Mengpaneel/Mixtable software voor de pc

Pagina: 1
Acties:
  • 4.693 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-05 14:13
Ik nu al heel veel mix programmatjes gezien voor de pc, maar ben eigenlijk op zoek naar een mix programma dat mijn kanalen van de geluidskaart aanstuurd, zodat ik bv 4 virtuele wave channels krijg, en dat ik dan 3 keer winamp opstrat en alledrie naar een ander wave kanaal stuur, en dan via mijn softwarematig mengpaneel de kanalen kan besturen??

bestaat zo iets?? dus geen software om de muziek mee af te spelen en dan te mixen nee om de wave channels dus te mixen??

ik heb de search al gebruikt zonder resultaat! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34059

heb je al gezocht bij download.com en dan zorgen dat er een crack bestaat.

Welke ik zelf wel eens gebruikt heb is atomixmp3 ik weet niet of die zoveel kanalen pakt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37597

Op zondag 30 juni 2002 23:29 schreef letalis het volgende:
heb je al gezocht bij download.com en dan zorgen dat er een crack bestaat.

Welke ik zelf wel eens gebruikt heb is atomixmp3 ik weet niet of die zoveel kanalen pakt..
foei... :X

mja er zijn er echt heel veel van dit soort tools. probeer tucows.com even of anders google...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
er zijn idd genoeg tools maar zoals ik al zei en gezocht heb bij google, deze spelen allemaal zelf de mp3 af en ik wil graag de kanalen besturen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37139

Ik neem aan dat je dan een geluidskaart hebt met meerdere uitgangen? Waarom kies je dan niet direct in Winamp een andere uitgang?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Kan heel makkelijk met BPM studio hoor. Elk kanaal kun je apart aansturen.

Demo is te downloaden op www.bpmstudio.com

Ali Illegali versie is te vinden in de verboden gebieden van het internet. Maar daar hebben we natuurlijk geen boodschap aan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-01 21:40

E-Mile

Danteezy!

Doh... het gaat hier dus niet om de standaard MP3 Mix programma's , het gaat erom dat ie gewoon verschillende winamps kan openen en dat elke WinAmp een schuif toegewezen krijgt.

Ik heb trouwens geen antwoord :?

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
Ja E-mile heeft gelijk, iemand?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:49

Chiron

Moderator Discord
waarom winamp als je bpm kan gebruiken :?

moet je wel 2 geluidskaarten in je pc hebben trouwens

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 510

idd, wat is het nut van 2 winamp's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nikao
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-02-2022
zodat ik bv 4 virtuele wave channels krijg, en dat ik dan 3 keer winamp opstrat en alledrie naar een ander wave kanaal stuur, en dan via mijn softwarematig mengpaneel de kanalen kan besturen??
als je ons nou es verteld wat je wilt gaan doen.. want ik kan me niet bedenken waarom je 3 winamps open zou willen hebben en die dan met een mengpaneel besturen ? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
smerige oplossing: de preamp van de winamp equalizer gebruiken...

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donderdraak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-07-2017
misschien een leuke oplossing zou zijn..
om wat te investeren in geluids aparatuur!! :D

DMC-mp3 (speler) van Numark
- Pitch regeling
- Cue points
- Auto display (enz.)

met pcdj en redelijk dure geluidskaart van soundblaster is een prima combinatie!
*D
dit apparaat sluit je aan op een Joystickpoort van je geluidskaart, heel makkelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-05 23:02

Mex

Op dinsdag 02 juli 2002 03:40 schreef donderdraak het volgende:
misschien een leuke oplossing zou zijn..
om wat te investeren in geluids aparatuur!! :D

DMC-mp3 (speler) van Numark
- Pitch regeling
- Cue points
- Auto display (enz.)

met pcdj en redelijk dure geluidskaart van soundblaster is een prima combinatie!
*D
dit apparaat sluit je aan op een Joystickpoort van je geluidskaart, heel makkelijk
En wat kost dat ding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterDon
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Dat ding kost 529 Euro bij NewLine.

Beetje overkill dus. :)

En daar een Creative kaart aan hangen? |:( Nee, dat lijkt me geen best plan. Neem als je dan toch gaat spenden een (semi) professionele kaart. Egosys, Audiotrak, Terratec, Guillemot, dat soort spul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:20

SuBBaSS

-has Ryzen

Ik heb hier een Terratec 512i en een cheap-ass pci soundkaartje (als4000 ofzo van onder de 20 euro). Ik heb PCDJ Red hier draaien en het gaat allemaal vlekkeloos. Daar ik al langer bezig ben met mixerij (ik neem aan dat dat de bedoeling van de topicstarter is :?) en heb dus ook de beschikking over een externe mixer (ook een numark). Deze dingen kosten tegenwoordig ook geen drol meer, dus ik zie niet in waarom je nu meteen dure soundcards en een die externe Numark controller zou moeten kopen. Persoonlijke mening natuurlijk, maar het KAN dus echt wel cheap. Koop gewoon een supergoedkope soundcard erbij en je hebt al wat je nodig hebt (3 kanalen tegelijk lijkt me wat overdreven, tenzij je meteen de Carl Cox uit wil gaan hangen ;))
Probeer een externe mixer op de kop te tikken als je wil gaan mixen, dat is eigenlijk onontbeerlijk (imo).
Suc6 :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

ok, je idee snap ik: meerdere winamps, met ieder z'n eigen schuif op een software matig mengpaneel.

één GROOT probleem:

je heb maar één muiscursor, dus kun je errug lastig crossfaden IMHO.

wat je zou kunnen proberen is mixingpannel. das een proggie dat twee winamps controlt met ebhulp van cue functie, twee schuiven en monitorfunctie. je kunt de fade-in en fade-out tijd instellen en dan op mix klikken en dan schuift ie zelf de schuiven de goeie kant op. hiervoor moet je wel een soundcard hebben die meerdere files tegelijk aan kan of twee geluidskaarten.

o, ja en ik bedenk nog een probleem, als je gebruik wilt maken van de meerdere kanalen van je soundcard (ik neem aan center front en rear ofsow) dan komt het dus ook uit die uitgangen en moet je dat dus wel nog extyern samenvoegen!!!

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49461

Virtual Turntables heb ik gehad, daar krijg je mengpaneel mee en viruele mp3 spelers die je kan mixen met corsfaders en alles, je kan meerdere kanalen gebruiken als je meerdere geluidskaarten heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-05 14:22

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

traktor is ook vet ideaal... bepaald automatisch de bpm en zet de nummer kwa bpm ook gelijk (voor de luie dj'z onders ons) :P

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 31-05 18:31
Ik heb zelf wat lopen experimenteren.
mixingpannel komt denk ik het meeste in de buurt bij wat je zoekt.

Ik heb op tucows PCDJ silver gevonden en die vind ik ook wel leuk. BPM studio en DSS DJ geven allebei een of andere (dezelfde) fout hier, dus die zijn er direkt weer uitgevlogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

Je bedoelt dat je per programma (winamp, windows geluidjes, games, etc.) volume en eventueel bass/treble/eq enzo in kunt stellen?

Dat zou erg handig zijn. Ik denk dat je dan zelf een mixer moet schrijven die bv bijhoudt welk programma welke "voice" opent.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Met een simpele midicontroller zoals de Phatboy zijn veel van deze mp3-mix progjes goed aan te sturen. Je kunt nu dus meerdere dingen tegelijk doen, die je met de muis onmogelijk kunt doen.

Afbeeldingslocatie: http://www.musiquonline.com/medias/Phatboy.gif

Kost 150€ ongeveer, en is ook wel 2e hands te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 13:28
je zou de kx drivers kunnen bekijken: http://www.kxproject.com

dit zijn vervangende drivers voor je sblive die je ASIO drivers geeft en een latency tot 2ms!!!
Je hebt bij deze driver beschikking over 16ASIO kanalen, da's wel zat dacht ik zo :)

ik gebruik zelf deze ASIO drivers in combinatie met Traktor en mijn Roland MCR-8:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~w.leemans/cu2/HQ0.JPG

Werkt echt zo relaxed en ik draai er best vaak mee, gaat perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Op donderdag 04 juli 2002 11:53 schreef OverSoft het volgende:
[afbeelding]
Dat ding is dus niet te koop in Nederland, heb er al eens een dag een besteed om een shop te vinden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-06 13:28
Op donderdag 04 juli 2002 12:37 schreef Mex het volgende:

[..]

Dat ding is dus niet te koop in Nederland, heb er al eens een dag een besteed om een shop te vinden :'(
ik heb em bij de conijn muziek in eindhoven gevonden, had geluk, was 2e hands (was 2x gebruikt ofzow) en ik kon em meenemen voor 150 GULDEN 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mex

Mex

Op donderdag 04 juli 2002 12:45 schreef OverSoft het volgende:

[..]

ik heb em bij de conijn muziek in eindhoven gevonden, had geluk, was 2e hands (was 2x gebruikt ofzow) en ik kon em meenemen voor 150 GULDEN 8-)
Dan heb je heel erg geboft! Ik wil eigenlijk een keer spelen met bijvoorbeeld een Phatboy, voor ik er 1 ga kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Op donderdag 04 juli 2002 11:53 schreef OverSoft het volgende:
je zou de kx drivers kunnen bekijken: http://www.kxproject.com

dit zijn vervangende drivers voor je sblive die je ASIO drivers geeft en een latency tot 2ms!!!
Je hebt bij deze driver beschikking over 16ASIO kanalen, da's wel zat dacht ik zo :)

ik gebruik zelf deze ASIO drivers in combinatie met Traktor en mijn Roland MCR-8:
[afbeelding]

Werkt echt zo relaxed en ik draai er best vaak mee, gaat perfect!
wat kost dat dingetje normaal ? en is ie compateble met virtual turntables ?

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijanna
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 27-11-2020
Hoi,
Mijn vraag is voor de mengpannel tuga AM 6 moet ik software hebben?zo ja waar kan ik downloaden.
Ik heb net gekocht via wisch maar mijn laptop herken die niet aleen als ik aansluit via Bluetooth. Wat kan ik dan doen.?
Wie kan mijn helpen?
Dankje voor jullie antwoorden
Pagina: 1