[Mac OS X] X files laten sharen met XP Prof

Pagina: 1
Acties:

• NielZ
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-05 20:43
Ik gebruik OS X 10.1.5, en een vriend van mij heeft XP Pro. Volgens Apple zou je in X standaard met windows bakkies kunnen connecten (ik wil dus bestanden delen, elkaars harde schijven zien etc (en dat van twee kanten)), en wel als volgt:
1) Appeltje-K - dit lukt nog wel ;)
2) smb://naam computer vriend/naam HD vriend/
ik heb als naam RenT; kan dit kloppen? Het hoeft dus geen IP te zijn oid bedoel ik...?
Als naam HD heb ik C, of moet ik hier ook wat anders invullen?
Als ik dit allemaal doe vraagt ie om workgroup, username en pass. Workgroup = @HOME, dit ivm internet. Username en pass heeftie niet zegt me vriend, een andere '98 PC in het netwerk connect ook gewoon zonder.
Als ik dit allemaal doe (en dus U/P leeglaat) krijg ik de volgende error:

No file services are available at the URL smb://RenT/C/.
Try again later or try diffferent URL.

Wát doe ik nou verkeerd?
PS: excuses als dit al voorbij is gekomen, maar met zoeken vond ik alleen maar soortgelijke topics voor OS 9.

Mage Powerrr \o/ | Voor je 't weet trekken ze de stekker eruit...

Verwijderd

Download smb browse. Ga naar versiontracker en type in de search voor macos X de woorden smb browse.

Laatste versie is smb browse 0.9.2.

Dit is een free-ware programma dat je over een smb-netwerk laat browsen. Werkt erg gemakkelijk.

De windows-share wordt gemount en komt als netwerk-drive op je desktop te liggen.Unmounten van de drive moet je ook via smb browse doen. Dit programma werkt erg goed.

Je kan ook apple-k doen en dan smb://username@windowsmachine/sharename doen.

Maar smb browse werkt makkelijker.

• NielZ
tnx, maar het werkt allebei niet... :'(
Appeltje-K had ik al geprobeerd, en SMB Browse 'ziet' nix (als ik het volgens de handleiding doe).
Iemand anders nog tips/suggesties/gouden oplossingen?

Verwijderd

Dan zul je eerst ff de workgroup,username en pass in moeten vullen, hierna kan je als het goed is browsen. zo doe ik het ook al tijden.

• NielZ
Workgroup = @HOME, da's ivm internet.
Die login & pass, zijn dat dezelfde users die op die machine bij het loginscherm kunnen inloggen?

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-05 11:31
Is misschien de username hier het probleem?

Ik bedoel als je de url opschrijft dan staan er twee keer een @ in en dan werkt het vast niet...

smb://@HOME@<servernaam>/<sharepoint>

Dit heb ik ook altijd als ik via een webbrowser een ftp adres (met user:pass@ftp.server.com) probeer te openen en er staat een @ in het wachtwoord.

Je kan ook nog Dave proberen, volgens mij hebben die wel ergens een demoversie...

Of Sharity (http://www.versiontracker.com/moreinfo.fcgi?id=3977&db=mac)

• zakalwe
hebben jullie trouwens wel dezelfde IP range?

dus
192.168.0.2
192.168.0.3

misschien dat ie samba over TCP/IP wil doen (of lul ik nu uit me nek?).
Dit is wel een bekend probleem met AppleShare.

• zakalwe
Misschien heb je hier wat aan...(stond op Versiontracker onder Sharity):

"Yeah, SMB browser didn't work for me either. My guess is that it only works with certain configurations. I tried it with OS X 10.1.5 and Windows 2000. The "connect to server" feature of OS X, on the other hand, worked fine. Note that to get it to work, I had to add a share on the W2k's drive. The default (C$) didn't work, probably because the $ makes it invisible, and, contrary to MicroSucks help files, you can't rename the default share's name. In addition, it only seems to work if the PC is using DHCP rather than a fixed IP. It's all very arcane. I expect there are other unknown parameters as well. I hope they get this all ironed out for the 10.2 release."

Verwijderd

Op dinsdag 02 juli 2002 19:02 schreef Zakalwe het volgende:
Misschien heb je hier wat aan...(stond op Versiontracker onder Sharity):

"Yeah, SMB browser didn't work for me either. My guess is that it only works with certain configurations. I tried it with OS X 10.1.5 and Windows 2000. The "connect to server" feature of OS X, on the other hand, worked fine. Note that to get it to work, I had to add a share on the W2k's drive. The default (C$) didn't work, probably because the $ makes it invisible, and, contrary to MicroSucks help files, you can't rename the default share's name. In addition, it only seems to work if the PC is using DHCP rather than a fixed IP. It's all very arcane. I expect there are other unknown parameters as well. I hope they get this all ironed out for the 10.2 release."
Snap ik niet. Ik gebruik Macos X 10.1.5 samen met smb browse. Heb een static ip-nummer. Mijn windows machine is een windows 2000 pro workstation. En als ik mijn usernaam + paswoord en de workgroup invoer en dan browse vindt ik mijn win2k machine. Zelfs de C$ is zichtbaar.

Je kan ook sharity proberen, maar om hem volledig te laten werken moet je betalen.

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59

theezeefje

Poehee

sorry voor de /schop.
maar hoe kan ik in OS X een ipadres toekennen aan mijn netwerkkaart.
Ik heb ook al een PPPoE verbinding.....
dus IPadres heeft ie al toegewezen gekregen.....

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Pagina: 1