pc start niet op

Pagina: 1
Acties:

• manta
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb gistermiddag een nieuw pc-setje bij iemand gekocht (1700+,MSI k7t266, 256mb ddr, 30gig quantum 7200)
Nu ging ik dit dus installen en toen ik klaar was uitproberen. Doet helemaal nix, beeld blijft op standby.
Hetgene wat al geprobeerd is :
Andere videokaart
Geheugen in andere slots
Andere HD

Voor mensen met een MSI board :
De kleurcode van de lampjes waarbij de mobo blijft hangen is : ROOD GROEN ROOD GROEN (in handleiding staat, testing base & extended memory)

Zelfs als ik alle IDE kabels eraf haal blijft ie hangen tijdens startup. Alleen als ik geheugen eruit haal piept ie wel, zou het geheugen kapot kunnen zijn? En kan dat zomaar in 1 middag? Want ik heb em nog zien draaien bij hem die middag.

Verwijderd

Mischien stomme vraag maar zit je processor er goed op en je cooler en zet je je fsb op 100 ipv 133 als je dat tenmiste hebt en voor de rest alle overbodige dingen ff loskoppelen

• TA2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-09-2022

TA2

Heb je geen ander geheugen om te testen, mischien wel handig om uit te sluiten dat t niet je geheugen is.

• manta
Ja maar ik heb niks verandert nadat ik het van diegene heb gekocht, hij heeft het gewoon goed ingesteld en zo heb ik het meegekregen dus ik denk dat jumpers wel goed staan want bij hem draaide die ook zo.

En over dat geheugen, ik heb jammergenoeg niet nog een reepje liggen nee.

• TA2

TA2

Op maandag 01 juli 2002 09:20 schreef manta het volgende:
Ja maar ik heb niks verandert nadat ik het van diegene heb gekocht, hij heeft het gewoon goed ingesteld en zo heb ik het meegekregen dus ik denk dat jumpers wel goed staan want bij hem draaide die ook zo.

En over dat geheugen, ik heb jammergenoeg niet nog een reepje liggen nee.
Geen andere computers in de buurt waar je wat uit kunt halen en vrienden die nog wat hebben liggen.
Problemen los je het snelst op door allerlei hardware uit verwisselen.

• manta
Op maandag 01 juli 2002 09:31 schreef TA2 het volgende:Geen andere computers in de buurt waar je wat uit kunt halen en vrienden die nog wat hebben liggen.
Problemen los je het snelst op door allerlei hardware uit verwisselen.
Ja ik heb dus al heel wat uit me andere eigen pc gehaalt, het enige wat ik nog mis is dus een geheugenreepje. Maarja ik denk dat ik er maar 1tje koop, 128mb DDR is toch maar €30 ofzo bij norrod. Kan nooit kwaad, wat extra geheugen.

• Mickman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-03 18:11
Ik heb ook zo'n soort gelijk probleem gehad. Later bleek dat door het insteken van een aantal pci kaarten en het harde duwen van stekker op de ltp poort, de processor was losgeschoten. Dus kijk of je processor goed vast zit!!!

• manta
Op maandag 01 juli 2002 08:44 schreef TA2 het volgende:
Heb je geen ander geheugen om te testen, mischien wel handig om uit te sluiten dat t niet je geheugen is.
Kan SDram ook? Want dat ligt hier genoeg, DDRam niet

• TA2

TA2

Volgens mij gaat er ook sdram in, moet je ff kijken of daar sloten voor op je mobo zitten.
Als het niet kan dan past het ook niet dus fout kan het niet gaan.

• manta
Op maandag 01 juli 2002 12:51 schreef TA2 het volgende:
Volgens mij gaat er ook sdram in, moet je ff kijken of daar sloten voor op je mobo zitten.
Als het niet kan dan past het ook niet dus fout kan het niet gaan.
Gekeken en past niet, ik ga de module even bij iemand testen, dan weet ik zeker of het aan de module ligt of niet.

Verwijderd

altijd jammer dat soort dingen, ik heb het ook eens gehad, maar toen was after all de HDD gewoon fucked :P

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 09:42 schreef Mickman het volgende:
Ik heb ook zo'n soort gelijk probleem gehad. Later bleek dat door het insteken van een aantal pci kaarten en het harde duwen van stekker op de ltp poort, de processor was losgeschoten. Dus kijk of je processor goed vast zit!!!
Geheugen kan trouwens goed gaar zijn hoor, ook op zomaar op 1 middag, dat is mij dus ook al eens overkomen met een reepje 512MB ("ineens" wou Windows ook niet meer booten).

Maar aan de andere kant vind ik het wel raar dat je D-LEDS 0101 aangeven, aangezien 'memory-fail' een andere LED-code heeft. Het kan dus ook aan iets anders liggen.

Verwijderd

zit er wel een bios op dat moederbord?

• manta
Ja ben naar Norrod geweest en geheugen laten testen. Dit werkte gewoon goed. Volgens de medewerker daar heeft de processor ook geheugen (cache toch?) en dat was dus misschien de oorzaak. Maar dan snap ik niet dat het zomaar van het ene op het andere moment gebeurt. Die middag draaide die nog.
Pagina: 1