Pinnacle tv-kaart doet moeilijk in Windows XP

Pagina: 1
Acties:

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22
Mijn oom heeft een probleem. Het zit zo:

hij heeft een Pinnacle tv-kaart (PCTV-RAVE), en daar heeft ie ook een programma bij om dus televisie te kijken, dat programma is 'Pinacle Systems PCTV WebServer'. Het werkt op zich goed, alleen is er een conflict met de accounts in XP. Wanneer er een persoon is aangemeld, werkt het goed, als deze vervolgens op de achtergrond draait (dus dat je op 'andere gebruiker' klikt), werkt het zaakje niet in het andere account, deze foutmelding krijg je dan te zien:
De hardware kon niet worden geïnitialiseerd!

Dit kan mogelijk veroorzaakt worden doordat:
1) een andere toepassing de betreffende hardware exclusief gebruikt.
Sluit deze toepassing af en probeer het nogmaals.
2) de betreffende hardware niet is geïnstalleerd.
Installeer de hardware opnieuw en probeer het nogmaals.
3) de software niet correct is geïnstalleerd.
Installeer de software opnieuw en probeer het nogmaals.
Wanneer die zich weer afmeldt, en de andere zich weer aanmeldt, lukt het wel weer.

Kortom: de tv-kaart werkt niet als er meerdere accounts tegelijk ingelogd zijn. Is er misschien een oplossing voor?

De drivers zijn: driver versie 24-4-2002 (clubwachtwoord=26636)

Ik hoop dat iemand mij (eigenlijk mijn oom dus :P) kan helpen.

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:50

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Waarschijnlijk zijn de drivers niet voor XP geschikt, maar voor Win2K. ik heb zelf een Hauppauge WinTV GO. Deze kaart geeft ook zo een melding als je al een venster open hebt met tv beeld erop en er dan nog een wilt openen.

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:22
Op maandag 01 juli 2002 01:04 schreef -bolio- het volgende:
Waarschijnlijk zijn de drivers niet voor XP geschikt, maar voor Win2K. ik heb zelf een Hauppauge WinTV GO. Deze kaart geeft ook zo een melding als je al een venster open hebt met tv beeld erop en er dan nog een wilt openen.
Dus dan zijn er echt aparte drivers voor XP nodig?

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 01:50

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Op maandag 01 juli 2002 01:06 schreef Saekerhett het volgende:
Dus dan zijn er echt aparte drivers voor XP nodig?
Jazeker! Windows XP is de eerste versie van Windows die echt multi-user is. Windows 2000 en NT kunnen wel meerdere users hebben, maar er kan er maar een tegelijk ingelogd zijn. Met het schrijven van drivers hoefde dus nooit rekening gehouden te worden met de mogelijkheid dat een andere user al iets had ingeladen of gebruikte! Bij de meeste apparaten maakt dit niets uit maar zo te zien bij die tv kaart wel. Ik zou gewoon eens op zoek gaan naar WinXP drivers voor dat kaartje.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:59

LopeZ

Too much is never enough

Move OH -> AV