Ik heb een colo bak staan bij Telecity. Deze draait over het algemeen prima, maar af en toe, "hangt" de server. Ik vermoed dat hij niet echt hangt, maar dat ik er niet meer bij kan...
Als ik mbv de APC de server een schop geef, staan er meestal na de reboot in /var/log/messages een aantal meldingen:
/kernel fxp0: device timeout.
De hardware van de server is als volgt:
Tyan Tiger 200T
Dual P3-800
1024Mb Transcend
Mirrored Maxtor 40GB D740 op onboard Promise raid.
(verder onboard: MGA vga, Dual Intel Ethernet 10/100+, en de Promise dus.)
Dit alles in een SVEC 2u kastje.
Hier een stukje dmesg:
En de melding uit /var/log/messages:
Device timeout duidt op een irq probleem. Het vreemde is dat wanneer ik er een 3Com kaart in zet, het een stuk beter lijkt te gaan. Reden dat ik dat niet wil is dat het meer een workaround is dan een oplossing. Gezien het feit ik dan een riser-card moet gebruiken en daardoor een compromis moet maken mbt koeling, doe ik dat liever niet.
Wat mijn vraag nu eigenlijk is: Kent iemand dit probleem?
Ik heb inmiddels echt van alles geprobeerd. Waar ik een beetje mee zit is dat de server in Amsterdam staat. Als hij thuis zou staan ga ik wel zitten klooien. Ik ben nu net iets te vaak naar Amsterdam gereden om even wat uit te testen, ik zoek nu eigenlijk een permanente oplossing...
Als ik mbv de APC de server een schop geef, staan er meestal na de reboot in /var/log/messages een aantal meldingen:
/kernel fxp0: device timeout.
De hardware van de server is als volgt:
Tyan Tiger 200T
Dual P3-800
1024Mb Transcend
Mirrored Maxtor 40GB D740 op onboard Promise raid.
(verder onboard: MGA vga, Dual Intel Ethernet 10/100+, en de Promise dus.)
Dit alles in een SVEC 2u kastje.
Hier een stukje dmesg:
code:
1
2
3
4
| fxp0: <Intel Pro 10/100B/100+ Ethernet> port 0xe400- 0xe43f mem 0xf6000000-0xf60fffff,0xf6222000-0xf6222fff irq 11 at device 13.0 on pci0 fxp0: Ethernet address **:**:**:**:**:** |
En de melding uit /var/log/messages:
code:
1
2
3
| Jun 30 22:02:26 idefix /kernel: fxp0: device timeout Jun 30 22:03:35 idefix /kernel: fxp0: device timeout Jun 30 22:04:52 idefix /kernel: fxp0: device timeout |
Device timeout duidt op een irq probleem. Het vreemde is dat wanneer ik er een 3Com kaart in zet, het een stuk beter lijkt te gaan. Reden dat ik dat niet wil is dat het meer een workaround is dan een oplossing. Gezien het feit ik dan een riser-card moet gebruiken en daardoor een compromis moet maken mbt koeling, doe ik dat liever niet.
Wat mijn vraag nu eigenlijk is: Kent iemand dit probleem?
Ik heb inmiddels echt van alles geprobeerd. Waar ik een beetje mee zit is dat de server in Amsterdam staat. Als hij thuis zou staan ga ik wel zitten klooien. Ik ben nu net iets te vaak naar Amsterdam gereden om even wat uit te testen, ik zoek nu eigenlijk een permanente oplossing...
edit:
Layout iets verbeterd
Layout iets verbeterd