Windows 98 verneukt door Ad-Aware

Pagina: 1
Acties:
  • 158 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47
Na het draaien van Ad-Aware 5.82 en het verwijderen van alle shit doet mn internet het niet meer op die computer. Uiteraard ben ik vergeten een backup te maken van te voren dus nu is het maar gissen wat het probleem is. Maar als ik op iedere willekeurige manier probeer internet te bereiken dan crasht het programma (IE, Outlook, FTP, etc).

Ik gok dat het ligt aan mn winsock.dll ofzo, omdat die door spyware nog wel eens aangetast wordt.

Weet iemand een Windows 98 update waarin winsock vervangen wordt? Of kan iemand mogelijk zijn of haar winsock bestanden toesturen? (kweet niet of dat mag, maar kvraag het maar :P)..

BVD!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar als ik op iedere willekeurige manier probeer internet te bereiken dan crasht het programma (IE, Outlook, FTP, etc).
Krijg je dan nog een bepaalde foutmelding (heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd op module .... <- wat is die module bijvoorbeeld), of krijg je helemaal niks?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Hoe wou je je mail binnenhalen als je geen verbinding kan maken ;)

Maar je kan je ip stack proberen opnieuw te krijgen door alles uit netwerkomgeving weg te knikkeren en opnieuw installeren.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Heb dit probleem ook wel eens gehad

Ligt waarschijnlijk aan corrupted tcp/ip registry
probeer deze fix ook als je geen dialup networking gebruikt
heb je nederlandse versie dan heet dat externe toegang

bij mij hielp het in ieder geval

1. Un-install Dial-Up Networking. Don't reboot.
2. Delete(of rename is eigenlijk beter )registry key HLM\System\CurrentControlSet\Services\Winsock2 en winsock
en HLM\System\CurrentControlSet\Services\VXD\winsock2 en winsock
3. Re-install Dial-Up Networking. Reboot.

als dit nog niet werkt dan kan onderstaande link helpen

TCP/IP installation:
How to Remove and Reinstall Dial-Up Networking and TCP/IP Files
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q181/5/99.asp "

succes

• Padje
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Gewoon even je TCP/IP weg gooien moet het weer werken.

Controlleer even het volgende.

Start -» Uitvoeren -» Command

dan Ping 127.0.0.1

Als je dat krijgt dat het niet lukt dan is je TCP/IP defect en dan alles verwijderen qua TCP/IP rebooten.

De gemiddelde Spyware applicatie werkt op het TCP/IP niveau.

Verwijderd

AdAware verwijderd o.a. WEB3000, maar waarschuwt ook of je dat bestandje wel werkelijk wilt verwijderen.
WEB3000 neemt nl. nog weleens het belangrijke systeembestand Wsock32.dll over als het zich in de registry nestelt (zonder waarschuwing) :(.
Als jij dus ook WEB3000 hebt verwijderd zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn van je huidige problemen en zit je er met je idee dat het een wsock-probleem is niet zo ver naast. Een goede wsock32.dll terugzetten zou misschien je probleem kunnen oplossen dan.
Het bewuste WEB3000 bestand moet eik eerst via eigenschappen/software worden verwijderd en pas daarna kun je AdAware op de resten van WEB3000 loslaten.

Suc6 :+

• Bosmonster
Op zondag 30 juni 2002 23:50 schreef Witz het volgende:
AdAware verwijderd o.a. WEB3000, maar waarschuwt ook of je dat bestandje wel werkelijk wilt verwijderen.
WEB3000 neemt nl. nog weleens het belangrijke systeembestand Wsock32.dll over als het zich in de registry nestelt (zonder waarschuwing) :(.
Als jij dus ook WEB3000 hebt verwijderd zou dat wel eens de oorzaak kunnen zijn van je huidige problemen en zit je er met je idee dat het een wsock-probleem is niet zo ver naast. Een goede wsock32.dll terugzetten zou misschien je probleem kunnen oplossen dan.
Het bewuste WEB3000 bestand moet eik eerst via eigenschappen/software worden verwijderd en pas daarna kun je AdAware op de resten van WEB3000 loslaten.

Suc6 :+
Precies dat vermoeden had ik ook :)

(voor F_J_K: Ik heb meer dan die ene computer ;) Die win98 computer is vna mn vriendin.. ze is er niet zo blij mee dat ik hem verneukt heb :P)

Ik ga eens wat dingen proberen (had al IE helemaal opnieuw geinstalleerd, maar dat hielp niet. Ga nu ff die netwerkdingen opnieuw installeren..) Op mn werk heb ik ook nog Win98, dus die wsock.dll kan ik daar ook nog wel ff vandaan halen mocht ik hem helemaal kwijt zijn..

• Francois
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-09 11:36

Francois

Dus...

Op zondag 30 juni 2002 22:48 schreef Bosmonster het volgende:
Of kan iemand mogelijk zijn of haar winsock bestanden toesturen?
Staan ook op je win98 cd. Kan je met "expand filename.ex_ filename.ext" terugzetten.

En als bovenstaande posts niet helpen kan je win98 over je huidige installatie heen installeren, dat zal ook wel helpen zonder verlies van settings/registry e.d.

• Bosmonster
Na het verwijderen en opnieuw installeren van de netwerkkaart en alle onderdelen doet alles het weer :)

Hartelijk dank voor jullie hulp!
Pagina: 1