Ouwe 3Com PCMCIA NIC doet 5mbit/s ipv 10mbit/s ?

Pagina: 1
Acties:

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:26

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Hallo tweakers, ik heb hier een netwerkje met een aantal NIC's, die allemaal op 10mbit half-duplex werken. Ook zit er een notebook tussen, met een 3Com 3C589C als NIC'je. Deze hoort volgens mij 10 mbit te zijn, maar als ik een bestand verstuur of ontvang naar/van de notebook gaat het maar met 0,5MB/s, ipv 1MB/s wat ik met de andere pc's haal! Kan iemand mij dit verklaren, en/of er een oplossing voor geven?

Alvast bedankt voor de hulp!

--
Nog een paar specs ed:

CPU: Pentium 120 <--- dit is toch niet te traag voor 1MB/s??
RAM: 32MB

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

10Mbit is de bandbreedte van Ethernet.
Dat je kaartje minder doorvoer heeft kan liggen aan:

- Chipset op de PCMCIA Kaart
- Driver
- PCMCIA Bus / CardBus

500K / Sec is niet slecht voor een 10Mbit half-duplex lijntje hoor..........

Nothing is a problem once you've debugged the code

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
DaRealRenzel: maar ik haal met die notebook echt precies de helft van de snelheid die ik tussen de andere pc's haal... dat lijkt me geen toeval. Ik denk meer aan een instellinkje verkeerd ofzo :?

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Niemand enig idee?

Verwijderd

Rekenen:

(10.000 bits/s) /8= 1250 Bytes/s = 1,2 MegaByte/s MAX

En standaard NIC kan al nooit de maximale snelheid halen, laat staan een PCMCIA-kaart.

500K is een mooie score dat is al gezegd, dus deal with it.

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Maar komt de lage snelheid (want die is nog altijd de helft van wat ik met de gewone pc's haal, die ook op 10mbit half duplex werken) dan door de PCMCIA-kaart, of door de snelheid van de notebook? In het eerste geval zou ik het nl. op kunnen lossen door een nieuwe PCMCIA te kopen...

Verwijderd

Op woensdag 03 juli 2002 13:47 schreef Pathfinder het volgende:
Maar komt de lage snelheid (want die is nog altijd de helft van wat ik met de gewone pc's haal, die ook op 10mbit half duplex werken) dan door de PCMCIA-kaart, of door de snelheid van de notebook? In het eerste geval zou ik het nl. op kunnen lossen door een nieuwe PCMCIA te kopen...
Het lijkt me eerder dat de gewone PC's op full-duplex werken, en daardoor iets sneller zijn. Ik haal met 10 Mbit met gewoon Ethernetkaarten iets van 750 k/s. Dus dat een PCMCIA kaart iets minder haalt is niet gek. Denk er ook aan dat in een laptop alles wat trager is.. Ik denk dat je er weinig aan kan doen..

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-08 22:11
Een P120 laptop zal qua techniek ook niet echt geweldig zijn. Zelf haal ik met een PII 300 laptop, Xircom kaartje ook maar 500/600 dus lijkt me niet echt slecht.

Tip: probeer eens met de buffer instellingen te prutsen, maakt bij mij ook veel uit.

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
MetHod: waar kan ik die bufferinstellingen vinden, en hoe zou ik ze moeten zetten?

Tweak-Metallica: de andere pc's werken 100% zeker op half duplex.

• scn
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-12-2024

scn

Dit probleem wordt waarschijnlijk veroorzaakt door het pcmcia-slot wat in de regel maar 16 bits is of een trage schijf en de overhead van windows.. Ik kan met m'n PIII-900 en m'n 3com 3c574 (100 Mb FD) niet hoger uitkomen dan ongeveer 1500 KB/s met een test-tool, (waar hij geen data van de HD af hoeft te halen) terwijl standaard 100Mb toch snel 10.000 KB/s zou moeten kunnen halen.

scn

Verwijderd

het ligt ook aan de soort data is het een bestand of meedere bestanden, totaal 500k.
indien het meerdere bestanden zijn gaat het minder snel.
indien je een bestand verzend van 1000 byte komt er nog wat extra bytes bij header met de info waar het naat toe moet en ( bv ip aders waar het naar toe moet en waar het van daan komt) zie microsoft tcp/ip tranning voor meer info

• Pathfinder

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Thx voor de reacties guys (oké beetje laat :+), ik vrees dat er weinig aan te doen valt dus :{

Pagina: 1