Toon posts:

videobanden bekijken op de pc?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
is het mogelijk om videobanden te bekijken op de pc. ik heb namelijk geen tv maar wel een proper pc'tje.

Kan het en wat heb ik ervoor nodig?

Verwijderd

Videokaart met TV-IN of een TV-Tuner kaart.
Videorecorder aansluiten op je VideoIngang van de pc en gaan met die banaan.

Truste

Verwijderd

tja.. het is handig om te beginnen met een video recorder. dan een kabeltje voor audio en beeld naar de pc.. en dan dat video kabelte aansluiten op een tv in kaart. en het audiokabeltje aanluiten op de line-ingang van je geluidskaart. ik heb zelf een miro pctv pro. maar je kunt ook goedkopere kaartjes kopen.. zie pricewatch..

Verwijderd

Topicstarter
heb je dan een beetje kwaliteit?

is zo'n goedkoop tv-kaartje voldoende?

Verwijderd

Topicstarter
is het in dan ook niet mogelijk om van je computer naar een videoband op te nemen (DVD-rom naar video)??

Als ik zo'n tv-kaartje steek met een videospeler. Heb ik dan een beetje kwaliteit?

Verwijderd

frosboy: lees de FAQ even. Daar staat in wat een edit-knop is en wat de search doet.

• Asclepius
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-02 20:44
Op maandag 01 juli 2002 00:49 schreef frosboy het volgende:
is het in dan ook niet mogelijk om van je computer naar een videoband op te nemen (DVD-rom naar video)??

Als ik zo'n tv-kaartje steek met een videospeler. Heb ik dan een beetje kwaliteit?
Als je computer een tv-out heeft is het mogelijk om van de computer naar een videoband op te nemen.

Ik heb zelf ook wel eens m'n videorecorder op een tv-kaart aangesloten. Zelf vind ik de kwaliteit op een tv toch wel beter, geeft scherper beeld.

Verwijderd

welke softwar eheb ik nodig om een video op de computer te laten afspelen en eventueel op te nemen

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 16:18
Om videobeelden op de pc te bekijken met een TV-kaart:
1. Sluit de video aan op de tv-in van de tv-kaart (vaak S-video of tulp)
2. Start de software om tv te kijken en open het extern kanaal (soms op te vragen door (meerdere malen) op 0 te drukken), bij geen signaal meestal een blauw scherm.
3. Zet de videorecorder op play

Wil je deze beelden opslaan, gebruik dan de eventueel in de software ingebouwde videorecorder… of gebruik hiervoor een los programmaatje zoals VidCon32.

(Oja, dit verhaal laat geluid achterwege... :) Er moet dus een audiokabeltje van de video naar de line-in van de geluidskaart*)

Om videobeelden op videoband te zetten:
1. Sluit de videorecorder aan op de tv-out van de videokaart
2. Zet de videorecorder op record (met lege band :P)
3. Zet de video op de pc aan (fullscreen uiteraard)

Simpel toch? :)

(en voor geluid moet er hier dus een kabeltje vanuit de line-out van de geluidskaart naar de line-in van de videorecorder*)

Een compleet pakket om videobeelden in en uit de pc te krijgen is bijvoorbeeld ‘Pinnacle Studio DC10 Plus’. Dan heb je meteen de juiste hard- en software… dus ook een kaart met in- en out-poorten.

De producten hiervoor in de pricewatch:
http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/66

* zie voor dergelijke kabels de locale tv-boer of de bcc, praxis of gamma.

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-01 13:43
Verwijderd schreef op 01 July 2002 @ 03:40:
frosboy: lees de FAQ even. Daar staat in wat een edit-knop is en wat de search doet.
hmm HlpDsK in AVH, dat zie je ook niet vaak. :)

specs

Verwijderd

The timer, thnx voor de info... Mag ik ook weten welke software ervoor nodig is :D

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02 21:09
Verwijderd schreef op 01 July 2002 @ 00:49:

ja is goed te doen, bij ons op de uni gebruiken ze zelfs enkele computers om videobanden op af te spelen.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
heb dit weekend een terratec tv kaart gekocht voor 70 euro, inclu afstandsbediening, stereo geluid etc. zit ook WinDVR bij, een opnameprogje en werkt pfct! dus daar moet je ongeveer aan denken qua prijs.

• Timer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-01 16:18
Verwijderd schreef op 24 November 2002 @ 22:34:
The timer, thnx voor de info... Mag ik ook weten welke software ervoor nodig is :D
Zoals ik al zei, het beste is het om de software te gebruiken die is geleverd bij de
tv-kaart, videokaart en videobewerkingskaart. Om beelden van een videorecorder te bekijken op mijn monitor via mijn tv-kaart (Pinnacle Studio PCTV) gebruik ik dus gewoon PCTV Vision.
Om video's op een videoband te zetten heb je dus GEEN software nodig, alleen een werkende tv-out op je videokaart en uiteraard de juiste mediaspeler.

Software waarmee je beiden kan doen (videobewerkingssoftware) is bijvoorbeeld Pinnacle Studio 8 of Adobe Premiere.

Hier staan veel video-progjes (free- of shareware):
http://download.com.com/3150-2194-0.html?tag=dir

Hier staan ook veel url's:
http://video.pagina.nl/

Waaronder deze met een lijst software (kijk onder 'Capture applications'):
http://www.amitm.com/links.htm

[ Voor 4% gewijzigd door Timer op 25-11-2002 10:49 ]

Pagina: 1