wat is beter voodoo5 6000 of de geforse2 ultra

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• deurknop
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13-11-2023
wat is jullie mening????

Verwijderd

Kwaliteit Voodoo
Snelheid(FPS) GeForce

• deurknop
welke zal ik dan kopen/????

• deurknop
en als ik dan de voodoo overclock
is dan de levenslang korter ofzo als ik hem overclock???

Verwijderd

Volgens mij is de voodoo5 6000 nog niet te koop
als je kaart goed koelt hoeft de levensduur niet korter te zijn!

Verwijderd

Volges mij zijn ze ALLEBEI nog lang niet te koop dus wat is dat dan voor onzin vraag.

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Volgens mij worden ze allebei wel errug snel...

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Voodoo 6000
128 MB(183/183 MHz, 4 chips)
732 Megapixels/s
11.7 GB/s memory bandwidth

Geforce 2 Ultra 64MB (
250/230 Mhz DDR)
1000 Megapixels/s
7.4 GB/s memory bandwidth

Dit is dus DUAL TEXTURE FILLRATE, dus als single texturing word gebruikt heeft ie 1,47 gigapixels/s dan is de v5 6000 dus sneller als de gf2 ultra, meer bandbreede en meer megapixel's/s.
Bij multi-texturing word het kantje boord.... het is moeilijk te zeggen welke sneller word. Zolang er niet te veel geheugen nodig is zal de gf2 ultra de v5 6000 beaten, maar is er veel geheugen nodig zal de v5 6000 de gf2 ultra beaten. Ik ben zeer benieuwd naar de benchmarks!

Verwijderd

ik zou voor de geforce gaan, voodoo vertrouw ik niet meer sinds die voodoo3 flop

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 15:44

Wekkel

De downloadkoning

Voodoo3 is best aardig kaartje en in ieder geval ondergewaardeerd. Als goedkoop tussenstationnetje tussen al dat belachelijke GF geweld doet ie prima dienst.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>ik zou voor de geforce gaan, voodoo vertrouw ik niet meer sinds die voodoo3 flop[/quote]jaja ik weet niet of jij die ouwe kaartjes van nvidia kent maar die waren nog 10x brakker als de v3.

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Voodoo3 is zo slecht nog niet, de 16 bits kleur van 3dfx is echt veel beter dan de 16 bits kleur van nVidia of ATI, ik heb zelf altijd de laatste kaarten, maar verbaasde me pas geleden nog toen ik de V3 van een collega van mij aan het werk zag, dit is/was een heel best kaartje, niks mis behalve dan dat hij met de nieuwste games gewoon wat te traag wordt, maarja wat wil van zo'n "oude" kaart.
Ik denk dat het een nek aan nek race wordt tussen de GTSUltra en V5 6000, ik koop ze zelf geen van beide, omdat we aan de voorperiode staan van weer een (grotere) sprong in performance.
De nv 20 zal in combinatie met Dx8 misschien 2x(meer?) sneller worden dan de Ultra dankzij hidden surface rendering, wat aanzienlijk veel bandbreedte bespaart.
Verder wacht ik zelf de de Radeon maxx, deze zal de Ultra ook voorbij stevenen.
Ok je kan niet altijd blijven wachten, maar er zijn toch momenten dat je beter wel ff op iets anders kan wachten.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Welke kaart je moet kopen ligt aan hoe dik je portemonee is. Ik ga er even van uit dat geld geen rol speelt :)

Heb je een langzaam systeem, dan kun je het best een GeForce II ultra nemen omdat deze een hardwarematige Geometrie en belichtingsengine heeft.
Heb je een snel systeem, (met een Pentium III of athlon processor van meer dan ong. 700 MHz, dan kun je beter de Voodoo5 6000 nemen. Alleen met een supersnelle CPU komt de brute fillrate van de Voodoo5 6000 tot zijn recht.

• deurknop
geld speelt geen rol bij mij
en wat voor AMD athlon heb ik dan nodig een 900 die heb ik namelijk en een piyama 22"
128 MB ram maar ik wacht nog op de voodoo5 6000 of de GF2 ultra. daarom wil ik weten welke videokaart ik het beste kan nemen

thnx

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Neem de Geforce, hij schijnt errrug goed te zijn

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

De Prophet2 schijnt 4,6 ns ram te hebben, das ietsje minder dan de aangekondigde 4 ns.
Wacht ff de eerste reviews af om te kijken welke het best overklokbaar is en hoe de V5 6000 presteert, deze zou op hoge res wel eens de winnaar kunnen worden ivm de hogere bandbreedte.
Heb je er echt 1800,- voor over?, ik ben ook een videokaartenjunk maar 1800 piek vind ik teveel voor wat hij bied, de Nv20 wordt 3 tot 4x zo snel, oftewel dat is een veel groter vooruitgang dan van GF2->GF2Ultra en dat over 3 maanden.
Maar het isjouw geld en als je nu de snelste kaart wilt, kom je niet buiten deze twee;)

Niet op voorraad.

Verwijderd

22" Cool, dan zou ik wachten op een Matrox G800 die is er net zo hard niet als die andere twee, maar dat terzijde. Als je een 22" een beetje netjes wil aansturen in 2d dan moet je echt geen GeForce2 nemen, die zuigen zwaar in 2d op resoluties 1600*1200 en hoger en daar heb je neem ik aan die 22" voor gekocht. Maar als je iet wat minder performance wil en goeie 2d dan een Voodoo5 of een Matrox. Zijn toch duidelijk beter in 2d, alleen dit is zo moeilijk te zeggen, want we lullen nu over kaarten waarvan we er van 2 nog geen benches hebben gezien en van 1 wel maar die is nog nergens te krijgen.

• Daneel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20-02-2025
euh ... ideetje ... een Ati Radeon II Maxx ultra de Luxe met 256 mb QDR ???
---
Ik denk dat je moet uitgaan van de kaarten die nu te koop zijn. Die zijn ook getest en grondig aan de tand gevoeld. De bovenvermelde Ati is (nu nog) niet te koop. Maar als je kijkt naar de kaarten die er wel zijn, dan denk ik dat het gaat tussen de V5-5500, Geforce II GTS met 64 mb ddr en de Ati Radeon 64 mb ddr. Waarbij de laatste een mooier en scherper beeld schijnt te geven. Dat is iets waar je misschien wel op moet letten als je die kaart icm een 22 inch monitor gaat gebruiken.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 20:42 schreef DA_GROENTEMAN het volgende:
Kwaliteit Voodoo
Snelheid(FPS) GeForce[/quote]Nou, kwaliteit, je hebt het over de 3D kwaliteit met FSAA on, want in 2D kwaliteit is 3dfx v5 toch wel stukken minder dan nVidia!

BTW Het is de vraag of de Voodoo5 6000 nog uit gaat komen.

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 12 oktober 2000 18:00 schreef ConZ het volgende:
22" Cool, dan zou ik wachten op een Matrox G800 die is er net zo hard niet als die andere twee, maar dat terzijde. Als je een 22" een beetje netjes wil aansturen in 2d dan moet je echt geen GeForce2 nemen, die zuigen zwaar in 2d op resoluties 1600*1200 en hoger en daar heb je neem ik aan die 22" voor gekocht. Maar als je iet wat minder performance wil en goeie 2d dan een Voodoo5 of een Matrox. Zijn toch duidelijk beter in 2d, alleen dit is zo moeilijk te zeggen, want we lullen nu over kaarten waarvan we er van 2 nog geen benches hebben gezien en van 1 wel maar die is nog nergens te krijgen.[/quote]3dfx is in 2d (vooral in hoge resoluties) een STUK minder dan nVidia! En ik praat uit ervaring want ik heb v5 voor een weekje gehad en 2 weken later een GF2. Matrox is natuurlijk de topper in 2D maar die performance is toch net iets te laag, zeker als je je videokaart over een tijdje nog wil gebruiken voor games.

Jij bent in de war over de 3D kwaliteit, daar is 3dfx idd unbeatable in.

• deurknop
ik speel alleen maar counterstrike & SOF & quake 3 en meer van die spellen daar wil ik goed op kunnen game een hoge resolutie en dat hij dan nog lekker loopt dat is alles( en de kwaliteit

Verwijderd

De voodoo serie heeft dus echt wel een beter beeld in 2d dan de geforce. En welke je gaat nemen? Ik zou zeggen geen van beide, deze 2 kaarten worden te dicht gereleased tegen de next gen aan. Dus als je binnen kort (over ~3 weken) een v5-6k of geforce2 ultra gaat kopen dan kan je ervan uitgaan dat ie binnen 2 maanden outdated is (als het goed is komen de next gen midden december uit). Dus ik denk dat je beter kan wachten voor je 1700 ballen uitgeeft...

• toelet245
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-06-2024
De Voodoo 5 6000 is te koop bij Alternate o/a..... >:)
Pagina: 1