kleur draden bij cpu-koeler

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:29
Hallo,

ik heb een P3-550E met een standaard CoolerMaster koelertje d'rop. Het probleem is echter dat dat ding een ongelofelijke teringherrie maakt, hij rammelt aan alle kanten, al ie hij slechts 2 maanden oud...
Kan ik hier zelf iets aan doen? Er staat trouwens boven coolermaster BALL op het stickertje, kogelgelagerd neem ik aan?

Ik heb nog een andere propellor liggen, ook een coolermaster, en nooit gebruikt. Hij paste nl. niet op m'n oude moederbord destijds. Toen heb ik ook 1 van de drie draden doorgeknipt (de gele). Waar dient deze gele draad voor, werkt de koeler ook met alleen de zwarte en rode? De aansluiting op m'n moederbord is wel 3-pins.

Systeem: Abit BE6-II, P3-550E Slot1, IBM 20G, 128MB PC133, Asus V7100T

Thanx!

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ja als het goed is werkt ie nog,

de gele draad is denk ik voor het toerental,
wat ie aangeeft in bv. je bios, of een moederbordmonitor...,
hij zal dan wel beginnen te tikken (je pc speaker),
ga naar het bios en zet de fanspeed op IGNORE

Greetz Da Adder

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:29
ik heb 'm effe erbij geprikt op FAN3, en inderdaad geeft motherboard monitor daar N/A aan als toerental. Maar dat boeit niet, hij draait wel gewoon...

Nu nog ff kijken of die koeler fatsoenlijk op de koelvin past, dan heb ik weer nachtrust ;-)

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:01

botoo

💀 too old to die young

ff schaamteloos cut&paste van heatsink-guide.com

A word about the MOLEX (three-pin motherboard) connector
The molex connector has three wires: + (usually 12V, usually red), GND (usually black), and SIGNAL (usually yellow or white, but there are no clear standards). Unless you are a board designer, only the + and GND wires are of interest to you. (For the curious: The SIGNAL switches between NC and GND twice per rotation, resulting in a square perioducal signal if you connect a (low) voltage.
Afbeeldingslocatie: http://www.heatsink-guide.com/molexplug.gif

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀