Op dinsdag 02 juli 2002 08:18 schreef Phusebox het volgende:
[..]
nou die gba sucks echt zwaar
niet alleen ik, maar iedereen die ik ken die hem in zijn handen heeft gehad zei: "kun je het licht niet aanzetten op dat ding, ik zie geen fl*kker!"
Al die mensen snappen niet dat de GBA gewoon geen backlight heeft en dat je dus met licht in je scherm moet spelen.
De keuze voor geen backlight is een hele goede, want een backlight is een van de redenen dat bijvoorbeeld een GameGear onderuit is gegaan.
De kosten voor een backlight implementatie zijn namelijk erg hoog, dus zeg dan maar gedag tegen je goedkope gameboy. Bovendien zuipen die dingen stroom. In plaats van 10 uur doe je dus misschien 2 uur met je batterijtjes.
Geen backlight is dus juist een sterk punt van de GBA, als je er rekening mee houdt en niet als een mongool het af gaat zitten kraken omdat je niet weet hoe het ding te gebruiken..
Speel zelf altijd met een raam of licht achter me en dan is het beeld subliem helder. En wil je wel een backlight dan heb je dus alsnog zelf de keus zo'n losse light te bestellen, maar dat kost wel centen natuurlijk. Centen die je mistte aan de aanschaf van je GBA (hoewel de losse oplossingen vaak stukken goedkoper zijn dan een werkelijk backlight).