Toon posts:

Case Mod - Knight-rider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Khad eens een idee voor mijn laatste case-mod,

Net nieuwe compu maarrr saaie kast dus de echte tweaker wil natuurlijk wel zo'n mooie case om mee te pronken op de LAN.
Mijn idee:
Gaatje in zijkant kast, plexiglas plaat erin van 1cm dik. Met dremel mijn logo inslijpen in de plaat en nu komt het:
om die plaat 4 10cm neon buisjes in vier verschillende kleuren zodat mijn logo telkens een andere kleur heeft...:9~

Deze buisjes wil ik aansluiten op een knight rider print zodat ze om en om knipperen. De print reeds besteld bij conrad omdat je bij deze print ook gloeilampen kan schakelen van max. 5 W.
Nou is mijn vraag: kunnen die neon lampjes wel zo snel knipperen, ik dacht aan een knipperfrequentie van zo'n 10-15 Hz, is dit nadelig voor de levensduur van die busjes (normaalgesproken een 3000uur dacht ik..?) en heeft iemand zoiets als eens geprobeerd:?

• Kraanwater
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-07 15:34
lijkt me wel vet chill man dat iddee hoeveel CCfl's wil je erinpleuren dan en heb je geld teveel ofzo :P

Verwijderd

Topicstarter
Deze case-mod wil ik in 1x goed doen... mar wil er in totaal 4 stuks inbouwen....

• Redshark
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:20
Errug leuk idee,
Lijkt mij alleen dat als je naast je kast gaat zitten dat je na een tijdje helemaal gestoord wordt van dat geknipper!'Of je moet je window ff naar je buurman richten op een LAN ofzo, heb je meteen een voordeel :P :P
Anders kan je ze ff wat langzamer laten knipperen ofzo??

• digabite
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-07 16:20
nou je moet uitgaan als een kleine TL lamp die een ontbranding nodig heeft.. en op den duur zal de ontbrandigsstof opzijn.. dus mijn mening is dat de levensduur van de ccfl STERK achteruitgaat

-=| Be Easy, Be Cool! |=-

• 3xhaas
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 26-09-2024
Yup ik denk dat als je het alleen voor het oplichten voor je logo in steeds afwissellende kleuren wilt hebben dat je beter een zooi ledjes kan gebruiken en die in de zijkant van plexizetten. Verder natuurlijk nog wel een ccfl-etje in je kassie zelf zetten.

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:00

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

je wilt je logo van kleur laten veranderen hè, maar wat heb je dan aan 10-15 Hz. dan veranderd ie dus 10-15 keer per seconde van kleur. lijkt me vrij zinloos. een mooie langzame overgang van ene naar andere kleur met dimmers (kan dat met neon/ccfl??) is toch veel :9~ 'er.

10-15 hz is echt niet te doen.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Topicstarter
gelijkmatige overgang lijkt me inderdaad een goed idee, alleen niet te doen met ccfl, of ik moet de ene al aan laten gaan terwijl de ander nog aan is. Zodat de kleuren elkaar overlappen...

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-08 16:53

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ccfl dimmen? dat gaat volgens mij niet, ook hebben die dingen startertjes die een spanning van 3000volt ofzo opwekken. ik denk eerlijkgezegd dat je dit niet gaat lukken, het is aan of uit met die dingen

Verwijderd

er was laatst een topic
met 2 cfl's die langzaam in elkaar overliepen...

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 12:32 schreef AtomicShockwave het volgende:
ccfl dimmen? dat gaat volgens mij niet, ook hebben die dingen startertjes die een spanning van 3000volt ofzo opwekken. ik denk eerlijkgezegd dat je dit niet gaat lukken, het is aan of uit met die dingen
www.bit-tech.net
zoek ff op cathode throbber

is zeker een aanrader!!

• Orion84
  • Laatst online: 11:00

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Op maandag 01 juli 2002 12:32 schreef AtomicShockwave het volgende:
zou best kunnen ik heb daar geen ervaring mee, maar ik weet weld at 10-15 HZ iig geen zin heeft/niet kan

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Hurricane Jac
  • Laatst online: 04-08 23:34
Check mijn topic van de cathode throbber
[topic=525662/1/25].
Deze is nu af maar na een beetje geregel enzo kan ik ze toch allebei laten knipperen op een frequentie van een 15 - 20 Hz. Ik zal niet zeggen dat dit de levensduur van mijn ccfls beinvloed maarja het was wel leuk om te maken. Ohja en de torren die gebruikt zijn worden best heet!!! ze zijn al niet zo klein maar ik denk er toch over om een koelelementje op te zetten.

P4 1,7 GHz 256 ram bus geforce 3 ti 200 64mb MSI 850 PRO 5 MOBO

Verwijderd

Topicstarter
Hier heb ik wat aan!!
Thnx, kwist heel niet dat dat cathode trhobber heette....

Verwijderd

Ik zou inderdaad 4 Cathode Throbbers gebruiken. Kom vooral niet in de verleiding deze te "syncen" (synchroniseren) zodat ze netjes één voor één aangaan (als looplicht zeg maar). Dit lijkt op zich een leuk idee, maar werkt oersaai. Als je er ééntje afstelt op een lage frequentie (zeg 0,1 Hz, dus één keer aan en uit per 10 seconde) en je probeert de andere 3 op dezelfde frequentie af te regelen krijg je een veel cooler effect. Je krijgt de frequenties namelijk nooit exact gelijk waardoor de fases uit elkaar gaan wandelen. Hierdoor krijg je een erg onvoorspelbaar, continue veranderend lichtpatroon. Een stuk rustiger en interessanter dan een saai looplicht... Tevens krijg je ook alle mengvarianten van de 4 kleuren !

• Hurricane Jac
Op dinsdag 02 juli 2002 15:13 schreef Bakkei het volgende:
Ik zou inderdaad 4 Cathode Throbbers gebruiken. Kom vooral niet in de verleiding deze te "syncen" (synchroniseren) zodat ze netjes één voor één aangaan (als looplicht zeg maar). Dit lijkt op zich een leuk idee, maar werkt oersaai. Als je er ééntje afstelt op een lage frequentie (zeg 0,1 Hz, dus één keer aan en uit per 10 seconde) en je probeert de andere 3 op dezelfde frequentie af te regelen krijg je een veel cooler effect. Je krijgt de frequenties namelijk nooit exact gelijk waardoor de fases uit elkaar gaan wandelen. Hierdoor krijg je een erg onvoorspelbaar, continue veranderend lichtpatroon. Een stuk rustiger en interessanter dan een saai looplicht... Tevens krijg je ook alle mengvarianten van de 4 kleuren !
Euh je hebt dan maar 2 throbbers nodig hoor!!! op elke throbber passen namelijk 2 ccfl's

Verwijderd

[..]
Euh je hebt dan maar 2 throbbers nodig hoor!!! op elke throbber passen namelijk 2 ccfl's
Helaas... Je hebt wel degelijk 4 throbbers nodig. Als je het schema van de throbber bestudeert zie je dat de twee uitgangen op dezelfde frequentie worden aangestuurd en alleen geïnverteerd worden; continue een faseverschuiving van 180° dus... Voor maximale variatie gaat het er juist om 4 verschillende frequenties te hebben die allemaal een kleine afwijking t.o.v. elkaar hebben. Gelukkig zijn die throbbers lekker simpel en goedkoop te bouwen. Voor een extra besparing kan je R8, R9 en T2 weglaten als je maar 1 uitgang per throbber gebruikt.

• Hurricane Jac
Op dinsdag 02 juli 2002 22:15 schreef Bakkei het volgende:

[..]

Helaas... Je hebt wel degelijk 4 throbbers nodig. Als je het schema van de throbber bestudeert zie je dat de twee uitgangen op dezelfde frequentie worden aangestuurd en alleen geïnverteerd worden; continue een faseverschuiving van 180° dus... Voor maximale variatie gaat het er juist om 4 verschillende frequenties te hebben die allemaal een kleine afwijking t.o.v. elkaar hebben. Gelukkig zijn die throbbers lekker simpel en goedkoop te bouwen. Voor een extra besparing kan je R8, R9 en T2 weglaten als je maar 1 uitgang per throbber gebruikt.
Jah de faseverschuiving klopt wel maar dan kun je toch gewoon 2 ccfl's er op aan sluiten, maar wat al eerder is verteld dan kun je ze niet rond laten lopen. Dan zul je een iets andere print moeten fabriceren jah. Maar mijn oplossing zou wel het makkelijkste zijn.

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 00:52 schreef ovi_ivo het volgende:
Khad eens een idee voor mijn laatste case-mod,

Net nieuwe compu maarrr saaie kast dus de echte tweaker wil natuurlijk wel zo'n mooie case om mee te pronken op de LAN.
Mijn idee:
Gaatje in zijkant kast, plexiglas plaat erin van 1cm dik. Met dremel mijn logo inslijpen in de plaat en nu komt het:
om die plaat 4 10cm neon buisjes in vier verschillende kleuren zodat mijn logo telkens een andere kleur heeft...:9~

Deze buisjes wil ik aansluiten op een knight rider print zodat ze om en om knipperen. De print reeds besteld bij conrad omdat je bij deze print ook gloeilampen kan schakelen van max. 5 W.
Nou is mijn vraag: kunnen die neon lampjes wel zo snel knipperen, ik dacht aan een knipperfrequentie van zo'n 10-15 Hz, is dit nadelig voor de levensduur van die busjes (normaalgesproken een 3000uur dacht ik..?) en heeft iemand zoiets als eens geprobeerd:?
ik kan wel een schema+print voor je maken op maat :P.
nou is mijn vraag moet hij lopen of kaatsen, kaatsen is duurder dan lopen.
nou ja als je er gebruik van wil maken hoor ik het wel moet je me maar ff msnen ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 02 juli 2002 22:57 schreef Egberttheone het volgende:

[..]

ik kan wel een schema+print voor je maken op maat :P.
nou is mijn vraag moet hij lopen of kaatsen, kaatsen is duurder dan lopen.
nou ja als je er gebruik van wil maken hoor ik het wel moet je me maar ff msnen ofzo
Zou geweldig zijn aangezien ik niet de middelen heb om het zelf te doen...
Ik probeer je wel op MSN te pakken te krijgen.

Verwijderd

volgens mij had velleman kant en klare printjes
voor 4 kanaals loop licht!! met extra functies!!

ikzelf een een 7 kanaals lichtcomputer van hun met
onderandere een looplicht erin, werkt perfect!

je hebt denk ik dan niet het dim effect maar toch

Verwijderd

Op donderdag 04 juli 2002 15:31 schreef uncleworm het volgende:
volgens mij had velleman kant en klare printjes
voor 4 kanaals loop licht!! met extra functies!!

ikzelf een een 7 kanaals lichtcomputer van hun met
onderandere een looplicht erin, werkt perfect!

je hebt denk ik dan niet het dim effect maar toch
juist en dat geeft juist het extratje van easy naar hard :P
Pagina: 1