[LCD] Sharp LM64P825 Datasheet/Ervaring

Pagina: 1
Acties:

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:05

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
ben hierzo bezig met een khees-mot, alles klaar behalve me glazen deurtje... ik zit al langer te kijken om achter dit toekomstige glazen (45*65cm) plaatje een LCD op te hangen. ik kwam vandaag weer eens een oude laptop tegen in m'n rommelkast met een nog werkend display (de rest doet het trouwens ook prima). het leek me handig en wat goedkoper om ipv zo'n (toch wel leuk) eio-LCD-tje het scherm uit deze flaptop te gebruiken. het probleem is echter dat ik nergens een data-sheet kan vinden.
het geval komt uit een toshiba tecra 2110 en het type scherm is een LM64P825 van Sharp. op de website van sharp kan ik niets van dit type vinden alsook niet op www.lcdspecification.com .

heeft iemand een datasheet van deze Sharp of heeft iemand al eens dit type gebruikt? de bedoeling is natuurlijk dat ik hem aan kan sluiten op een 15 polige sub-d connector of eventueel op de parallele poort hoewel dit laatste zeer zeker m'n voorkeur niet heeft...

Speed kills, but beauty lives forever...

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
KLABAM...

misschien dat er op dit tijdstip iemand is die er wel verstand van heeft... weet iemand of ik die Sharp uberhaupt aan kan sluiten, er zitten zo'n 27 draadjes aan die door een ferriet-kern zijn gedrillt, het geval heeft een resolutie van 640*480...

• Hexyl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-07 18:56
kan je denk het beste ook op andere fora's sites vragen of ff zoeken op google

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Dat soort schermen aansturen is meestal niet te doen, tenzij je een controller kaartje koopt. En die zijn ook vrij prijzig.
HEt idee is leuk maar meestal niet uitvoerbaar tenzij je er een moderne TFT achter plakt die aansluit als tweede monitor.

Senile! Senile Oekaki

• kimjansen

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Op maandag 01 juli 2002 10:47 schreef _bas_ het volgende:
Dat soort schermen aansturen is meestal niet te doen, tenzij je een controller kaartje koopt. En die zijn ook vrij prijzig.
HEt idee is leuk maar meestal niet uitvoerbaar tenzij je er een moderne TFT achter plakt die aansluit als tweede monitor.
ik had dit idd ook al gelezen dat het moeilijk is om aan te sturen en eventueel erg duur ivm een speciale videokaart... dus het beste maar dat ding weer in elkaar schroeven en ergens voor een paar pleuro's verpatsen

• blackangel
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-02 12:08
Lees voortaan eerst even de FAQ.

[topic=513670/1/25]
Bijna onderaan de FAQ staat:

En hoe zit het dan met laptopschermen?

Laptopschermen zijn in principe aan te sluiten, maar dan moet je een speciale videokaart hebben die daarvoor geschikt is. Die kosten 3 á 400 dollar. Het is dus makkelijker je laptop intact te laten en dan een programma ervoor schrijven dat dan je schermpje vult met info
Dit is overigens niet persoonlijk bedoelt, dit gebeurt wel vaker.
Pagina: 1