Sinds ik in mijn server pc (k6-2 350) een 2e netwerkkaart heb bijgestoken, werkt mijn geluid niet meer. Bijden werken op een verschillend irq dus dat is niet het probleem denk ik. Als ik deze kaart er terug uithaal werkt het geluid terug, maar die netwerkkaart heb ik echt wel nodig.
Probeer eens wat kaarten om te wisselen: geluids en netwerkkaarten dus in een ander pci slot, soms is het even puzzelen, maar meestal werkt dit wel! Suc6!
dus gewoon een paar keer verwisselen? want vrije pci sloten heb ik niet meer. btw mijn os is win 98 se
Verwijderd
heeft denk ik te maken met je IRQ's...
elk PCI slot heeft een eigen of een gedeeld IRQ kanaal...
dus wisselen zou kunnen werken ja!
elk PCI slot heeft een eigen of een gedeeld IRQ kanaal...
dus wisselen zou kunnen werken ja!
Verwijderd
dit probleem kwam ik pas bij een vriend van mij tegen en dat moet ik nog gaan verhelpen, maar kan het nu ook zijn dat die netwerkkaart niet werkt, want bij hun deed het netwerk het ook niet.
het netwerk werkt perfect, alle andere kaarten ook. ik zal morgen eens wat puzzelen met de kaarten, mss komt er zo een oplossing
Hm, wat ik weet is dat bij een compaq er een pci en een isa slot is wat activeert/deactiveert bij 1 actief....
vb.
Dus netwerkkaart in ISA
geluidskaart in PCI werkt niet
Misschien dat dit hier ook het geval is....
vb.
Dus netwerkkaart in ISA
geluidskaart in PCI werkt niet
Misschien dat dit hier ook het geval is....
Verwijderd
Het probleem ligt wel aan win98se.
Dat de 2 kaarten een andere irq hebben wil nog niet zeggen dat daar het probleem niet ligt.
Het kan nl. ook zijn dat ze de zelfde bronnen hebben.
Dus probeer maar eens het kaartje in een andere gleuf te stoppen ( nee niet die gleuf
)
Dat de 2 kaarten een andere irq hebben wil nog niet zeggen dat daar het probleem niet ligt.
Het kan nl. ook zijn dat ze de zelfde bronnen hebben.
Dus probeer maar eens het kaartje in een andere gleuf te stoppen ( nee niet die gleuf
Pagina: 1