Athlon XP mobo met 64bit pci?

Pagina: 1
Acties:

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 02:03
Hallo,
Ik ben nog zeer aan het twijfelen tussen een dual of single AMD XP systeem. Ik ben me nu wat meer aan het kijken naar de single kant.
Nou vraag ik mij af of er ook mobo's zijn voor single xp, die 64bit/66mhz pci sloten bezitten? Zojah, welke zijn dit allemaal?
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb namelijk zelfs niet kunnen vinden (ook niet in de FAQ en search).

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

op tweakers was een tijdje terug een review over een 64bits pci moederbord geschikt voor dual amd procs. misschien kun je het daar vinden :?
edit:
hier heb ik al wat gevonden met de search op tweakers :)

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Milenco
Op maandag 01 juli 2002 00:09 schreef RoadKill21 het volgende:
op tweakers was een tijdje terug een review over een 64bits pci moederbord geschikt voor dual amd procs. misschien kun je het daar vinden :?
edit:
hier heb ik al wat gevonden met de search op tweakers :)
Thanks voor het zoeken. Probleem is alleen dat (vrijwel) alle dual amd mobo's 64bit/66mhz pci sloten hebben. Ik heb er alleen nog geen gevonden voor een single AMD Athlon XP gevonden. Daar ben ik eigenlijk naar op zoek.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Er zijn helaas geen uniprocessor XP borden met zulke PCI sloten. Enige optie is een MPX bord en er dan één XP/MP op prikken.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Morty
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-06 22:02
De enige chipset voor de Athlon XP die 64-bit pci ondersteunt is de 760MP(X), en dat is dus een dual cipset. Single processor mobo's met zulke pci sloten zul je dus niet vinden.
Dual mobo's werken overigens ook prima met slechts één processor, dat kan dus wel.

• Milenco
Op maandag 01 juli 2002 10:46 schreef Morty het volgende:
De enige chipset voor de Athlon XP die 64-bit pci ondersteunt is de 760MP(X), en dat is dus een dual cipset. Single processor mobo's met zulke pci sloten zul je dus niet vinden.
Dual mobo's werken overigens ook prima met slechts één processor, dat kan dus wel.
Dan gaat mijn keus toch vallen op de MPX chipset. Kan ik later altijd nog kijken of ik er een proc bij induw.
Pagina: 1