[fan] ronde of vierkante?

Pagina: 1
Acties:

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Topicstarter
o.a. Papst verkoopt dus ronde en vierkante fans. Zijn er voor- of nadelen aan beide systemen? Denk aan geluid of montage? Ervaringen zijn welkom.
En begrijp ik goed dat een 12cm fan voor dezelfde hoeveelheid CFM minder kabaal maakt dan een 8cm fan?

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

De schroefgaten zitten t zelfde, t gaat alleen om t stukje plastic dat om de fan heenzt, maar wat geluid betredt maat t neit uit, hoor :)
t zijn wel verschillende modellen dus dr zou best verschil tussen kunnen bestaan,maar dat valt wel te vinden bij t bekijken van de modellen, ja.
En grotere fans die net zoveel lucht verplaatsen als kleinere maken idd minder geluid.
Een 120mm met 40 cfm bijvoorbeeld is veel stiller dan een 60mm met 40 cfm :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-07 07:33

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op maandag 01 juli 2002 09:42 schreef Okyah het volgende:
De schroefgaten zitten t zelfde, t gaat alleen om t stukje plastic dat om de fan heenzt, maar wat geluid betredt maat t neit uit, hoor :)
t zijn wel verschillende modellen dus dr zou best verschil tussen kunnen bestaan,maar dat valt wel te vinden bij t bekijken van de modellen, ja.
En grotere fans die net zoveel lucht verplaatsen als kleinere maken idd minder geluid.
Een 120mm met 40 cfm bijvoorbeeld is veel stiller dan een 60mm met 40 cfm :)
Zijn er 60 mm fans die 40 CFM halen dan?
Ik wil geloof ik niet weten hoeveel kabaal dat maakt.... :z

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8