Toon posts:

disabled functie in IE

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer de disabled functie te gebruiken bij een dropdown....
<option disabled>test</option>

Nou, meer basic kan niet dacht ik... Nu draai ik IE 6.0 en winXP maar krijg niet het gewenste resultaat... ik kan namelijk "test" gewoon selecteren.

Kijk ik in Netscape 7.0 dan doet hij het weer wel goed..

Weet iemand of disabled uberhaupt in IE werkt ??
Of weet iemand een betere oplossing die altijd werkt, met hetzelfde resultaat...

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

een select-optie disablen ?!?!??!

Dat ondersteunt de Windows GUI niet eens :P

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

hier staat t gewoon bij hoor :)

en t kan iig wel :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Je kan wel de select disablen, maar een option?

Zou niet de eerste keer zijn dat w3schools het fout heeft :P

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 11:23 schreef disjfa het volgende:
hier staat t gewoon bij hoor :)

en t kan iig wel :)
Ja, ik weet dat het erbij staat en het een algemene al oude variable is...

Maar wie kan mij verklaren waarom ik het niet werkend heb ik IE 6.0 ?
En werkt het bijv. wel in 5.0 of 5.5 ?

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Op maandag 01 juli 2002 11:24 schreef Bosmonster het volgende:
Je kan wel de select disablen, maar een option?
das een goeie :)

en natuurlijk heb jij weer gelijk en zit ik hier maar weer nix te doen... :)

k ga wel weer alleen lezen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Ff nagezocht:

In theorie heb je wel gelijk :)

http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#h-17.6

Mozilla ondersteunt het ook netjes ;) Weer wat geleerd, maar Mozilla gebruikt dan ook een custom GUI. De Windows GUI ondersteunt voorzover ik weet geen gedisablede options in een select, maar daar kan ik ook fout in zitten :P

[offtopic]
deurs040: Je communicatie op dit board wordt wel erg eenrichtingsverkeer vind je ook niet?

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/34025]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/34025[/url]

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 11:30 schreef Bosmonster het volgende:
Ff nagezocht:

In theorie heb je wel gelijk :)

http://www.w3.org/TR/html401/interact/forms.html#h-17.6

Mozilla ondersteunt het ook netjes ;) Weer wat geleerd, maar Mozilla gebruikt dan ook een custom GUI. De Windows GUI ondersteunt voorzover ik weet geen gedisablede options in een select, maar daar kan ik ook fout in zitten :P

[offtopic]
deurs040: Je communicatie op dit board wordt wel erg eenrichtingsverkeer vind je ook niet?

[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/34025]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/34025[/url]
Nou, lekker is dat... het is 1 richtingverkeer omdat ik al 1 maand met dezelfde vraag probeer rond te komen. Telkens krijg ik een antwoord maar na het goed bekeken en getest te hebben kom ik weer op een ander probleem.
Kortom, wie weet nu een GOED antwoord op mijn vraag ?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

deurs040:
:? :?
Denk je dat we hier enkel hapklare brokken serveren, ofzo? Of dat hier mensen expres geen antwoord geven op je vraag om je te narren? Misschien is er gewoon wel niemand die het weet (of niemand die het 100% zeker weet). Ever thought of that??

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

Op maandag 01 juli 2002 11:38 schreef deurs040 het volgende:

[..]

Nou, lekker is dat... het is 1 richtingverkeer omdat ik al 1 maand met dezelfde vraag probeer rond te komen. Telkens krijg ik een antwoord maar na het goed bekeken en getest te hebben kom ik weer op een ander probleem.
Antwoord is dat het niet onder IE werkt?

Een alternatief hebben we in al die andere topics van je ook al genoemd, namelijk dat je gewoon geen actie onderneemt als die optie geselecteerd wordt of een dhtml-versie.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 11:43 schreef drm het volgende:

[..]

:? :?
Denk je dat we hier enkel hapklare brokken serveren, ofzo? Of dat hier mensen expres geen antwoord geven op je vraag om je te narren? Misschien is er gewoon wel niemand die het weet (of niemand die het 100% zeker weet). Ever thought of that??
Nou, ik begrijp dat hier geen hapklare brokken liggen. Maar iedereen doet hier alsof ze GOD zijn op programmeer gebied, maar een goed antwoord ho maar..

Dan denk ik, doe ff normaal en overleg ff maar niet meteen beginnen te zeiken over 1 richtingsverkeer.....

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:00

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 01 juli 2002 11:46 schreef deurs040 het volgende:
Maar iedereen doet hier alsof ze GOD zijn op programmeer gebied
Waar zie je dat dan?
maar een goed antwoord ho maar..
Niet alles is op te lossen op een manier die jij wilt. En daar zul je je bij neer moeten leggen. Er worden diverse andere oplossingen aangedragen, dus daar zul je maar mee aan de slag moeten.
Dan denk ik, doe ff normaal en overleg ff maar niet meteen beginnen te zeiken over 1 richtingsverkeer.....
Een beetje respect voor de mensen die hier hun nek uitsteken en tijd vrijmaken om mensen zoals jij te helpen graag.

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Oh ja, met jouw [url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/34025]helpdesk-mentaliteit[/url] loop je de kans minder snel serieus genomen te worden dan iemand die wel eerst zoekt en probeert voor hij post.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, dit gaat nu dus totaal niet meer over mijn uiteidelijke vraag...

Is er nog iemand die mij wil/kan helpen ?

Alvast bedankt

• Pelle

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 01 juli 2002 11:55 schreef deurs040 het volgende:
Is er nog iemand die mij wil/kan helpen ?
Quote van Bosmonster:
Antwoord is dat het niet onder IE werkt?
Een alternatief hebben we in al die andere topics van je ook al genoemd, namelijk dat je gewoon geen actie onderneemt als die optie geselecteerd wordt of een dhtml-versie.
Oftewel, geef je options die niet mogen werken geen value. Test in je script of je option een value heeft of niet, en zo niet, niks mee doen. Punt. Klaar.

Verwijderd

Topicstarter
Oftewel, geef je options die niet mogen werken geen value. Test in je script of je option een value heeft of niet, en zo niet, niks mee doen. Punt. Klaar.
[/quote]

Ja, is op zich hartstikke duielijk. maar... ik wil nu juist niet dat men de optie waar ik niets mee doe uberhaupt kan selecteren.
doe ik het op bovenstaande manier, dan kan men dus nog altijd de optie in de dropdown selecteren... en dan wil ik niet, net zoals bij de <optgroup> tag, daar springt hij ook over de optie ...

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

deurs040 loop nou eens niet zo te jengelen als een kleuter. We zijn hier niet je persoonlijke helpdesk, wil je een garantie op een antwoord dan stap je maar naar een profi bedrijf en betaal je net als iedere ander voor specifieke kennis.

Met je gejengel heb je je eigen topic weer ens om zeep geholpen. Als iemand je een vriendelijke opmerking geeft over je foute instelling: doe daar dan iets mee en ga daar niet over liggen zeuren.

Dit is namelijk al je derde topic over hetzelfde probleem. Ga gewoon in je eerdere topic verder: beter nog open niets meer met die instelling van je.

Rest mij nog je een prettige tijd op GoT toe te wensen. Bij deze :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.