Toon posts:

Geluids-isolatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik wil een behuizing isoleren tegen geluid.. wat voor materiaal is daar het meest geschikt voor ? zijn er uberhaupt verschillende materialen voor ? en wat zijn ongeveer de kosten van 't spul ? en waar koop ik 't ? :P

ik ben benieuwd naar jullie replies.

alvast bedankt,

abraxas

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-05 16:46
Waarom wil je geluidsdempend materiaal :? jou systeem config maakt echt weinig/geen lawaai! op hd's na dan :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Op maandag 01 juli 2002 00:46 schreef amdrulezzz het volgende:
Waarom wil je geluidsdempend materiaal :? jou systeem config maakt echt weinig/geen lawaai! op hd's na dan :)
ja daar heb je gelijk in. Wat de topicstarter kan proberen is een stillere voedingsfan te nemen, dat is waarschijnljik het luidste in zijn systeem

Verwijderd

Topicstarter
wrom kijken jullie naar de specs in mijn signature ? :)
ik heb een systeem wat al vrij stil is (nee, niet die P2-350), maar die moet nog stiller :)

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

418O2

u mad?

Op maandag 01 juli 2002 00:52 schreef abraxas het volgende:
wrom kijken jullie naar de specs in mijn signature ? :)
ik heb een systeem wat al vrij stil is (nee, niet die P2-350), maar die moet nog stiller :)
als je die specs nu gaf |:( .. maar ik heb nu een XP1600+ die heeeeeeeel stil is, alleen wel 52 graden met dichte kast (jajajaja mijn 6 enermaxen worden deze week ingebouwd) mar is dus wel heeel stil. Dit heb ik bereikt door het plaatsen van een Zalman CNPS6000cu.

Verwijderd

Topicstarter
joh, wat boeien die specs ? daar gaat m'n vraag toch helemaal niet over ?

Verwijderd

Materiaal dat hier uitermate geschikt voor is, is schuimplastic met noppen. Dit materiaal wordt ook in stille ruimten gebruikt. Waarom de noppen?? Omdat de geluidsgolven zo'n 20% geabsorbeerd worden door het materiaal en 80% gereflecteerd worden, willen ze die reflectiegolf ook opvangen zodat daarvan weer 1/5 opgevangen wordt enzovoorts. Ze maken simpelweg het opnemend oppervlakte groter. Daarvoor de noppen. Wat je ook kan doen is eierdozen. Klinkt gek maar ook dat werkt als goede isolator voor geluid.
Moet eerlijk zeggen dat een goede vriend van me dit al eens geprobeerd heeft, en het resultaat was om te huilen. Er zijn teveel dingen in een pc kast die meetrillen. Noem de cd-rom spelers, floppy drives, voeding, enz...
Al deze dingen zitten vast in je kast dus trillen mee. Om ook dit op te vangen, kan je deze apparaten in het rubber hangen. Dus de ophangpunten met rubber isoleren om eventuele trillingen op te vangen.

Veel suc6 ermee !!!!

Verwijderd

Topicstarter
thanx :) daar heb ik tenminste wat aan :)
is er niet speciaal geluidswerend materiaal (in zo'n noppen-vorm) voor though ? schuimrubber.. niet echt ontworpen qua materiaal om geluidswerend te zijn toch ?

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 01:13 schreef abraxas het volgende:
thanx :) daar heb ik tenminste wat aan :)
is er niet speciaal geluidswerend materiaal (in zo'n noppen-vorm) voor though ? schuimrubber.. niet echt ontworpen qua materiaal om geluidswerend te zijn toch ?
voor though?? Wat is though??
Noppenschuim gebruiken ze om electronica apparatuur mee in te pakken bij het vervoeren. Als je goed zoekt kan je het vast wel ergens kopen...

Verwijderd

Ik heb Papst fans met speciale lagers, neopreen dempend foam, soundproofing-noppenfoam, een Enermax gemodde PSU, Silverado, baybus, uitgezaagde roosters, en binnenkort als het goed is weer een Barracuda IV schijf.

Allemaal in naam der stilte. Ontkoppel ook gewoon je chipsetfannetje. Ik heb een Radeon en ook daarvan heb ik de fan losgekoppeld. Scheelt veel.

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

dit "gamma" schuim (die noppendingen waar je ook op slaapt in de zomer) die nemen eenboel geluid op... maar... zijn ze ook een beetje brandveilig ?wat als mijn cpu toch een beetje heet word ? of as mijn molex van mijn lcd mod een kortsluiting maakt gaat dan mijn server (+ mijn kamer en ik) in de hens ??

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 20:22

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Naja van een hete proc zal het niet in de brand vliegen tenzij je het tegen je koeler aan gaat plakken en dan de fan uitzet :9 Kortsluiting in een molex connector lijkt mij nogal een lastig iets om die zooi mee in de brand te krjgen, aangezien het voltage/amperage van je voeding niet zo verdomd hoog is en de vonken niet groot zullen zijn. daarbij komt dat het dan het materiaal nog moet raken en das ook knap. dus het moet allemaal wel heel toevallig zijn wil er überhoubt een vonk op dat spul komen, daarbij komt dat het dan niet ontbrand maar een beetje smelt, koop maar eens een stukkie en dou er een peuk in die brand, zal je zien dat er dan weinig meer mee gebeurd dan een klein beetje weg smelten.

Als ultieme combi zou ik gaan voor:

Tapijt tegels met rubber laag als ondersta laag met daarop van dat eierdoppenschuim. Dan de apparatuur in rubberringetjes hangen (als je denkt dat het kapot gaat door gebrek aan aarde ff draadje zolderen) en je fans ook nog in rubber ringetjes duwen, neem een duurdere kast van staal ipv zo'n goedkope blikke kast, dat scheelt ook een hoop aan trillen. Als je PC op een houteplank/kast/een PC meubel staat dan kan ik rubber pootjes ook aanbevelen, net als het maken van gaten als dat kassie dicht is, dan krijg je een verminderd klankkast effect. Neem vervolgens lekker stille koelers en een baybusje, gecompleteerd met uitgezaagde roostertjes een temperaatuur gestuurde voeding/voedingsfan kom je een heel eind wat betreft het stiller maken van je PC.

Breek je nek voorzichtig

Pagina: 1