[XBOX] Beste modchip voor de xbox

Pagina: 1
Acties:

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-01 10:54
Je mag daar toch wel over dicussieren/ vragen stellen?

Eh... Er is ineens zoveel uit dat ik een beetje in verwarring ben gebracht.
De enigmah is erg duur en is kut om te installeren schijnt. De xtender 1.1 is goedkoper en heeft zelfde specs toch?
Dan heb je ook nog openXbox, pandora en messiah-x...
En je kan ze zelf ook nog maken...

Wat zijn de voordelen en nadelen van modchips?
Welke functies zijn belangrijk?
Wat houd 'Macrovision off' in?
Wat houd 'Eject trick' in?

Als dit topic toch dicht moet, zeg dan ff waarom precies, dan kan ik misschien een aangepaste hierover openen.

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Ik denk dat de x-ecuter de beste chip is aangezien je maar 1 draadje hoeft te solderen. (www.x-ecuter.com) maar ze hebben nog nix echt laten zien.

Macrovision is een beveiliging die het ommogelijk maakt om een dvd op een vhs te kopieeren, als je het kopieert dann krijg je een groene gloed over het beeld.
Met macrovision off kan je dus wel opnemen zonder een groene gloed over het beeld.

Eject trick houd in dat je xbox niet "reset" dus naar het begin scherm gaat als je op eject drukt. Hiermee kan je dus eerst een cd in stoppen met bijv een Divxplayer die het software laad en dan kan je een andere cd met het film erin stoppen.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is voor jou :)

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-01 16:25

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Ik wil binnenkort ook een x BO x kopen en ik wil 'm ook modden. (DivX en backups etc.)
Welke chip kan wat en hoe goed enz. enz. ?

• DarkShadow
Op maandag 01 juli 2002 01:43 schreef B0MBACI het volgende:
Ik denk dat de x-ecuter de beste chip is aangezien je maar 1 draadje hoeft te solderen. (www.x-ecuter.com) maar ze hebben nog nix echt laten zien.

Macrovision is een beveiliging die het ommogelijk maakt om een dvd op een vhs te kopieeren, als je het kopieert dann krijg je een groene gloed over het beeld.
Met macrovision off kan je dus wel opnemen zonder een groene gloed over het beeld.

Eject trick houd in dat je xbox niet "reset" dus naar het begin scherm gaat als je op eject drukt. Hiermee kan je dus eerst een cd in stoppen met bijv een Divxplayer die het software laad en dan kan je een andere cd met het film erin stoppen.

Ik hoop dat het nu wat duidelijker is voor jou :)
tnx, alleen die x-tender site was ik al geweest en dat is alleen maar een scheld kannonade tegen lui die nix nieuws bedenken maar kopieren, voor de rest geeft hij wat specs en verder helemaal nix :(

Verwijderd

HomeBrew is da way to go, zelf flashrometje pakken flashen met xtender 1.1 bios dan ff 29 kabeltjes solderen |:( (wat uber kut werk is) en hop all done, natuurlijk flash bios in een socket zetten dan kan je em makkelijk eruit halen en met nieuwe bios flashen.

Mja tis de goedkoopste manier om te gaan maar toch niet voor iedereen, omdat het soldeer werk niet het makkelijkst is. Dir soldeer puntjes zijn even groot als ---> . <--- dat

tja na wat knutsel werk is het mij wel gelukt, maar eerst een 2 punties om me xbox verbrand, maar dat valt te fixxen, ff kabeltje eromheen solderen en hop.
Kheb ook even extern dvdrommetje aangesloten, op die manier kan ik op goedkope cdrs branden, en laad lekker snel.
Tis in ieder geval een leuk projectje als je het aandurft.

anders moet je wel 50 euro dokken voor een enigmah of een openxbox chip die zo uit moet komen, dna nog iemand betalen om het te solderen.

Verwijderd

Ik zit er ook over na te denken om een externe dvd rom te nemen daarvoor. Ik heb gehoord dat je de ohm waarde van de straler van je xbox dvd ook kan verstellen en zo ook meer cdr/cdrw kan lezen. Is een maat van me mee bezig. Maar welke dvdrom gebruik jij???

• DarkShadow
hmmzz dat van dvdrom interesseert mij ook, je haalt dan de oude eruit?
Het zal wel geen gezicht zijn, maja als het handig is...

Ik ben trouwens nog steeds er niet over uit welke modchip ik moet nemen, er is veel onduidelijkheid over merk ik.
En mn topicje was niet zo'n succes :)

Verwijderd

Ik heb die extender. werkt perfect. Alleen ff wat werk om te solderen Maar werkt perfect. Geen macromedia meer, en hij speelt cdrw's dus je hoort mij niet klagen.

• DarkShadow
kga denk ik ook maar voor de xtender, er is volgens mij geen verschil met de enigmah en het ding is veel goedkoper...

Maja eerst maandag ff een xbox halen :)

Verwijderd

ik heb mijn kapotte xbox opgestuurd naar het openxbox team, als ze hem kunnen fixen moet ik enkel de chip+installatie betalen, anders geven ze me er 70euro voor, maar koop ik ook daar een nieuwe premodded xbox ;)
btw, openxbox is itt andere chips volledig legaal

Verwijderd

Ik heb een Liteon 16x dvd rom gebruikt, maar ik heb hem niet vervangen , maar tijdelijk gewoon boven op gezet, de xbox dvd speler moet namelijk aangesloten aan het gele kabeltje er moet een originele spel in zitten.

Er is een manier op aleen een ander dvdrom aan te sluiten, maar das wat meer werk, en het blijft nog ff zo dat je geen originele spellekes kan spelen op de pc dvdrom.

Dit is wel heel erg interessant :)
dan hoef je ook niet te kloten met een ecterne dvdrom
EvolutionX
http://www.valholl.org

Verwijderd

Ik heb zelf me Xbox vorige week gechipped met een Enigmah-X die ik had besteld bij Lik Sang.
Solderen ging goed, maar misschien is dat omdat ik heb veel op de MBO heb gedaan.
Het waren 29 draden, die meegeleverd waren, heb om elk soldeerpunt een rubber gesoldeerd zodat ik geen kortsluiting kan krijgen als de punten elkaar raken.
Chip onder het mobo geplakt met wat tape, en het draait nu als een tiet.
Pics die ik heb gemaakt met me PC-CAM300 staan op:

http://www.mzoomers.cistron.nl/1.jpg

http://www.mzoomers.cistron.nl/2.jpg

en

http://www.mzoomers.cistron.nl/3.jpg

Veel geluk er mee! ;)

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
wacht op openxbox
die is te upgraden via je pc

Verwijderd

ben lekker m'n eigen openxbox mod-chip aan het maken >:) bijna af ik moet alleen nog ff voor elkaar krijgen dat hij hem ziet. ben je toch goedkoper uit:

-hardware €15
-tijd

als je het netjes wilt doen ben je iets meer kwijt maar het moet voor dit bedrag kunnen. gewoon een flashrommmetje aan een xilinx chip vastknopen en dan die xilinx chip aan je xbox. het voordeel is dat je soldeerpuntjes groter zijn +/- o (dit is dus de groote van je soldeerpuntje) en je hoeft er maar 9 te solderen :7

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-01 00:53
Iemand een url van OpenXbox?? is igg niet www.openxbox.com of www.openxbox.org

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op woensdag 10 juli 2002 17:34 schreef Blaurens het volgende:
Iemand een url van OpenXbox?? is igg niet www.openxbox.com of www.openxbox.org
http://workshop.mugenn.de/

Verwijderd

www.openxbox.de is de enige echte ;)
heb net vernomen dat ze mijn defecte xbox hebben kunnen repareren en er nu een openxbox-tool inzit ;)

• DarkShadow
is de openxbox nu al uit dan?
is imho toch de beste oplossing denk ik, en anders zou ik gaan voor de xtender toch maar.
maar eerst ff wachten, ik heb de xbox nu net 2 dagen en het zou jammer zijn als ik hem nu liet ombouwen en het bleek een brakke xbox te zijn.

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op donderdag 11 juli 2002 01:02 schreef defined het volgende:
www.openxbox.de is de enige echte ;)
heb net vernomen dat ze mijn defecte xbox hebben kunnen repareren en er nu een openxbox-tool inzit ;)
oh sorry mijn fout ;)

Verwijderd

alle modchips zijn kut... je moet gewoon evolution x hebben en dan de onboard bios flashen.

grotere hd erin met games gewoon op de hd... geen gekut met externe drive enz.

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:52
Op donderdag 11 juli 2002 17:41 schreef xsence het volgende:
alle modchips zijn kut... je moet gewoon evolution x hebben en dan de onboard bios flashen.

grotere hd erin met games gewoon op de hd... geen gekut met externe drive enz.
Op zich is dit wel handiger, alleen voor veel mensen(ik ook :P, NOFI) is het flashen van de originele bios teveel gepruts, je moet namelijk die bios ergens van het moederbord halen, en dan met speciale(toch?) apparatuur flashen, en de bios weer terug solderen.

Dan is zo'n OpenXbox toch handiger IMHO, een siwtch tussen originele bios en de Modbios, op de OpenXbox kan je ook Evolution-X zetten. Waarbij dus ook die HD mod mogelijk is. Wil je een andere versie van EvoX gebruiken? ff op de paralelle poort van je pc aansluiten en 5 minuten later *D

Waar kan je de OpenXbox eigenlijk kopen?? Mijn duits is namelijk niet zo goed dus ik kom op die sites die hierboven staan niet veel verder :(

Verder lijkt mij de X-ecuter Mod ook wel handig, 1 draadje solderen, ze claimen dat je binnen een minuut je box kan modden :) verder hebben ze de grotere HD trick van EvoX overgenomen en er standaard ingezet :) Alleen is nog niet duidelijk of je deze mod kan flashen zonder evel moeite te doen.

Bron X-ecuter info : X-ecuter site

What a fine day for Science! | Specs

Verwijderd

op www.elses.de en www.bestplayer.de kan je ze kopen, als je haast ben je nog bij de eerste batch,
anders is het wachten tot 25/07
Pagina: 1