gcc 3.1 compileren op rh7.3 1GHz

Pagina: 1
Acties:

• Explore
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-04-2011

Explore

Op zoek naar werk

Topicstarter
Ik ben gisterenavond begonnen met de build van gcc 3.1 (naast versie 2.96 die standaard met rh7.3 wordt geleverd). Na 5 uur bouwen was-tie nog niet klaar en ben ik maar gaan pitten. Vanochtend stond m'n systeem ineens niet meer in X en ik kan nergens een log-file vinden die iets meldt over de voortgang.

Ik ga d'r maar van uit dat 't goed gegaan is en ben nu bezig met 'make install'. Maar hoe lang duurt dat in vredesnaam?! :?

Het gaat over de complete gcc met alle talen (ada, java, etc.) de build duurde in iedergeval minstens 5 uur, de rest heb ik niet gezien. Hoe lang duurt de install? 'k Heb nog meer te doen vandaag. :)

[ specs ] [ Tweaker gallery ]

Verwijderd

Ik had dat ook eens gedaan en die toffe gcc-3.1 heeft even lief mijn gcc libs overschreven.

Dus alle apps die op dat moment linken naar de standaard libraries op mijn systeem, floepen eruit met een segmentation fault.

(ze willen glibc 2.2.4 hebben, maar die is overschreven door glibc 2.2.5 (als je de volledige gcc chain gaat compileren: binutils, gcc, glibc, glibc-linuxthreads))

Ik heb na herinstallatie gcc geconfigureerd met "--suffix="-3.1"" zodat ie de gcc libs/uitvoerbare bestanden in een andere dir steekt.

Om enkel de gcc zelf te maken kun je best na de "configure stap" "make all-gcc install-gcc" doen ipv "make all install"

Hier alles een beetje overzichtelijk:
code:
1
2
3
4
5
6
7
$ mkdir buildgcc; cd buildgcc
$ ../gcc-3.1/configure --program-suffix="-3.1" --enable-languages=c
$ make all-gcc install-gcc