Toon posts:

Notebook met Red Hat en @home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik probeer mijn notebook (Compaq) met Red Hat 7.2 aan de kabelinternet van @home te hangen. Ik heb DHCPCD en zo, maar mijn ethernet kaart (Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC) reageert niet, ook niet op ifconfig, blijft gewoon wachten. Volgens mij is hij wel goed geconfigureerd. Staat 1 of andere service niet aan of zo, of mis ik nog iets?

Help?

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Kijk eens onderaan, bij de gelockte topics. Vandaag had een andere @Home-gebruiker er namelijk ook last van tijdens zijn Gentoo-installatie. Misschien heeft @Home wel een of andere instelling verprutst of is er ergens iets gruwelijk mis. 't Zou niet de eerste keer zijn... :)

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Verwijderd

Dr is hier niks aan de hand met @home. Die dhcp doet het als een 'tiet' :)
http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/RHL-7.3-Manual/install-guide/s1-netconfig.html

• Solarsparc
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08 00:05
Je moet voor @home de hostname expliciet meesturen, dus dhcpcd -h ccblahblahblah, dan krijg je pas een lease.

• Mark
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08-08 09:24
Op maandag 01 juli 2002 00:37 schreef Solarsparc het volgende:
Je moet voor @home de hostname expliciet meesturen, dus dhcpcd -h ccblahblahblah, dan krijg je pas een lease.
Het is niet -h, maar het is -I
code:
1
dhcpcd -I CP12345-a eth0

En als je met dhclient werkt moet je je hostnaam in dhclient.conf zetten
code:
1
send host-name "CP12345-a";