Console kopen

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
Ik ben van plan om een wat verouderde console te kopen, gewoon voor als ik me verveel en om lekker op bed te kunnen spelen.. PS2, XBOX, Gamecube heb ik het geld niet voor (sowieso niet met die veel te dure spellen), dus zat te denken aan een PsOne of een N64..

Die dingen kosten tegenwoordig niet veel meer, en ook de spellen zijn lekker goedkoop (zowel nieuw als 2e hands)

Maar ik weet dus niet zo goed welke ik moet kiezen.. Ik weet de graphics achter lopen op de huidige consoles, maar hoe liggen de verhoudingen van deze 2 consoles tegenover elkaar?? Qua graphics, games, prijs etc..

De N64 kost nu 50 euro (met 1 controller + 1 spel) en de PsOne kost rond de 90 euro.. Dus welke moet ik volgens jullie kopen? (en nee, dus geen PS2, XBOX, GC zolang ze meer als 200 euro kosten) :)

Owja ik zat vooral te denken aan N64 ivm F-zero, vind ik echt een koel spel.. Heeft PsOne ook veel van dit soort spellen? (wipeout?)

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 26-01 15:35

PoweRoy

funky!

psx totdat je een ps2 kan kopen omdaar psx spellen op te spelen :+

[This space is for rent]

• .GoO
Op zondag 30 juni 2002 21:31 schreef PoweRoy het volgende:
psx totdat je een ps2 kan kopen omdaar psx spellen op te spelen :+
Ps2 kopen zal pas rond de tijd zijn dat de ps3 uit is.. Vind het gewoon zonde om paar honderd euro voor zo'n ding uit te geven (+ spellen) terwijl ik er relatief weinig op zal spelen... :)

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Hoewel ik een enorme Nintendo-fan ben, zou ik je toch de PSOne aanraden, omdat daar nog steeds spellen voor worden gemaakt en de keuze aan spellen enorm uitgebreid is. Dus tenzij je de absolute klassiekers als Mario 64, Zelda en nog meer typische Nintendo spellen wilt spelen...

• .GoO
Op zondag 30 juni 2002 21:32 schreef Compubiter het volgende:
Hoewel ik een enorme Nintendo-fan ben, zou ik je toch de PSOne aanraden, omdat daar nog steeds spellen voor worden gemaakt en de keuze aan spellen enorm uitgebreid is. Dus tenzij je de absolute klassiekers als Mario 64, Zelda en nog meer typische Nintendo spellen wilt spelen...
Nee dat soort games trekken me niet echt.. Ik ga toch meer voor de F-zero achtige spellen ipv Mario etc..

Maar ik weet niet veel van het spellen aanbod van beide consoles omdat ik me er normaal niet zo mee bezig hou..

Verwijderd

Ik zou op zoek gaan naar een tweedehands console-tje als ik jou was.. www.tweedehands.nl of www.marktplaats.nl

Heb je gelijk een console met 10 games erbij voor 100 euro ofzo..

Wij kunnen niet de keuze voor jou maken welke console jij moet kopen.

Om 1 vraag maar te beantwoorden: N64 heeft betere graphics dan de PSX.
(en nee, dus geen PS2, XBOX, GC zolang ze meer als 200 euro kosten)
[flauwmodes] GC is €199 bij de MediaMarkt :+

• .GoO
Op zondag 30 juni 2002 21:34 schreef ds het volgende:
Ik zou op zoek gaan naar een tweedehands console-tje als ik jou was.. www.tweedehands.nl of www.markplaatst.nl

Heb je gelijk een console met 10 games erbij voor 100 euro ofzo..
Mjah maar aangezien die dingen toch bijna niks meer kosten heb ik liever een nieuwe zodat ik zeker weet dat ie het goed doet en zonder moeilijk gedoe, als een 2e hands die misschien bijelkaar goedkoper is maar in slechtere staat verkeerd plus een paar spellen waarvan ik de helft toch niks aan vind...

• .GoO
Maar hoe is de verhouding in aantal en kwaliteit games van beide consoles?? Misschien toevallig iemand een goede site met reviews & pics oid??

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Ik kan je wel vertellen dat het aantal spellen op de PSX stukken groter is. Daarnaast kun je voor de PSX spellen gemakkelijk kopieren. Maar dat is meer een gewetenskwestie.

Persoonlijk vind ik de PSOne maar 3 goede spellen hebben. FF7, MGS en Castlevania.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• .GoO
Op zondag 30 juni 2002 21:40 schreef GolbeZeromus het volgende:
Ik kan je wel vertellen dat het aantal spellen op de PSX stukken groter is. Daarnaast kun je voor de PSX spellen gemakkelijk kopieren. Maar dat is meer een gewetenskwestie.

Persoonlijk vind ik de PSOne maar 3 goede spellen hebben. FF7, MGS en Castlevania.
Komen wel redelijk nieuwe spellen op uit.. Gran turismo, Wipeout, Fifa 2002 enzo, is dat niks??

Verwijderd

gewoon niet kopen :)
pc is veel goedkoper in verhouding met games :))

• .GoO
Op zondag 30 juni 2002 21:44 schreef Komatsu het volgende:
gewoon niet kopen :)
pc is veel goedkoper in verhouding met games :))
Ja maar een pc op mn bed speelt zo lastig he :{

En een Psone kan toch ook omgebouwd ofzo worden?? kan ie dan gewoon cdrommetjes aan?

Verwijderd

Je zou misschien ook nog aan een dreamcast kunnen denken, die heeft zeker betere kwaliteit dan de andere 2 en de spellen zijn ook erg goedkoop.

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op zondag 30 juni 2002 21:47 schreef dab-erwt het volgende:
Je zou misschien ook nog aan een dreamcast kunnen denken, die heeft zeker betere kwaliteit dan de andere 2 en de spellen zijn ook erg goedkoop.
Maar aan die spellen is weer bijna niet te komen (en de console ook lastig).
Op zondag 30 juni 2002 21:46 schreef devv05 het volgende:

[..]

Ja maar een pc op mn bed speelt zo lastig he :{

En een Psone kan toch ook omgebouwd ofzo worden?? kan ie dan gewoon cdrommetjes aan?
Bedoel je bedoel je PC-spelletjes? Nee.
Bedoel je gecopieerde PSOne-spellen? Alleen omgebouwde PSOnes (dus met een modchip).

• .GoO
Op zondag 30 juni 2002 21:49 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Maar aan die spellen is weer bijna niet te komen (en de console ook lastig).
Mjah is alweer een stuk duurder, maar zijn toch ook niet zoveel spellen voor dacht ik??
Bedoel je bedoel je PC-spelletjes? Nee.
Bedoel je gecopieerde PSOne-spellen? Alleen omgebouwde PSOnes (dus met een modchip).
Bedoelde psone spellen.. Dat ombouwen is niet zo heel duur toch?? Is ook alweer een groot voordeel ivm de n64

Verwijderd

Waarom koop je geen DreamCast :?

• .GoO
Op zondag 30 juni 2002 21:55 schreef DazZta het volgende:
Waarom koop je geen DreamCast :?
Daar zijn toch niet zoveel spellen voor of wel? Is er meer info over de console zelf, games, en prijzen??

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 21:55 schreef devv05 het volgende:

[..]

Daar zijn toch niet zoveel spellen voor of wel? Is er meer info over de console zelf, games, en prijzen??
Toch een stuk of 90 hoor , en je bent er echt vet lang zoet mee , neem nou bijv shenmue 1&2 , ben je ookal meer als een maand mee bezig.
zelf had ik een DC 4 maanden terug 2de hands gekocht met meer als 90 games , een save cadrige , 2 joysticks en nog meer extra`s voor 350 gulden/

Verwijderd

gamecube spellen: 60 euro.

Korting free record shop: 54 euro

• Compubiter

Compubiter

Think again

Voor de DreamCast zijn genoeg spellen, alleen is er redelijk moeilijk aan te komen. Redelijk wat huidige klassiekers zijn als eerste uitgekomen voor de DC (Dead or Alive, Marvel vs Capcom, Sonic Adventure, Metropolis Street Racer), maar behalve online wordt het moeilijk om ergens te kopen. Terwijl de spellen voor de PSOne en voor de N64 overal te koop zijn.

• .GoO
Maar welke is nou qua graphics beter?

• .GoO
Hm heb zooi reviews doorgekeken en ben opzich toch wel wat positiever over psone.. ook omdat er veel meer games voor zijn (zeker van mijn genre)

maar hoe zit het nou met dat ombouwen, en al die geheugen dingen van zoveel mb?? kan iemand me dat vertellen? :)

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik heb in de aanbieding 1DC:
2 controllers
1 vmu
backupspellen
...
zeg maar alles wat er bij hoord, intresse? mail me maar

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op zondag 30 juni 2002 22:03 schreef devv05 het volgende:
Maar welke is nou qua graphics beter?
Qua graphics de N64 (64-bit, PSOne is 32-bit). Qua houdbaarheid de PSOne.
Op zondag 30 juni 2002 22:33 schreef devv05 het volgende:
Hm heb zooi reviews doorgekeken en ben opzich toch wel wat positiever over psone.. ook omdat er veel meer games voor zijn (zeker van mijn genre)

maar hoe zit het nou met dat ombouwen, en al die geheugen dingen van zoveel mb?? kan iemand me dat vertellen? :)
Ombouwen is tegenwoordig verboden. Hoewel het nog steeds gedaan wordt. Wat wil je nog meer weten over ombouwen? En met die geheugendingen bedoel je waarschijnlijk memorycards. Hier kun je savegames op opslaan.

Scarecrow: Dat is dus niet de bedoeling ;).

• .GoO
Op zondag 30 juni 2002 22:37 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Qua graphics de N64 (64-bit, PSOne is 32-bit). Qua houdbaarheid de PSOne.
[..]
Maar als ik zo de screens bekijk van bv. Fifa 2002, NHL 2001, AOITD, Wipeout of Colin Mccrae Rally 2 dan kan toch echt geen N64 daar tegenop??
Ombouwen is tegenwoordig verboden. Hoewel het nog steeds gedaan wordt. Wat wil je nog meer weten over ombouwen? En met die geheugendingen bedoel je waarschijnlijk memorycards. Hier kun je savegames op opslaan.
Maar hoe groot is zon savegame dan?? want zie bv 1 mb en 4 mb dingen.. hoeveel kan daar dan op??

En dat ombouwen, kan je dan gewoon spellen van internet op cdrom branden die je dan gewoon kan spelen ofzo??? (doe ik natuurlijk niet :))

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-01 15:21

G3kko0

Why so serious???

PSX!!! :)

• .GoO
Op zondag 30 juni 2002 22:40 schreef Frodo19 het volgende:
PSX!!! :)
Onderbouwing??

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik zou voor een PSX gaan, heb er zelf ook nog 1 en die doe ik ook niet weg. De graphics van een PSX vind ik persoonlijker mooier dan die van een N64, ondanks dat een N64 wel bilineaire filtering heeft en de psx niet (blokken >:)), vind de N64 graphics gewoon wat waziger en die van de PSX scherper. De psx heeft natuurlijk ook veel meer spellen, en de N64 heeft veel minder, en bijna alleen maar kiddygames. En natuurlijk zijn de psx spellen wel te kopieren en n64 niet. (naja wel met een copybox ofzo maar dat is heel duur)

Een psx-memorycard heeft standaard 1mb, dwz 15 blokken. De meeste spellen gebruiken 1 of 2 blokken per savegame, maar GT had er geloof ik 5 nodig voor een save :P

• .GoO
Op zondag 30 juni 2002 22:47 schreef kNarf het volgende:
Ik zou voor een PSX gaan, heb er zelf ook nog 1 en die doe ik ook niet weg. De graphics van een PSX vind ik persoonlijker mooier dan die van een N64, ondanks dat een N64 wel bilineaire filtering heeft en de psx niet (blokken >:)), vind de N64 graphics gewoon wat waziger en die van de PSX scherper. De psx heeft natuurlijk ook veel meer spellen, en de N64 heeft veel minder, en bijna alleen maar kiddygames. En natuurlijk zijn de psx spellen wel te kopieren en n64 niet. (naja wel met een copybox ofzo maar dat is heel duur)

Een psx-memorycard heeft standaard 1mb, dwz 15 blokken. De meeste spellen gebruiken 1 of 2 blokken per savegame, maar GT had er geloof ik 5 nodig voor een save :P

Hoe is de besturing eigenlijk van de Psone?? Die van de n64 vind ik eigenlijk wel relax met dat joysticky..

Verwijderd

zo&zo atari

• .GoO
Op zondag 30 juni 2002 22:55 schreef ingeni het volgende:
zo&zo atari
:?

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Ik zou gaan voor een Dreamcast;
Dreamcast speelt lekker, goede games voor te krijgen en (te downloaden).
Kunt er makkelijk mee met z'n 4'en spelen zonder gedoe met een multitap of zo iets.
Spellen staan op een cd (officieel een GD dan) dit in tegenstelling tot de cartridges van Nintendo waardoor er dus meer info (film, geluid, spel) op kan.
De controller ligt super lekker in de hand (ik heb zelf vrij grote handen, en spelen op een psx controller een middagje = :'( )
Kunt er mee 't i-net op, altijd handig als je er niet uitkomt met een spel je zit vast, download je gewoon een savegame waarmee je net dat ene punt voorbij bent, en dus gewoon weer door kunt gamen.
Met dat zelfde i-net kunt je gewoon tegen andere mensen online spelen ook mensen die dus een pc versie hebben van bijv. Q3 zijn er speciale updates met de DC maps te downloaden.
De graphics van de DC zijn dus stukken beter dan die van de N64 en laat ook de PSone ver achterzich. Ik zelf vind 't niet zo belangrijk, ik ga voor de gamefun, dat is dan ook de reden waarom ik een DC heb ipv een PSX omdat het spellen aanbod mij meer ligt, de games zijn gewoon weg beter (8>

Verwijderd

Doe niet zo moelijk :) .....

Van wat voor spellen houd je?

hou je van mario enz > koop dan een nintendo 64.

• .GoO
Op maandag 01 juli 2002 10:10 schreef Metal-Kool4 het volgende:
Doe niet zo moelijk :) .....

Van wat voor spellen houd je?

hou je van mario enz > koop dan een nintendo 64.
Niet van Mario 64 en Zelda enzo, meer F-Zero achtig.. Heb wel gezien dat de PSX veel meer spellen heeft die me koel lijken.. DC lijkt me ook wel weer koel alleen die is wat prijziger en de spullen ervoor zijn ff een stuk lastiger te krijgen..

Verwijderd

dan haal je gewoon een PSX...

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

ik heb laatst een 2e hands dreamcast gekocht bij replay. voor 89 euro. En dat is echt wel leuk :)

Op de dreamcast zijn backup spellen zonder modchip te spelen

bij de replay hebben ze ook 2ehands spellen en via internet zijn genoeg mensen te vinden die voor een paar euro de spelen regelen voor je...

Verder zijn er natuurlijk een aantal zeer goede spellen op te verkijgen
ik noem een:
chu chu rocket (3 euro bij FreeRecord shop)
Metropolis Street Racer
Jet Set Radio
Soul Caliber
NBA2k
etc etc..

• .GoO
Op maandag 01 juli 2002 12:39 schreef wasigh het volgende:
ik heb laatst een 2e hands dreamcast gekocht bij replay. voor 89 euro. En dat is echt wel leuk :)

bij de replay hebben ze ook 2ehands spellen en via internet zijn genoeg mensen te vinden die voor een paar euro de spelen regelen voor je...

ik noem een:
Metropolis Street Racer
Jet Set Radio
Soul Caliber
NBA2k
etc etc..
Waar vind ik dat replay? :)

PSX lijkt me tot nu toe wel koelste, alleen wil ik dan denk wel een omgebouwde..

• wasigh
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

wasigh

wasigh.blogspot.com

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
ik zou voor een dreamcast gaan, dan heb je meer tussen de psx/n64 en gc/box/ps2 in. Spellen moeilijk aan te komen? No way (ja misschien als je alles origineel wilt). Ik heb pas ook een dreamcast gekocht en de spellen erop zijn echt mega vet, ook aan rpg's. Ik weet alleen niet of je een Fzero achtig spel hebt op dc, maar racespellen zijn er ook zat leuke (metropolis/f355...). En zo duur zijn dc's ook niet, ik had er een voor 125,= incl 2 controllers / 1 gun / 35 (backup)spellen / 2 VMU

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

• .GoO
Op maandag 01 juli 2002 13:05 schreef wasigh het volgende:
www.replay.nl ;)
Mjah dat had ik zelf kunnen bedenken :D

Maar zal eventjes kijken daar, thanks :)
Op maandag 01 juli 2002 13:05 schreef robertos het volgende:
ik zou voor een dreamcast gaan, dan heb je meer tussen de psx/n64 en gc/box/ps2 in. Spellen moeilijk aan te komen? No way (ja misschien als je alles origineel wilt). Ik heb pas ook een dreamcast gekocht en de spellen erop zijn echt mega vet, ook aan rpg's. Ik weet alleen niet of je een Fzero achtig spel hebt op dc, maar racespellen zijn er ook zat leuke (metropolis/f355...). En zo duur zijn dc's ook niet, ik had er een voor 125,= incl 2 controllers / 1 gun / 35 (backup)spellen / 2 VMU
Waarvandaan?? En dat ding hoef je niet om te bouwen toch?? NHL2002 daarop lijkt me wel een vet spel..

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
Op maandag 01 juli 2002 13:06 schreef devv05 het volgende:

[..]

Mjah dat had ik zelf kunnen bedenken :D

Maar zal eventjes kijken daar, thanks :)
[..]

Waarvandaan?? En dat ding hoef je niet om te bouwen toch?? NHL2002 daarop lijkt me wel een vet spel..
nee hoef je niet om te bouwen. En hij was wel 2e hands, maar werkt perfect. (of wat bedoel je met waarvandaan?)

edit: goed rondkijken op marktplaats.nl

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

• .GoO
Op maandag 01 juli 2002 12:39 schreef wasigh het volgende:

ik noem een:
Metropolis Street Racer
Jet Set Radio
Soul Caliber
NBA2k
etc etc..
Ik zie op die site geen 2e hands spul staan of zit ik verkeerd te kijken?

Verwijderd

Als je echt cheap wilt, hier een wijze spreuk:
Geqxon (2002)
Don't mastrubate, emulate!
:+

• .GoO
Op maandag 01 juli 2002 13:16 schreef Geqxon het volgende:
Als je echt cheap wilt, hier een wijze spreuk:
[..]

:+
Neej emulate zuigt.. Wil 'm juist zodat ik lekker vanaf mn bed kan (multi)spelen en das zo lastig met een pc :(

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 13:21 schreef devv05 het volgende:

[..]

Neej emulate zuigt.. Wil 'm juist zodat ik lekker vanaf mn bed kan (multi)spelen en das zo lastig met een pc :(
Streep Emulate weg en je hebt weer wat te doen in je bed :+

• .GoO
Op maandag 01 juli 2002 13:24 schreef Geqxon het volgende:

[..]

Streep Emulate weg en je hebt weer wat te doen in je bed :+
Pff ga nu maar weer buiten spelen..

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 13:25 schreef devv05 het volgende:

[..]

Pff ga nu maar weer buiten spelen..
Doei

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Als je een DC koopt:

www.dcemulation.com

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Op maandag 01 juli 2002 13:33 schreef GolbeZeromus het volgende:
Als je een DC koopt:

www.dcemulation.com
vooral die SNES emulators die er op staan :9~

• .GoO
Zo'n ps2 als die omgebouwd is, kan je dan gewoon ALLE spellen van inet op cdrom branden en op je ps2 spelen?? want je hebt sommige ook op dvd toch??

En is 299 euro voor zo'n ding (met zon mod chip) duur??

• .GoO
Kan iemand mij trouwens het verschil vertellen tussen een Neo chip en een messiah chip?

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 15:21 schreef devv05 het volgende:
...

En is 299 euro voor zo'n ding (met zon mod chip) duur??
Zit daar verder nog iets bij?

• .GoO
Op maandag 01 juli 2002 15:58 schreef dab-erwt het volgende:

[..]

Zit daar verder nog iets bij?
Nee, hijs dan alleen omgebouwd.. Maar normaal kosten die dingen 310 euro zonder modchip toch? Of zijn er nog goedkope adresjes?

goedkoopste in de pricewatch was 298 euro..

Verwijderd

Als ik het goed begrijp kan je een nieuwe ps2+modchip krijgen voor €299?

In dat geval is het erg goedkoop

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 17:11 schreef dab-erwt het volgende:
Als ik het goed begrijp kan je een nieuwe ps2+modchip krijgen voor €299?

In dat geval is het erg goedkoop
Indeedie, maar ik zou iig ff checken of de winkel/zaak waar je die kan halen zelf garantie geeft. Fabrieksgarantie krijg je niet namelijk (integendeel zelfs).

• .GoO
Omgebouwd voor 299 euro ja...

Tis via via.. Een kennis van een vriend van me.. Krijg 1 jaar garantie van die gast zelf erbij..
Pagina: 1