Kicking the darkness 'til it bleeds daylight
Verwijderd
Volgens mij is dit onmogelijkte te voorkomen, want als het niet op calcualtor wil kunnen ze hem altijd uploaden naar een computer ofzow. Beste oplossing: code in assembly de meeste schrikken er wel voor terug om te gaan dissambly
Ja ik ben eigenlijk net begonnen met dat basic op de TI. Dus ik ken al die termen niet... Dus wat houdt dissambly en zo in...
Alle codes die in het boek (dat erbij zit) staan ken ik wel...
En het is niet erg dat als ze hem uploaden en dan kunnen veranderen. Het gaat puur om beveiliging van het progje op de calculator.
Kun je hem trouwens ook op een of andere manier in cijfers omzetten (had ik bij een ander progje voor de TI gezien!)
Alle codes die in het boek (dat erbij zit) staan ken ik wel...
En het is niet erg dat als ze hem uploaden en dan kunnen veranderen. Het gaat puur om beveiliging van het progje op de calculator.
Kun je hem trouwens ook op een of andere manier in cijfers omzetten (had ik bij een ander progje voor de TI gezien!)
Verwijderd
Er zijn 2 soorten programma's die je kunt draaien op een Ti 83: TI basic programma's (die geintrepeteerd worden door het basic host programma dat er standaard op zit. Deze programma's zijn wel leuk maar voor complexe dingen zuigt het gewoon (sloom en groot)) en je hebt asembly programma's deze worden geschreven in asembly (duh) en worden op een pc door een asembler vertaald naar pure machine code die de z80 processor in je TI 83 begrijpt (vaak heb je ook nog een shell nodig ofzow om die dingen te starten maar das ander verhaal
).De machine code bestaat uit allemaal cijfers (tsja eigenlijk alles bestaat uit eenen en nullen als het opgeslagen is in een computer geheugen)Deze zijn niet te begrijpen voor een normaal persoon (of je moet alle opcodes uit je kop kunnen en uit je hoofd disasemblen <--niemand die dat kan
). Maar ik geloof dat je deze programma's zowieso niet op een TI 83 kunt editten. in het kort: basic programma's zijn nu eenmaal basic programma's (== text) dus kunenn geedit worden.
Dus er bestaat geen manier om basic progjes (op je TI-83) "onzichtbaar" te maken bij het EDIT screen
jawel, het kan op 2 manieren:
bestanden naar je pc uploaden, en dan "beveiligd" aanzetten en weer terugsturen,
of:
moet je zoeken naar TI Explorer ofzo, is een ASM progie waarmee je min of meer door je ti83 kan browsen. Hier kun je bestanden ook secured (ofzo) mee zetten,
ik heb het allebei getest, en het werkte allebei!
bestanden naar je pc uploaden, en dan "beveiligd" aanzetten en weer terugsturen,
of:
moet je zoeken naar TI Explorer ofzo, is een ASM progie waarmee je min of meer door je ti83 kan browsen. Hier kun je bestanden ook secured (ofzo) mee zetten,
ik heb het allebei getest, en het werkte allebei!
Thxz moet ik alleen nog ff zo'n kabeltje aankomen... Want die zijn zo verschrikkelijk duur! Misschien wel zelf in elkaar knutselen :)!
Verwijderd
Dat is opzich mooie oplossing, maar kun je met dat zelfde programma dan toevallig die proggies ook niet unsecuren?
Verwijderd
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 14:59 schreef Foxz het volgende:
Thxz moet ik alleen nog ff zo'n kabeltje aankomen... Want die zijn zo verschrikkelijk duur! Misschien wel zelf in elkaar knutselen :)![/quote]/me heeft er ook een zelf geknutselt, piece of koekje, en werkt perfect!
(http://www.ticalc.org staan tutorials over proggen op je ti83 enzo, misschien aardige link voor je, staat ook hoe je kabeltje moet bouwen enzo..)
Thxz moet ik alleen nog ff zo'n kabeltje aankomen... Want die zijn zo verschrikkelijk duur! Misschien wel zelf in elkaar knutselen :)![/quote]/me heeft er ook een zelf geknutselt, piece of koekje, en werkt perfect!
(http://www.ticalc.org staan tutorials over proggen op je ti83 enzo, misschien aardige link voor je, staat ook hoe je kabeltje moet bouwen enzo..)
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 11 oktober 2000 17:04 schreef TH1J5 het volgende:
Dat is opzich mooie oplossing, maar kun je met dat zelfde programma dan toevallig die proggies ook niet unsecuren?[/quote]Uiteraard
Dat is opzich mooie oplossing, maar kun je met dat zelfde programma dan toevallig die proggies ook niet unsecuren?[/quote]Uiteraard
Ik heb hier nog een TI-92 liggen.
Iemand interesse?
Geheel met qwerty toetsenbord erop en groter scherm.
Iemand interesse?
Geheel met qwerty toetsenbord erop en groter scherm.
"Beauty is the ultimate defence against complexity." David Gelernter
Kan het dus op geen enkele manier ZONDER een linkkabel? 
(AUB geen lock, ik heb dit echt nodig!)
(AUB geen lock, ik heb dit echt nodig!)
Verwijderd
als er heel toevallig nog mensen zijn die codes voor progjes (TI 83) willen voor havo/vwo wiskunde/natuurkunde stof, als discriminant berekenen, brekingsindex, hexadecimaal naar gewoon en gewoon naar hexadecimaal, tijdomreken progje, dioptrie, grenshoek, snellius, voorwerpafstand-brandpunt-beeldpunt, berekenen van waardes in schakelingen van weerstand/volt/ampere en ten slotte nog rho... dan moet je mar even melen, want ik kan ze zo even opsturen, handig voor bij je proefwerken...
/me had veels te veel tijd onder de gewone wiskunde lessen
/me had veels te veel tijd onder de gewone wiskunde lessen
Met TI Commander (voor Ion) kun je het ook doen. Maarja, moet je wel een kabel hebben om die erop te zetten natuurlijk
Met behulp van dit schema is het mij gelukt om zo'n ding in elkaar te prutsen, werkt perfect, en kost inderdaad niet meer dan $4.
http://www.ticalc.org/hardware/cables/serial.html
Je moet er wel zo'n standaard link kabel voor twee TI83s voor door de midden snijden, omdat je de plug zeer goed kan gebruiken en omdat dat zwarte bolletje dat er aanzit de twee zogenaamde zener diodes bevat.
Op die manier hoef je slechts drie weerstandjes, een LED en een seriele stekker kopen, en dat kost nooit meer dan 10 piek.
Veel succes.
http://www.ticalc.org/hardware/cables/serial.html
Je moet er wel zo'n standaard link kabel voor twee TI83s voor door de midden snijden, omdat je de plug zeer goed kan gebruiken en omdat dat zwarte bolletje dat er aanzit de twee zogenaamde zener diodes bevat.
Op die manier hoef je slechts drie weerstandjes, een LED en een seriele stekker kopen, en dat kost nooit meer dan 10 piek.
Veel succes.
Je kunt beter gewoon een contrastekkertje aan je link-kabel maken, kun je die andere kabel intact laten om tussen calculators te transferren.Op donderdag 13 september 2001 00:36 schreef Ericston het volgende:
Ok, maar ik neem er al eentje 2ehands over.
Thanks anyway, you all!
Thanks anyway, you all!
Pagina: 1