[Access] selectie maken mbv knopjes :P

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoi,
Ik heb momenteel een tabel waar met een Form gegevens ingebracht kunnen worden. Dmv vinkjes en radiobuttons krijgen bepaalde kolommen een waarde mee.

Nu wil ik echter in deze tabel kunnen selecteren. Het zou het makkelijkst zijn als ik hetzelfde form hiervoor kunnen gebruiken. Echter dan moet gelden dat als een (aantal) vakjes zijn aangevinkt, dit de selectiecriteria zijn.

Uiteraard moet alles daarna wel in een mooi overzicht (geprint) komen.

Is zoiets standaard te doen met Access (vraag is dan uiteraard hoe ;)) of dien ik me hiervoor (veel) dieper in VBA te verdiepen?

Alvast mijn dank :)

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Na het pakken van zijn hoe maak ik een applicatie in access schoolboek denkt blijhoofd_bennie het volgende (HELP!)...

Mijn boek gaat er gelukkig niet zo diep op in, maar het lijkt erop dat dat met dat VBA taal niet kan. Die taal is geloof ik alleen gemaakt voor een "beetje" gedoe met db (maar eerlijk gezegd weet ik dit niet 100% zeker).
Als het wel mogelijk mocht zijn moet je dat gewoon programmeren, dus gebruiker klikt op wijzigen, die onderdelen die waarden enz. enz.

Maar ja als ik jou was zou ik zowieso niet met dat VBA(Access gedoe) werken. Dat is gewoon 3x stront (heb er geen andere woorden voor).

Als je snel wat in elkaar wilt knallen, wat ook nog redelijk werkt zou ik een taal zoals VB leren. Is van dezelfde makers en lijkt er veel op(je dus wat bekende dingen tegen komen). Maar je kunt er dan in ieder geval "alles" mee, db's beheren, menu's afhankelijk van gebruikers acties op een bepaalde wijze weergeven enz.

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-09 10:35

Boss

+1 Overgewaardeerd

Na even gewoon nadenken denk Boss: waarom gebruik je niet gewoon het formulier filter? Geen geklooi in VB (waar overigens enorm veel mee kan, hoor blijhoofd_bennie :))

Het formulier filter veranderd je formulier in 1 groot filterscherm. Je kan in ieder veld de gewenste waarde invoeren en daarna met het filterknopje de selectie laten uitvoeren.

Zit dus gewoon standaard in iedere Access versie.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 23:53 schreef Boss het volgende:
Na even gewoon nadenken denk Boss: waarom gebruik je niet gewoon het formulier filter? Geen geklooi in VB (waar overigens enorm veel mee kan, hoor blijhoofd_bennie :))

Het formulier filter veranderd je formulier in 1 groot filterscherm. Je kan in ieder veld de gewenste waarde invoeren en daarna met het filterknopje de selectie laten uitvoeren.

Zit dus gewoon standaard in iedere Access versie.
das wel schattig :)

Ik heb gezocht naar dat formulier filter zoals je het noemt, alleen ik ben er nog niet echt achter hoe ik dat kan toepassen op het (invoer)form wat ik nu gebruik. Hoe doe ik dat ongeveer? (dus ook zo dat er een overzichtje uitrolt..)

Thnx :)