Toon posts:

10 mbit netwerk naar 100mbit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 10/100 mbit Realtek netwerkaarten. die ik aangesloten heb met een. crossed UTp Kabel. Maar als ik in windows taakbeheer kijk zie Ik dathet netwerk op 10 mbit draait. Hoe kan ik dat veranderen naar 100mbit???

• hereweare67893
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 11:13 schreef tha_Playa
het volgende:

Ik heb 2 10/100 mbit Realtek netwerkaarten. die ik aangesloten heb met een. crossed UTp Kabel. Maar als ik in windows taakbeheer kijk zie Ik dathet netwerk op 10 mbit draait. Hoe kan ik dat veranderen naar 100mbit???
Check de bekabeling, of verander de snelheden in de eigenschappen van de NIC's.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 11:14 schreef JvH het volgende:

[..]

Check de bekabeling, of verander de snelheden in de eigenschappen van de NIC's.
Nic's wat bedoel je daarme Ik ben trouwens nog een nieuweling

• hereweare67893
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 11:15 schreef tha_Playa het volgende:

[..]

Nic's wat bedoel je daarme Ik ben trouwens nog een nieuweling
NIC staat voor Network Interface Card, je netwerkkaart dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmmm Ok maar weet je ook welke instellingen ik moet vernaderen?

• hereweare67893
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 11:17 schreef tha_Playa het volgende:
Hmmmm Ok maar weet je ook welke instellingen ik moet vernaderen?
De networkspeed instellingen.

Deze computer --> properties --> hardware en dan ergens bij de instellingen van je netwerkkaart, bij een van die tabbladen.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gevonden maar er staat bij lijnsnelheid.
-AUI 10Base5
-BNC 10Base2
-TP Full Duplex
-TP Half Duplex

Ik heb geen idee waar die voor staan

• hereweare67893
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 11:23 schreef tha_Playa het volgende:
ik heb het gevonden maar er staat bij lijnsnelheid.
-AUI 10Base5
-BNC 10Base2
-TP Full Duplex
-TP Half Duplex

Ik heb geen idee waar die voor staan
Full/Half duplex is of hij zowel tegelijk zend als ontvangt (Full), of een van beide (Half).
10base is waarschijnlijk 10mbit. Probeer het eens met TP half duplex zou ik zo zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Tp Half Duplex daar staar hij nu op

• hereweare67893
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 11:26 schreef tha_Playa het volgende:
Tp Half Duplex daar staar hij nu op
Dat moet op beide computers zo zijn, anders slaat hij automatisch terug naar 10mbit. Ik ga er hierbij trouwens vanuit dat er geen hub of switch tussen zit, dus dat je de computers aan elkaar verbonden hebt met een crossed utp kabel :)

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op maandag 01 juli 2002 11:28 schreef JvH het volgende:
Ik ga er hierbij trouwens vanuit dat er geen hub of switch tussen zit, dus dat je de computers aan elkaar verbonden hebt met een crossed utp kabel :)
Op maandag 01 juli 2002 11:13 schreef tha_Playa het volgende:
Ik heb 2 10/100 mbit Realtek netwerkaarten. die ik aangesloten heb met een. crossed UTp Kabel.
Scherp opgemerkt!! ;)

Maar moet idd allebei op half/full staan.. bij sommige NIC kan je ook nog aangeven of je hem perse op 10 of 100 half/full kan zetten.. Maar denk niet met Realtek..

Verwijderd

Topicstarter
hmmmm
als ik op die andere pc kijk zie ik geen lijnsnelheid staan maar type verbinding
met de opties
10Base2 (BNC)
10 BAse5 (AUI)
10BaseT (Twisted Pair)
10BaseT Full duplex
Automatische selectie

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 15:48
Heb je geen optie zoals "auto select" ofzo ?

heb ik hier ook ingesteld bij beide nic's en werkt lekker snel op 100mbit full duplex :)

• hereweare67893
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 11:32 schreef Sn3akz het volgende:

[..]

[..]

Scherp opgemerkt!! ;)
Oeps :o :P
Maar moet idd allebei op half/full staan.. bij sommige NIC kan je ook nog aangeven of je hem perse op 10 of 100 half/full kan zetten.. Maar denk niet met Realtek..
Verrassing: Bij mij wel :P En ik heb een Realtek, dus het zou wel moeten kunnen :)

• Veen
Op maandag 01 juli 2002 11:33 schreef tha_Playa het volgende:
hmmmm
als ik op die andere pc kijk zie ik geen lijnsnelheid staan maar type verbinding
met de opties
10Base2 (BNC)
10 BAse5 (AUI)
10BaseT (Twisted Pair)
10BaseT Full duplex
Automatische selectie
Kies bij beide kaartejs "Automatische selectie"

Moet wel goedkomen dan... :)

Verwijderd

Topicstarter
Het vage is op de pc waar de internet connectie op run heeft geen automatisch selectie maar die pc waar ik netwerk op heb aangesloten wel

• hereweare67893
  • Niet online
Even tussendoor: welke os'en draai je eigenlijk?

Is wel handig om je de weg te wijzen naar bepaalde instellingen.

Verwijderd

Topicstarter
Beide staan op XP

• Veen
Op maandag 01 juli 2002 11:37 schreef tha_Playa het volgende:
Het vage is op de pc waar de internet connectie op run heeft geen automatisch selectie maar die pc waar ik netwerk op heb aangesloten wel
Moet je ff kijken of je de "drivers" van je kaartjes niet kunt updaten ofzo...

• AleXtc
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-07 14:43

AleXtc

Wannabe Pirat

Als het idd 2 netwerkkaarten van Realtek zijn dan moeten er ook lampjes op zitten die aangeven wanneer 100mbit actief is als de kabels er in zitten.

check dat eerst maar eens even.

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 11:33 schreef tha_Playa het volgende:
hmmmm
met de opties
10Base2 (BNC)
10 BAse5 (AUI)
10BaseT (Twisted Pair)
10BaseT Full duplex
Automatische selectie
Weet je wel zeker dat ze wel 10/100mbit zijn? staat nergens 100 bij namelijk
meestal kan je 10 half, 10 full, 100 half, 100 full

• hereweare67893
  • Niet online
Zit je niet toevallig naar de netwerkkaart van je kabelverbinding te kijken om de computer waar je internet? Die is meestal namelijk wel 10mbit.

Verwijderd

Topicstarter
Als Ik Ctr alt delete doe onder Xp en naar netwerk tab ga dan staat er snelheid verbinding 10mbs

• hereweare67893
  • Niet online
Softwarematig zit het probleem niet. Mogelijkheden zijn:

• De kabel is niet geschikt voor 100mbit (niet erg waarschijnlijk
• Het zijn toch geen 10/100mbit kaarten (waarschijnlijk)
• Je kijkt misschien toch naar de NIC die op het kabelmodem is aangesloten (ik hoop niet voor je dat dat het is :P )

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heel leuk en aardig maar blijkbaar vergeten veel mensen dat voorgekrimpte crosscables erg vaak maar 4 aders hebben in plaats van 8. Dit zorgt er voor dat in veel gevallen het netwerk maar op 10mbit draait. Bij een default installatie staan de realtek kaartjes voor 99 van de 100 keer goed om op 100mbit te werken. Ik denk dat het probleem hier eerder in de kabel zit als in de configuratie van de kaartjes zelf.

Zoek een crossed cable met 8 aders die goed is gekrompen of laat er eentje maken volgens onderstaand schema :

http://www.kabelinternet.myweb.nl/kabels/crosslink.htm

https://discord.com/invite/tweakers

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je netwerkkaart wordt niet goed herkent, de optie 100mbit ontbreekt.

Realtek kaartjes worden onder Windows Xp en windows ME automatisch herkent, en staan automatisch op 100mbit (als ze ook 100mbit zijn).

Dit zou jij moeten zien, maar zie jij dus niet:

Afbeeldingslocatie: http://home.kabelfoon.nl/~ardys/netwerk.JPG

Gebruik je geen windows Xp of ME, download dan hier de drivers:
http://www.tweakers.net/meuktracker/2073
Kies de goede :P(dus de 100mbit, en niet de 10mbit versie).
Suc6.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik wel Xp En mijn netwerkkaarten zijn als het goed is wel 10/100mbit Is er geen manier om erachter te komen welke snelheid ze zijn

• dr snuggles
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 14:49 schreef tha_Playa het volgende:
Ik gebruik wel Xp En mijn netwerkkaarten zijn als het goed is wel 10/100mbit Is er geen manier om erachter te komen welke snelheid ze zijn
Met sisoft sandra kan je een netwerk test doen.

Wanneer je realtek kaart niet als Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC, maar met een ander nummer wordt herkent, is het geen 100mbit realtek kaartje.

• snakeye
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-08 19:53
Op maandag 01 juli 2002 11:50 schreef redfoxert het volgende:
Heel leuk en aardig maar blijkbaar vergeten veel mensen dat voorgekrimpte crosscables erg vaak maar 4 aders hebben in plaats van 8. Dit zorgt er voor dat in veel gevallen het netwerk maar op 10mbit draait. Bij een default installatie staan de realtek kaartjes voor 99 van de 100 keer goed om op 100mbit te werken. Ik denk dat het probleem hier eerder in de kabel zit als in de configuratie van de kaartjes zelf.

Zoek een crossed cable met 8 aders die goed is gekrompen of laat er eentje maken volgens onderstaand schema :

http://www.kabelinternet.myweb.nl/kabels/crosslink.htm
100 Mbit werkt prima met vier aders net als de gewone 10 Mbit je moet natuurlijk wel de goede pinnen gebruiken. Maar dat heeft echt geen ene ruk te maken of je 100 Mbit wel of niet werkt daar heb je echt geen 8 aders voor nodig.

Atari 2600 @ 1,1 Hz, 1 Bits speaker, 16 Kb mem, 8 kleuren..

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Denk ook dat het probleem in de kabel zit. Zitten de juiste paartjes wel langs elkaar. Want als de verkeerde langs elkaar zitten gaan ze op elkaar storen. Dit merk je als je een vrij lange kabel hebt. Dan wil je netwerkkaart niet op 100mbit.

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ik houd het erop dat
1) het gewoon 10mb kaartjes zijn, omdat er ook een BNC optie in dat properties lijstje staat. BNC = Coaxcable = oud = 10mb (in willekeurige volgorde).
2) de kaart niet goed herkend is / geïnstalleerd is.
Als je niet zeker weet wat voor kaartjes je hebt, zou je even de zijkant van je kast eraf kunnen schroeven, en kijken wat voor kaartje je hebt. Als je zelf niet weet waar je moet kijken of welke kaart het is (mij lijkt dat je daar nog wel uitkomt eigenlijk) kun je het iemand vragen die dat wel weet, en die de mogelijkheid heeft even langs te komen.
Als je dan een keer weet wat voor kaartje je hebt, weet je ook wat die kan (kun je opzoeken op de website van realtec gok ik) en welke drivers je nodig hebt.
Maar het kan ook simpeler. Even er vanuitgaande dat je weet hoe een Coax-aansluiting op de netwerkkaart eruit ziet: zit die achterop je pc?
Ja? Dan heb je dus een 10mb kaartje, die dus nooit op 100mb zal gaan draaien.
Nee? Dan is de kans zeer redelijk aanwezig dat je de verkeerde drivers geïnstalleerd hebt.

Edit: ik ben in een goede bui, dus ik heb even een voorbeeldje voor je opgezocht.

Afbeeldingslocatie: http://www.mdiedrich.de/lan-neu/bnc-tpgr.jpg

Links de UTP in/uitgang, rechts de BNC in/uitgang. Ziet je netwerkkaart er zo uit, dan is het een 10mb kaart. Heeft ie dat zilverkleurige ding niet, dan zou het een 100mb kaart kunnen zijn :)

Verwijderd

Als het goed is zit er op je nic een grote chip. Als het eeen echte Realtek is (en sommige kloons ook) staat daar het nummer op. Meest gebruikte zijn de 8139 10/100 en de 8029, al een wat oudere die alleen maar op 10 werkt!

• dr snuggles
  • Niet online
100mbit kaartjes kosten overigens geen reet. Voor €9,- + verzendkosten heb je al zo'n nieuw 100mbit kaartje.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op dinsdag 02 juli 2002 09:14 schreef wwillem het volgende:
+ verzendkosten
Je zou ook je luie reet uit die stoel kunnen hijsen en ff naar de winkel lopen natuurlijk.. :)
Pagina: 1