Netware koe, stand-alone hoe?

Pagina: 1
Acties:

• Peeetor
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-08-2024

Peeetor

Petor?.. Peetor?... Peeetor!!!

Topicstarter
Ik heb de Netware NLM geinstalleerd op onze fileserver. Het probleem is dat day apparaat geen verbinding heeft met Internet. Enig idee hoe ik nu moet fetchen en flushen?

"Ja... dikke lul" zei de raaf. En de raaf vloog weg.

• KALN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05-2025
IK ben dus die ene stagaire. Van deze DPC'er
hij dus mijn begeleider

Ok de situatie is als volgt (voor de duidelijkheid). Op het bedrijf is een Novell Netwerk, in dit netwerk hangt ook een andere machine (zonder Novell) die toegang geeft tot het internet aan alle werknemers, op deze staat dan ook een pproxy te draaien.

Dus hoe krijgen we de novell koe zover om zijn gekraakte blokken naar de pproxy te flushen.

Want als we de Novell koe instellen om naar het ip van de pproxy te flushen geeft de koe de melding:

"NetUpdate: Network Down!"

Terwijl het netwerk toch gewoon doet.

Any1?

P.S.

Ik zeg wel flushen, maar dan moet ie eerst fetchen en dat doet ie dus ook niet :(

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Uhm... geen TCP/IP geinstalleerd?

• Peeetor

Peeetor

Topicstarter
Nope, heppik ook eigenlijk niet nodig op die fileserver. Nog andere mogelijke oplossingen?

• Onno
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>heppik ook eigenlijk niet nodig op die fileserver[/quote]Uhm... maar... dnetc heeft het toch echt nodig hoor... dat is ook wel een beetje heel erg logisch als je een IP adres moet invullen he...

Maar goed, je zou dan evt. heel erg moeilijk kunnen gaan doen door je buffers bijv. te mailen naar d.net, maar dat is veel meer werk (en werk dat je elke keer weer zelf met de hand zult moeten verrichten) dan gewoon even TCP/IP installeren. :)

• Peeetor

Peeetor

Topicstarter
kee. kzal naar u luisteren en TCP/IP installeren

• KALN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05-2025
He Peetor

Je zat de net wel te schreeuwen over ICQ naar me over read the manual.

LISTEN TO YOUR SELF.

So read the f*cking manual first.
Zo voorkom je een hoop gezoek.

Want in de manual staat (begreep je misschien niet omdat het engels was) dat dnetc gebruik maakt van het ip adres. Waarom moet je anders een IP opgeven van een keyserver. Maar goed het kwartje is gevallen. :P

C U in the morning.

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Je kunt natuurlijk altijd handmatig 10K buffers erop zetten.

PS: Je moet wel oppassen met een KOE op een Novell server, er zijn diverse problemen bekend, vooral in relatie tot de backup :(

• Onno
  • Niet online
...en extremene traagheid van de hele server... :(

Zie ook d.net's buglist

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

of je probeert 't met de oude client (NetWare, x86, 7100)
die doet 't bij mij een stuk beter....

Join TeamBVD!

• Onno
  • Niet online
Jep, bij mij doet die het ook een stuk beter. Maar nog lang niet goed genoeg. De performance van m'n webserver halveert er bijvoorbeeld door... dat mag gewoon niet door een programma dat alleen idle time behoort te gebruiken.

• blimmel
  • Niet online

blimmel

Onno,
moet je dat gebruik van idle time niet eerst activeren?
ik kreeg daar een keer een foutmelding over

Join TeamBVD!

• Onno
  • Niet online
Ehm... en hoe zou dat dan moeten? Klinkt mij nogal vreemd in de oren eigenlijk...

• blimmel
  • Niet online

blimmel

iets met set enableidlethreadshuppeldepup ofzoiets
jij bent de Novell-expert hier :)

* blimmel weet nèt genoeg om zijn koetje draaiende te houden ;)

Join TeamBVD!

Verwijderd

Het enigste probleem is dat novell zelf de idle tijd ook al voor acties gereserveerd heeft. Zoals o.a. volumecheck en NDS health check. Deze procedures zijn niet erg om even niet te draaien maar ik advieseer toch om de client niet weken aan 1 stuk te laten draaien. Gooi hem af en toe even een uurtje of 2 uit.

• Onno
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Het enigste probleem is[/quote]Dat is niet het enige probleem, dat zou er één van de vele zijn...

Verwijderd

Installeer het programma gewoon op de server. Stel nu in de client in dat ie zijn buffers in een andere directory zet. Zet daar een gewone client bij. Zo gebruikt netware en windows de zelfde buffers en kan windows op deze manier de buffers update. Je kunt ook altijd zelf de buffers wisselen. Deze kun je met een andere client update of per email versturen. De mogelijkheden zijn volop.

Echter de makkelijkste is tcp/ip binden aan de netwerkkaart en gewoon via internet laten update.

Pas wel op bij servers die echt grootte prestaties moeten leveren en/of zeer belangrijk zijn voor het bedrijf proces. Installeer dit niet zomaar op een server!!!!

• blimmel
  • Niet online

blimmel

maar zoals ik al zei... de oude client doet 't beter....

langer dan 180 dagen heeft hij nog niet gedraaid.... dus ik weet niet wat de client op de lange termijn doet ;)

Join TeamBVD!

Pagina: 1