[flash] URL & button

Pagina: 1
Acties:

• Galoptic
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 11:55
'k Heb een animatie gemaakt (jawel, een zo gewaardeerd introfilmpje) en deze eindigt ermee dat de bezoeker op een van de twee logo's kan klikken om door te gaan. Nu heb ik van beide logo's buttons gemaakt en ook al aan Up/Over/Down/Hit verschillende vormen van het logo toegekend.

>> Het punt is dat ik:
A) in de geëxporteerde .swf ineens die button-(up/over...) niet meer zie;
B) de aan de button toegekende action (geturl...) niet lijkt te werken;
C) ik bij die geturl-action niet kan aangeven of-ie moet werken bij een rollover of een onclick...

Wat doe ik fout? Ik heb hier al een topic gevonden, maar de topicstarter kwam er zelf al uit.

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Als de .fla file niet te groot is moet je hem hier maar eens posten want alles wat jij zegt hoort gewoon te werken.

je hebt een button.(ze gaan automatisch naar het andere plaatje wanneer je eroverheen gaat met je muis)

Aan die button zit de actie:

on MousebuttonDown(ofzoiets)
GetUrl(blabla)

Bij GetUrl kan je ook kiezen of tie hem in hetzelfde window of in een nieuw window moet openen.

Als je er niet uit komt kijk dan is op www.flashkit.com

hier kan je zien hoe je een button maakt

hier kan zien hoe je een nieuwe window opend vanuit flash

• Murphy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-03 16:20

Murphy

(2B||!2B)?

Kijk ff of je logischerwijs ooit wel die buttons kúnt zien, staat er een stop() actie in het frame waar die buttons staan?

Beetje vreemd trouwens wat je zegt, je zegt dat de buttons niet te zien zijn maar je schijnt wel te weten dat de actions onder de buttons niet werken :?