volgens mij de SmartBurn wel uitschakelen, maar dat zou ik niet aanraden.
precies, ik heb ook een lite-on 40x die ook steeds op 36 speed brand. Later kwam ik erachter dat smartburn dit deed. Toen ik smartburn uitzette ging hij wel op 40x, maar ik vern**kte meteen de 1e cd, dus lekker weer aangezet.

• CoolHead621
  • Laatst online: 09:10

CoolHead621

Enjoy every moment

Ik gebruik Philips cd's op 40X terwijl ze maar tot 24x kunnen volgens Philips, ik heb er gelijk maar een partijtje van gekocht.
Mischien is het wel tijdelijk dat ze tot die snelheid kunnen, maar hier iig geen probleem met 40x branden op liteon

Apple iPhone 16 Pro MAX | Xiaomi 15 Ultra 512GB/16GB | Audi A6 e-tron sportback

Verwijderd

ziets had ik ook op hardware gelezen.
Ik ga ff kijken hoe dat nou kwam :)
Ik heb nl ook die brander alleen nog niet gebruikt lag nog in de la heb nu nl ook een pioneer dvd branden A04 :)

• lak
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-01-2022

lak

Kan ook aan je specs liggen.. Heb er hier iig geen last van... moet ik alleen wel zeggen dat 40x een beetje overdreven is hur... goed hij brand inderdaad op 40x af en toe, maar bijvoorbeeld lead in/out moet ie nog steeds op 1x branden (net als elke branden) dus duurt het zobiso weer een minuutje langer...

SysSpec

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
ik doe er ongeveer 3 minuten over op 40x in nero rechtstreeks van hardeschijf...
Pagina: 1