Toon posts:

Clock ratio staat vast op 5.0?

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een a-open ax6bc met een p3 500mhz (katmai).
Ik probeer hem over te klokken... op 515 mhz lukt nog... bij 560mhz reboot die zichzelf in windows.
Dus ik denk... misschien kan ik de ratio lager zetten. Maar op welke stand ik mijn clock ratio nou zet, hij blijft op 5.0, ik kan hem wel op 4.0 zetten, maar dat heeft toch geen effect, want dan wordt die weer gezien als 5.0.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?

Verwijderd

Pentiums zijn multiplier locked...
lees de FAQ even door, staat heel veel basis info in

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 21:00
Op maandag 01 juli 2002 11:34 schreef korn het volgende:
Ik heb hier een a-open ax6bc met een p3 500mhz (katmai).
Ik probeer hem over te klokken... op 515 mhz lukt nog... bij 560mhz reboot die zichzelf in windows.
Dus ik denk... misschien kan ik de ratio lager zetten. Maar op welke stand ik mijn clock ratio nou zet, hij blijft op 5.0, ik kan hem wel op 4.0 zetten, maar dat heeft toch geen effect, want dan wordt die weer gezien als 5.0.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen valt?
cpu unlocken :?

Intels kun je niet unlocken trouwens.

Verwijderd

hehe, snel editen heh, ik zag het wel

[edit]
wat je wel kan doen is het voltage verhogen, in de BIOS of met Jumpertjes, moet je ff kijken waar, let wel dat ie dan een stuk warmer wordt

• -Pi-air-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:45
hmmm ik heb z'n zelfde, zijn multiplier gelockt. Ik kan em in bios op 103 fsb zetten (515 mhz). En met cpufsb, op 560 mhz krijgen, en dat draait erg stabiel. Heatsink word wel erg warm, maar meer zit er niet in, dan is het gelijk hangen. :( , maar ik laat em gewoon op 515 mhz draaien, zoveel maakt het toch allemaal niet uit qua snelheid.
Heb er trouwens wel pc133 dane elec geheugen in, misschien dat bij jou de belemmering het geheugen is wat niet meer fsb aankan.

Verwijderd

sneller geheugen, betere koeling, die kant moet je op

Verwijderd

Lees je de faq ff door - slotje please

Verwijderd

FAQ-vraag.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.