Ik gebruik OS X 10.1.5, en een vriend van mij heeft XP Pro. Volgens Apple zou je in X standaard met windows bakkies kunnen connecten (ik wil dus bestanden delen, elkaars harde schijven zien etc (en dat van twee kanten)), en wel als volgt:
1) Appeltje-K - dit lukt nog wel
2) smb://naam computer vriend/naam HD vriend/
ik heb als naam RenT; kan dit kloppen? Het hoeft dus geen IP te zijn oid bedoel ik...?
Als naam HD heb ik C, of moet ik hier ook wat anders invullen?
Als ik dit allemaal doe vraagt ie om workgroup, username en pass. Workgroup = @HOME, dit ivm internet. Username en pass heeftie niet zegt me vriend, een andere '98 PC in het netwerk connect ook gewoon zonder.
Als ik dit allemaal doe (en dus U/P leeglaat) krijg ik de volgende error:
No file services are available at the URL smb://RenT/C/.
Try again later or try diffferent URL.
Wát doe ik nou verkeerd?
PS: excuses als dit al voorbij is gekomen, maar met zoeken vond ik alleen maar soortgelijke topics voor OS 9.
1) Appeltje-K - dit lukt nog wel
2) smb://naam computer vriend/naam HD vriend/
ik heb als naam RenT; kan dit kloppen? Het hoeft dus geen IP te zijn oid bedoel ik...?
Als naam HD heb ik C, of moet ik hier ook wat anders invullen?
Als ik dit allemaal doe vraagt ie om workgroup, username en pass. Workgroup = @HOME, dit ivm internet. Username en pass heeftie niet zegt me vriend, een andere '98 PC in het netwerk connect ook gewoon zonder.
Als ik dit allemaal doe (en dus U/P leeglaat) krijg ik de volgende error:
No file services are available at the URL smb://RenT/C/.
Try again later or try diffferent URL.
Wát doe ik nou verkeerd?
PS: excuses als dit al voorbij is gekomen, maar met zoeken vond ik alleen maar soortgelijke topics voor OS 9.
Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...