Toon posts:

telkens ip kwijt na enkele dagen(debian - telenet)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thuis een pc'ke staan die altijd opstaat, maar na een reinstall van debian verlies ik telkens m'n ip na een paar dagen.
en "/etc/init.d/netwrok restart" doet niets
k krijg gewoon geen ip.
als ik reboot is alles weer in orde...
hoe kan ik dit oplossen, waaraan ligt dit?

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Ik weet het niet, maar werkt telenet via dhcp?

Zo ja, dan moet je de poorten 67 en 68 niet helemaal dicht zetten in de firewall. Via die poorten wordt je DHCP vernieuwt.

wat ik zelf doe is ze gewoon open te zetten voor een tijdje, wel alles op die poorten te loggen, als dan je dhcp een paarkeer verlengt is, dan mik ik de poorten dicht, behalve voor de provider servers die de dhcp uitvoeren...

(er zijn veel meer mogelijkheden waarom het mis kan gaan maar deze kom ik vaak tegen)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Verwijderd

Topicstarter
jep, telenet is dhcp

dus ik kan maybe het beste een cron jobke maken dat elke dag die poorten ff open zet, een nieuw ip ophaalt en de poorten terug dichtzet ?

ik ga dat eens proberen, thx alvast .

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

je kunt beter voor telenet servers die poorten continue open laten staan, want dan kan er als de dhcp-vernieuwt moet worden, hij gelijk vernieuwt worden.

dat hangt samen met de IP-lease, en die kan (provider en streek afhankelijk) tussen de paar uur en een paar weken zitten.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Je KAN ze ook gewoon openzetten natuurlijk hoor??

Tenzij je voor een bank werkt, lijkt het me niet echt nuttig om perse die dingen dicht te hebben

Tenzij je het perse wil natuurlijk..

Verwijderd

Topicstarter
hij blokkeerd ze niet ?
ofwel ?
standaart staat alles toch ACCEPT denk ik eh ?

voodooserver:~# cat /etc/init.d/firewall

case "$1" in
start)
echo "1" > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward
/sbin/ipchains -P forward DENY
/sbin/ipchains -A forward -s 192.168.0.0/24 -j MASQ
;;
*D
echo "Usage: $0 start"
esac

• freggy
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Gebruik dhcpcd ipv pump. Pump heeft namelijk problemen met Telenet: iedere keer dat Telenet je IP-adres wijzigt, werkt het niet meer. Met dhcpcd werkt het perfect. Gewoon even
code:
1
apt-get install dhcpcd

doen, en het zou moeten werken!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 11:41 schreef Freggy het volgende:
Gebruik dhcpcd ipv pump. Pump heeft namelijk problemen met Telenet: iedere keer dat Telenet je IP-adres wijzigt, werkt het niet meer. Met dhcpcd werkt het perfect. Gewoon even
code:
1
apt-get install dhcpcd

doen, en het zou moeten werken!
Freddy heeft gelijk... Ik had precies hetzelfde probleem met pump. Uiteindelijk dhcpcd geinstalleerd... En nergens geen last meer van!

Verwijderd

Topicstarter
thx guys

idd, nu werkt het zalig.
ik zit nog met een ander klein probleempje
nl.
ik heb een acount bij dyndns.org, maar als ik een nieuw ip krijg automatisch is mijn dyndns.org acountje een tijdje plat, en gewoon elke halve minuut controleren mag niet want da wordt als flood aanzien bij dyndns, dus als ik een nieuw ip krijg kan ik een hele tijd niet op mijn pc, is wel vrij lastig
wat moet ik doen, handmatig met cron elke avond een nieuw ip vragen en ook ineens handmatig dan men dyndns acount updaten of wat stellen jullie voor ?
iemand in dezelfde situatie ?

• _Squatt_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Niet in de zelfde situatie, maar wel wat over gehoord :).

Hier staan wat programma's die je ip in de gaten houden, en bij een verandering dit doorgeven aan dyndns.org.

"He took a duck in the face at two hundred and fifty knots."

Pagina: 1