Toon posts:

zwarte cd-r's ?

Pagina: 1
Acties:
  • 268 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb vandaag een paar cd-r's met een zwarte onderkant gekregen (net als die playstationcd's), met allemaal verhalen erbij dat deze beter zouden zijn dan gewone.
kent iemand deze, en zijn ze echt beter?

• Tha_LeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-05 06:46
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 19:37 schreef thanatosti het volgende:
ik heb vandaag een paar cd-r's met een zwarte onderkant gekregen (net als die playstationcd's), met allemaal verhalen erbij dat deze beter zouden zijn dan gewone.
kent iemand deze, en zijn ze echt beter?[/quote]Ik zou niet weten of ze beter zijn maar ik wil wel graag weten waar je die dingen kan kopen :)

Roses are red, violets are blue, God made me beautiful, but what the FUCK happened to you?

Verwijderd

Check hier maar

Verwijderd

Topicstarter
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik zou niet weten of ze beter zijn maar ik wil wel graag weten waar je die dingen kan kopen [/quote]weet ik dus niet, want ik heb ze gekregen.
zal het morgen eens vragen.

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Leuk om Playstation CD's op te kopieren, ik denk dat de burner / cd-speler ook wel wat minder moeite zal hebben ze te lezen omdat het niet doorschijnt (of misschien meer omdat zwart licht absorbeert)

Verder lijkt me er niet echt veel verschil in te zitten..

• bjorn
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
ze zijn te koop bij de mediamarkt in aken en herzogenrath, kosten iets van 3.50 dm per stuk, tamelijk prijzig dus.
bij www.hotbit.nl zijn ze ook te krijgen, van leaddata, kosten F 2,35 p/s

• AIKANE
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03-2025

AIKANE

Grrrrr

Bij Lik-sang zijn ze erg goedkoop, (10st. 11 Euro)en je kan er in Euro's betalen, daarbij zijn ze ook nog vrij snel... Om er in een keer te komen kan je deze ook proberen, kan misschien niet werken... :)

What the heart requires may never be understood by the mind!

Verwijderd

Ik zag een advertentie op een website van een computerzaak bij mij in de buurt die zwarte cd's aanbieden voor weinig geld. Eronder stond de volgende tekst:
Sony en andere fabrikanten staan ons niet toe te vermelden waar de zwarte CD-R's voor gebruikt kunnen worden...

Wij mogen niet aanzetten tot het illegaal
kopieeren van CD's.

Nu wordt ik natuurlijk nieuwsgierig naar wat er zo bijzonder aan is, iemand enig idee.....
Zijn ze alleen geschikt voor specifiek playstation gebeuren of is er nog meer met zo'n ding aan de hand

• Dr_Frickin_Evil
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:49
Ze mogen het misschien niet zeggen, maar ze leggen het er wel erg dik bovenop door specifiek Sony te noemen.
Het zal inderdaad wel speciaal zijn voor playstation spellen.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07:59
Zwart zou beter reflecteren volgens sony toendertijd later kwam eruit dat het meer was om illegale kopieën makkelijker te kunnen herkennen.
er zit geen copywright op zwarte cd's dus dat ze het niet mogen noemen is BULL SHIT !
Maar inderdaad zijn ze wel leuk dat e er zijn vanwege het feit dat je een playstation cd nu echt kunt laten lijken. TOCH HEB JE EERST EEN MOD chip nodig hoor.
Daarnaast zijn ze van mindere kwaliteit ( uit eigen ervaring )
+ willen ze nogal eens mislukken bij een paar branders .
Maar als jouw brander ze wel goed brand zijn ze wel leuk ook voor gewone cd's gewoon omdat het er nog steeds "anders" uitziet.

ps kleine note DE ONDERKANT VAN DEZE CDR'S IS ZWART DE BOVEN KANT GEWOON ZILVER !!!!

.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 10 oktober 2000 20:12 schreef Timpie2000 het volgende:
Leuk om Playstation CD's op te kopieren, ik denk dat de burner / cd-speler ook wel wat minder moeite zal hebben ze te lezen omdat het niet doorschijnt (of misschien meer omdat zwart licht absorbeert)

Verder lijkt me er niet echt veel verschil in te zitten..[/quote]

Oslik blyat! Oslik!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Oeps!! Ik wilde hierboven dus dat zwarte licht voor schut zetten. Even verkeerd geklikt|:(

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

ze laten het licht van de laser gewoon door en lijken voor de brander/lezer volledig transparant (afgezien van het metaal laagje op de bovenkant), alleen de andere kleuren worden geabsorbeerd.
theorie:
als je een rode laser op een groen filter richt komt er ook niets meer door

Verwijderd

Computerland verkoopt ze nu ook.

Verwijderd

Hehe daar komt het citaat ook vandaan

Verwijderd

KEWL,
Die Mitsui's rulen trouwens, zijn de beste CD-R's die ik ooit heb gehad!
Pagina: 1