Toon posts:

SCSI brander spuugt CD's uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier een SCSI brander met SCSI kaart en het werkt prima en wordt in windows gezien alles een een cd-staion allemaal leuk en aardig maar als je wil geen branden dan
spuugt tie de cd uit met melding cd is empty |:(
ik heb meerdere merken geprobeert.

En de SCSI kaart is een Adaptec 1505 /1515
SCSI brander is een phillips 2600 2x schrijven

Help mij

het zit trouwens in een:

pentium 1 166@225 mhz
1,6 gig hd'tje
advance ALS 007 soundcard
en een 3 com net werk kaart
en een of ander vaag vid kaartje
en een voodoo 2 in sli. >:)

Laat die reacties maar komen......

Verwijderd

Jij hebt nu de ID van je brander toch op 1 staan, misschien moet je hem op 4 zetten.

Verwijderd

Topicstarter
IK zal het ff proberen zou niet logisch zijn maar goed (8>

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
vraagje, heb er niet superveel verstand van (van al die scsi enzo) maar moet je besturingsysteem geen goede drivers hebben?

Lijkt me een oud brandertje, misschien heeft je besturingsysteem niet de goede drivers voor je controller en brander?

Verwijderd

wat zijn de minimale systeemeisen van zo'n branfder en hou oud is ie? Philips is niet echt een topapparaat wat dit betreft en met name de lasers staan slecht bekend, het kan zijn dat deze is versleten.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand ????????????? Misschien moet ik die brander een handje helpem >:)

Verwijderd

lijkt me niet dat ie xp draait op dit systeem. zo wel, probleem gevonden. :D

Verwijderd

Laser schoonmaken? hij is al een heel tijd niet gebruikt dus zou misschien de oplossing zijn.

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:50
Op zondag 30 juni 2002 23:33 schreef Overdrive_AMD het volgende:
lijkt me niet dat ie xp draait op dit systeem. zo wel, probleem gevonden. :D
geedit, sorry, was met me hoofd nog in een ander tropic :P

ff ontropic, volgens mij staat philips niet echt bekend om het feit dat ze 'lang houdbare' branders op de markt brengen. na veel branden kapt ie er bij veel van me vrienden mee (en dan metnamen bepaalde series.)

Verwijderd

Topicstarter
Geloof me er kan win XP op

maar idd dat staat er niet op er staad win98 op maar die ziet de hele shit gewoon alles is ge installeert dus ik weet niet waar aan het ligt

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-04 14:55
De branden zal wel verrot zijn. Heel veel philips branders van de 2600 (scsi) en 2610(ide) gingen heel snel kapot nadat er veel mee gebrand werdt.
Ik had een 2610 en die was na iets meer dan een jaar dood. kon nog wel cd's lezen, maar branden of RW's wissen ging niet meer.

Verwijderd

Topicstarter
Zelfde hier dan
ik zal wel het zelfde lot ondergaan

Verwijderd

Topicstarter
hmmm Ik zal het eens open schroeven en bekijken

Maar de eerdere repley over dat ze niet echt betrouwbaar zijn staat me wel iets bij

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 23:48 schreef Hug het volgende:
hmmm Ik zal het eens open schroeven en bekijken

Maar de eerdere repley over dat ze niet echt betrouwbaar zijn staat me wel iets bij
Eeeeeeeh, zou ik als mede tweaker een andere tweaker voorliegen????? :P Dacht het niet B-)

Dus kort samengevat Philips is troep. Always has been always will be. Ik werk in een electronicawinkel en verkoop dat spul ook. EN wat blijkt ze pakken niet alle merken cd's terwijl mijn plextor :9 nergens probs mee heeft. Ze gaan nu wel langer mee, mar hebben nogsteeds kuren, dus als tip, is ie stuk en koop je een nieuwe, koop GEEN philips

Verwijderd

Topicstarter
Oke maarre ik heb ook nog een 16x10x4x liteon dus dat zit wel goed

Die phillips brander zit in m'n 2e pc en het zou wel leuk zij alks ie het gewoon deed.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaaaaaaaaaal niemand :(

Verwijderd

Kijk eerst eens of 'ie goed is getermineerd (jumper op CD-R): het laatste device op een SCSI-bus moet getermineerd zijn.
Ook zou ik de nieuwste ASPI layer installeren en de laatste
Philips drivers

suc6

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 15:42 schreef madashell het volgende:
Kijk eerst eens of 'ie goed is getermineerd (jumper op CD-R): het laatste device op een SCSI-bus moet getermineerd zijn.
Ook zou ik de nieuwste ASPI layer installeren en de laatste
Philips drivers

suc6
wat is het password van die site?
Philips drivers

http://cequadrat.com/driver/3.x/ staan ook drivers op!
Pagina: 1