Wat is het verschil tussen de 2 (mogelijkheden, moeilijkheid, voordelen,...)?
Voor welke (verschillende) doeleinden worden ze gebruikt?
Voor welke (verschillende) doeleinden worden ze gebruikt?
Verwijderd
Verwijderd
Er zijn nog wel meer verschillen hoor...Op zondag 30 juni 2002 23:22 schreef wasigh het volgende:
C++ is Object Georienteerd
C niet
(korte vraag, kort antwoord)
Verwijderd
Onderbouwing a.u.b.Op zondag 30 juni 2002 23:36 schreef beelzebubu het volgende:
... aangezien c++ een onoverzichtelijke bloated zooitaal is gebruikt iedere wijze persoon gewoon C ...
Waarom denk je dat er [flame] en [troll] omheen staat?Op maandag 01 juli 2002 00:47 schreef Sneechy het volgende:
Onderbouwing a.u.b.
Verwijderd
Ja jeetje dit had ik ook niet verwacht van een Linux-babe hoorOp maandag 01 juli 2002 00:47 schreef Sneechy het volgende:
[..]
Onderbouwing a.u.b.
Kortom, OO.Op zondag 30 juni 2002 23:36 schreef beelzebubu het volgende:
[..]
Er zijn nog wel meer verschillen hoor....
Objects, interfaces, overloadable functions, multiple inheritance, ...
Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot
Verwijderd
Mensen belachelijk maken en vervolgens weg proberen te komen met een bag bogus-tags en smileys vind ik uitermate laag bij de grond, en had ik niet verwacht van iemand met 4000 posts (en tevens had ik niet verwacht dat de modjes er hier zo voor zouden vallen..).Op maandag 01 juli 2002 00:49 schreef ACM het volgende:
Waarom denk je dat er [flame] en [troll] omheen staat?
Voor het hele verhaal: http://www.research.att.com/~bs/homepage.htmlOp maandag 01 juli 2002 00:49 schreef ACM het volgende:
Maarreuhm, zo schijnt C++ wel begonnen te zijn, als een soort extentie op C?
Ik mis echt een smiley bij deze rits nonsens.Op maandag 01 juli 2002 00:50 schreef Codin het volgende:
Kom aan zeg... welke coder die zichzelf serieus neemt programmeert er nou modulair (tenzij je met iets heel specifieks bezig bent dat er om vraagt) ?
Verwijderd
Een rits nota bene? Mwoah... dan vond ik mezelf toch redelijk beknopt.Op maandag 01 juli 2002 00:57 schreef curry684 het volgende:
[..]
Ik mis echt een smiley bij deze rits nonsens.
Gelukkig maakt beelzebu geen mensen belachelijk maar een taal. Dat die aangeeft dat het een flame/troll is zegt eigenlijk al genoeg over hoe serieus die het meentOp maandag 01 juli 2002 00:55 schreef Sneechy het volgende:
Mensen belachelijk maken en vervolgens weg proberen te komen met een bag bogus-tags en smileys vind ik uitermate laag bij de grond, en had ik niet verwacht van iemand met 4000 posts (en tevens had ik niet verwacht dat de modjes er hier zo voor zouden vallen..).
Dus nogmaals beelzebubu: onderbouwing a.u.b
Mwoah ik heb het gevoel dat dat grootte verschil in toenemende complexiteit van het programma ook weer afneemt.Op maandag 01 juli 2002 00:55 schreef curry684 het volgende:
Not to mention dat je C++ sourcecode al snel een stuk korter is dan je C code, alhoewel de executables vaak iets (tot *veel*, bij slechte compilers) groter neigen te zijn.
[/me]
idd lang niet meer gezien* curry684 laat ook weer eens iets van zich horen
Leer alsjeblieft een beetje smilies lezen (vooral die ': P'), tags met die smilies combineren en dan de gene die die replies tikte een beetje kennen.Op maandag 01 juli 2002 00:55 schreef Sneechy het volgende:
Mensen belachelijk maken en vervolgens weg proberen te komen met een bag bogus-tags en smileys vind ik uitermate laag bij de grond, en had ik niet verwacht van iemand met 4000 posts
Voor vallen?(en tevens had ik niet verwacht dat de modjes er hier zo voor zouden vallen..).
Weer die |:-( ? Joh, trek er niet zo hard aan.Dus nogmaals beelzebubu: onderbouwing a.u.b
Modulair programmeren is het basisbeginsel van RSI-preventie als je complexere software schrijft dan 'Hello World'. Lijkt me voldoende onderbouwing.Op maandag 01 juli 2002 01:00 schreef Codin het volgende:
Terzake: Onderbouwing?
Als we dan toch profiles aan het neuzen zijn, kun je even uitleggen hoe jij als hobby C++ kunt hebben en vervolgens het grondbeginsel van die taal kunt verachten?Voel je niet verplicht hoor, ik verwacht in principe niks meer dan dit van iemand die 'iets met computers' doet.
Verwijderd
Ik mis een smiley achter deze rits nonsens.Op maandag 01 juli 2002 01:10 schreef curry684 het volgende:
[..]
Modulair programmeren is het basisbeginsel van RSI-preventie als je complexere software schrijft dan 'Hello World'. Lijkt me voldoende onderbouwing.
[..]
Dat zijn grove woorden vriend. Ik zou je haast om je adres vragen.Als we dan toch profiles aan het neuzen zijn, kun je even uitleggen hoe jij als hobby C++ kunt hebben en vervolgens het grondbeginsel van die taal kunt verachten?
Sinds wanneer is OO programmeren _niet_ modulair ???Op maandag 01 juli 2002 01:15 schreef Codin het volgende:
Wordt het groter, dan ga je uiteraard OO. Doe je dat niet, dan heb je ongetwijfeld een behoorlijke tik van de molenwiek gehad.
Willen jullie allemaal es ophouden met dat gekat naar elkaar?Dat zijn grove woorden vriend. Ik zou je haast om je adres vragen.
OO is ook (een vorm van/variant op) modulair programmerenJe moet er van houden, maar ik kies ervoor om alles in classes te flikkeren, aangezien ik nooit meer apps code die gerust modulair mogen.
Verwijderd
Ik trek de vergelijking met real-life altijd maar even. Wat beelzebubu hier doet is zeggen: "Ik ga je nu uitschelden: sukkel!" met vervolgens een grijns van oor tot oor op z'n gezicht.Op maandag 01 juli 2002 01:01 schreef ACM het volgende:
Joh, trek er niet zo hard aan.
Nee, dat doet ie helemaal niet!Op maandag 01 juli 2002 01:18 schreef Sneechy het volgende:
Ik trek de vergelijking met real-life altijd maar even. Wat beelzebubu hier doet is zeggen: "Ik ga je nu uitschelden: sukkel!" met vervolgens een grijns van oor tot oor op z'n gezicht.
In real-life krijg je hier nog altijd een stoot op je neus voor, maar hier is het kennelijk normaal. Van ironie is overigens geen sprake, want wat beelzebubu verkondigde was zijn eigen mening (afaik).
Maargoed, ik houd er verder maar over op, want zo te zien ben ik de enige die hier niks van snapt..
Hmmm bij modulair programmeren denk ik eerder aan het opsplitsen van functionaliteit in afzonderlijke reusable modules. Een module kan in dit geval een class zijn, maar ook een serie classes en/of een static lib en/of een DLL.Op maandag 01 juli 2002 01:15 schreef Codin het volgende:
Voor alle duidelijkheid: bij modulair programmeren denk ik aan procedureel programmeren a la Pascal. Dit soort programmeerwerk laat zich makkelijk implementen op deze manier.
Grappig, ik wilde net een soortgelijk punt maken met een vergelijkbaar voorbeeld (tot ik besloot dat 't niet zo tactisch was om ACM's mod-beleid alweer te bekritiseren). Ik ben het echter wel met je eens.Op maandag 01 juli 2002 01:18 schreef Sneechy het volgende:
Ik trek de vergelijking met real-life altijd maar even. Wat beelzebubu hier doet is zeggen: "Ik ga je nu uitschelden: sukkel!" met vervolgens een grijns van oor tot oor op z'n gezicht.
Verwijderd
Klopt. Je kan inderdaad een module met 1 of meerdere classes hebben.Op maandag 01 juli 2002 01:17 schreef ACM het volgende:
[..]
Sinds wanneer is OO programmeren _niet_ modulair ???
...
OO is ook (een vorm van/variant op) modulair programmeren
Verwijderd
Ah mooiOp maandag 01 juli 2002 01:21 schreef curry684 het volgende:
[..]
Hmmm bij modulair programmeren denk ik eerder aan het opsplitsen van functionaliteit in afzonderlijke reusable modules. Een module kan in dit geval een class zijn, maar ook een serie classes en/of een static lib en/of een DLL.
Maar we zaten dus duidelijk over iets anders te praten en zijn het blijkbaar op de niet-linguistische punten gewoon eens
Heej m'n eerste post in een paar maanden en nu alweer een waarschuwing!Op maandag 01 juli 2002 01:17 schreef ACM het volgende:
Willen jullie allemaal es ophouden met dat gekat naar elkaar?
Mja, waarschuwing, waarschuwingOp maandag 01 juli 2002 01:23 schreef curry684 het volgende:
Heej m'n eerste post in een paar maanden en nu alweer een waarschuwing!
Het idee is, dat elke klasse één specifiek soort gegevens met het daarbij behorende gedracht modelleert. Een klasse is dus al op zichzelf een module.Op maandag 01 juli 2002 01:22 schreef Codin het volgende:
Klopt. Je kan inderdaad een module met 1 of meerdere classes hebben.
Modulair == Pascal? Dat is wel erg beperkend hoor. Uit het feit dat C++ een uitbreiding van C is, blijkt al dat alle in C mogelijke programmeertechnieken in principe ook gebruikt kunnen worden in een OO-taal in C++, al zijn er soms betere mogelijkheden.Maar met de termen die ik geleerd heb geldt dat modulair == procedureel == Pascal.
Vind ik ook weer een beetje een bedenkelijke uitspraak. Zo'n ongenuanceerde discussie wil ik niet voeren.Voor het echte code-werk is de term OO gereserveerd.
Andersom kan ook tot op zekere hoogteOp maandag 01 juli 2002 01:26 schreef Soultaker het volgende:
Uit het feit dat C++ een uitbreiding van C is, blijkt al dat alle in C mogelijke programmeertechnieken in principe ook gebruikt kunnen worden in een OO-taal in C++, al zijn er soms betere mogelijkheden.
Dat klopt, inderdaad. Dat is meestal niet zo omdat de ontwikkelaars C als taal beter geschikt vonden dan C++, maar omdat libraries en bestaande broncode vaak nog in C geschreven is en C++ compilers nog niet zo efficiënt, correct en portable zijn als C compilers.Op maandag 01 juli 2002 01:28 schreef ACM het volgende:
Er zijn pakketten (PETSc bijv, zie google) die met een OO-approach in C geschreven zijn.
Weliswaar is het dan niet helemaal perfect OO en kent het lang niet alle handigheidjes etc wat je met C++ kan gebruiken, maar de OO approach/gedachte/werking is er vaak wel dan.
Daar heb je zeker gelijk in.Op maandag 01 juli 2002 01:35 schreef Soultaker het volgende:
Ik denk dat er in de toekomst steeds minder aanleiding zal zijn om OO te programmeren op basis van C. Een beperkende factor is op dit moment denk ik de té trage GNU C++ compiler en de incompatibiliteit tussen verschillende C++ compilers (die niet altijd voor 100% aan de standaarden voldoen).
Het is al een crime om een stuk software zowel onder VC6 als BCB5 compilerend te krijgen, en dan heb je het nog maar over 1 platform. Heb zelfs al een stel constructies gevonden in de praktijk die onder VS.net wel en onder VC6 niet compileerden.Op maandag 01 juli 2002 01:49 schreef ACM het volgende:
Daar heb je zeker gelijk in.
De door mij genoemde library moet kunnen compileren op Solaris, Irix, HP-UX, Linux, *BSD, Unicos, etc etc en is daarnaast nog vrij 'oud'.
Dan is het erg lastig (blijkbaar) om dat in C++ helemaal goed te laten krijgen.
De eerste versies waren preprocessor only, die gewoon C uitspuugten. Totaal onleesbaar, maar het werkte. Tegenwoordig leest de compiler gewoon C++.Waarom denk je dat er [flame] en [troll] omheen staat?
En de beste spuugt nog steeds C uit (Comeau) en 't schijnt er zeker niet leesbaarder op geworden te zijn.Op maandag 01 juli 2002 09:01 schreef igmar het volgende:
[..]
De eerste versies waren preprocessor only, die gewoon C uitspuugten. Totaal onleesbaar, maar het werkte. Tegenwoordig leest de compiler gewoon C++.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Wat een duffe domme bullshit zeg. Ik heb al aan een redelijk aantal grote tot zeer grote projecten deelgenomen, vanuit hobby-perspectief alswel professioneel (en dan mag je denken over cdr software voor een tig aantal unices en windows tot aan complete controle-systemen voor fabrieken. En van eigen OS'en, tot aan postcode-validatie systemen).Wordt het groter, dan ga je uiteraard OO. Doe je dat niet, dan heb je ongetwijfeld een behoorlijke tik van de molenwiek gehad.
If you think C++ is not overly complicated, just what is a protected abstract virtual base pure virtual private destructor and when was the last time you needed one?
Yo dawg, I heard you like posts so I posted below your post so you can post again.
Afgezien van de laatste private heb ik 'm nog wel eens gebruiktOp maandag 01 juli 2002 10:31 schreef JayTaph het volgende:
If you think C++ is not overly complicated, just what is a protected abstract virtual base pure virtual private destructor and when was the last time you needed one?
Duh, wat is de laatste keer dat je een designated initializer voor een anonymous fixed long member van een union hebt gebruikt? En da's toch gewoon C.Op maandag 01 juli 2002 10:31 schreef JayTaph het volgende:
En de gaafste quote over c++ is nog wel:
[If you think C++ is not overly complicated, just what is a protected abstract virtual base pure virtual private destructor and when was the last time you needed one? ]
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Opzettelijk?Op maandag 01 juli 2002 11:08 schreef curry684 het volgende:
[..]
Afgezien van de laatste private heb ik 'm nog wel eens gebruikt
't Is geen toeval dat tijdens het NK programmeren C++ effectief niet gebruikt mocht worden, omdat het "competitie-vervalsend" zou zijn t.o.v de C programmeurs.Op maandag 01 juli 2002 10:31 schreef JayTaph het volgende:
In geen enkel project waarbij c++ aan te pas kwam heb ik voordelen hiervan gezien of genoten
Verwijderd
Is dat een excuus? Dus als ik [irritant] [/irritant] tags gebruik mag ik het hele forum verzieken zonder er op aangesproken te worden?Op maandag 01 juli 2002 00:49 schreef ACM het volgende:
[..]
Waarom denk je dat er [flame] en [troll] omheen staat?
[irritant]ik vind je een eikel. [/irritant]Op maandag 01 juli 2002 11:53 schreef BlackStar het volgende:
[..]
Is dat een excuus? Dus als ik [irritant] [/irritant] tags gebruik mag ik het hele forum verzieken zonder er op aangesproken te worden?
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Lees de rest van de thread ook even...Op maandag 01 juli 2002 11:53 schreef BlackStar het volgende:
Is dat een excuus? Dus als ik [irritant] [/irritant] tags gebruik mag ik het hele forum verzieken zonder er op aangesproken te worden?
Doet iets met Cloud (MS/IBM)
Dit topic is gesloten.
![]()