Toon posts:

ok wat zeg je van dit systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of deze soort topics mogen, maar goed het gaat mij om veel geld en ik wil niet 10000 topics doorspitten en alles gaan vergelijken met elkaar voordat ik weet wat ik moet kopen (terwijl de meeste topics al verouderd zijn)...
Vertel ff of dit een goed systeem is en of alles compatible met elkaar is (en het maximum eruit haalt).

* Pentium 4 2,26 533 MHz Socket 478 box
* Asus P4T533-C mobo
* 2x 256 Samsung RDRAM

* Leadtek A170-T GeForce 4 MX-440 64 MB TV-Out
* Lite-On CDW-4012 CD-RW (Retail)
* Pioneer 106 DVD-ROM
* Samsung diskdrive 3.5"
* Maxtor DiamondMax Plus D740X 80 GB 7200 RPM
* Creative Soundblaster Audigy player
* Cooler Master koeler harddisk
* Aopen HQ-45A Pro P4 Midi Tower 250 W
* Enermax Voeding EG465P-VE(FM) 431 W (ik haal dus de originele voeding uit die Aopen kast)

Thanx guyz!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Kan met de orginele voeding ook hoor :) scheeld weer geld, koop voor dat geld een 2e harddisk en zet ze in raid 0, geeft veel snelheidswinst. Moet je moederbord wel kunnen trouwens.

En de GF4 MX 4400 is volgens mij net zo snel als een GF2Ti ofzo. Een goedkope GF3 is sneller :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
ja kan die 250 W voeding er ook in? want mij is verteld dat 431 W beter is.... vraag me niet waarom want ik heb er verder geen ruk verstand van! :)

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Andere Videoplank,

GeForce 3 Ti200 of hoger

voor de rest leuk

maar er zijn al zoveel van deze topic's

Verwijderd

Die videokaart MOET eruit.. een Geforce 4 Mx-440 is gewoon een opgevoerde Geforce 2 , zonder extra functies , en ook geen Directx8 support.

Neem liever een zware Geforce3 of een Geforce 4 Ti-4400 (is geen 440) of een TI4600

Verwijderd

Topicstarter
mwoah ik speel nooit games dus het maakt me niet zoveel uit wat voor kaart erin zit...

en daarom post ik er juist nog zo'n topic, omdat er teveel zijn om allemaal door te lezen en ze zijn meestal al verouderd dus dat schiet niks op...

Verwijderd

een keer tevreden zijn...
er zijn altijd dingen die beter kunnen, zo'n systeem is van veel onderdelen afhankelijk, er is altijd wel iets wat je prestatie minder dan optimaal maakt...
komt gewoon omdat je met zoveel apparte onderdelen temaken hebt...
ziet er toch prima uit...

• Maarten
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 20:00 schreef MaartenHG het volgende:
ja kan die 250 W voeding er ook in? want mij is verteld dat 431 W beter is.... vraag me niet waarom want ik heb er verder geen ruk verstand van! :)
nee dus, je P4 is een energie vreter
rond de 400 nodig, let wel op P4 heeft een apparte voeding nodig

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op zondag 30 juni 2002 20:02 schreef MaartenHG het volgende:
mwoah ik speel nooit games dus het maakt me niet zoveel uit wat voor kaart erin zit...
[topic=218256/1/100]

Waarvoor wil je hem dan gebruiken?

Verwijderd

naja eik horen dit soort topics niet. En als ze er al zijn vallen ze onder hardware algemeen.als ik me niet vergis loopt er wel een topic met 'hoe is dit systeem'.

mijn commentaar
p4 zou ik ook doen
moederborden ben ik niet zo in thuis meer (verandert per week zowat!)
is 512 mb niet wat weinig, zeker nu de geheugen prijzen relatief laag zijn. Maarja ik weet natuurlijk ook niet wat je gaat doen met je systeem.

gf 4 mx zou ik nooit doen, prijs kwaliteit verhouding is een beetje scheef. pak dan een gf 2 mx ...

kite on zit wel goed ja
pioneer ook wel
diskette ja het moet ...
hd verschilt ook zo vaak dan is IBM weer ietsje sneller dan maxtor weer, dus dat is ook wel een aardige keuze
de geluidskaart is ook een beetje zo'n standaard optie.

en verder ook wel aardig.

mijn conclusie een aardig systeempje, ik weet niet welk budget je hebt en op hoe duur dit uit kwam. het is denk ik niet top of the hill wat je kunt krijgen als dat de bedoeling was dan ......

edit/ toen ik post aan het typen was, heb ik die racties dus nog niet kunnen lezen ..

Verwijderd

Topicstarter
perfomance, zoals films encoden, en vooral Cubase VST + plugins....

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op zondag 30 juni 2002 20:02 schreef AMD_er het volgende:

[..]

nee dus, je P4 is een energie vreter
rond de 400 nodig, let wel op P4 heeft een apparte voeding nodig
Op mijn stage bouw ik gemiddeld 3 p4's op een dag allemaal met standaard 300w voedingen en nooit problemen :z

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
als je dan toch een 80 gig schijf neemt ga dan voor de wd 80 jb met 8 meg cache. het is ff duurder maar wel veel sneller.

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

250Watt lijkt me eerlijk gezegd wat weinig, maar vervang idd de videokaart, neem een leuke ti4200 ofzo, die past een stuk beter bij je proc qua speed (j liever 4600, natuurlijk maar t geld groeit helaas nog niet aan bomen : ) )
geforce3 zou prob in de meeste gevallen ook al sneller zin, hoor, die 4 mx serie is eerder een 3mx serie :P
maar verder kan je idd raid nemen, maar dat kan altijd nog, gewoon een 2e schijf kopen dan :)
maar om mee te beginnen lijkt me dit een zeer puik systeem :D
succes :) en plezier drmee, wat t ook wordt :)

oh, ok, geen games, dn is die vidkaart ok :)
maar idd zo'n westerndigital 8 mb versie is erg chill, kheb er hier 2 van 80 gig en ze zijn duidelijk een stuk sneller dan mn vorige schij en dat was een maxtor udm133 7200rpm :)
en deze zijn dus udma 100 :)
voor RAID (0 vooral :9~) lijken ze me ook ideaal, maar zo use ik ze niet :)
maar ik zou ieg wel meer dan 250 Watt nemen :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Op zondag 30 juni 2002 20:02 schreef MaartenHG het volgende:

en daarom post ik er juist nog zo'n topic, omdat er teveel zijn om allemaal door te lezen en ze zijn meestal al verouderd dus dat schiet niks op...
Koop dan een simpel GF2 MX-je of als je nog meer wilt besparen een TNT2 M64 ofzo, voor windows zijn die snel zat :)

Verwijderd

Topicstarter
ok ik zie het morgen allemaal wel! ik denk dat ik dus een andere videokaart neem en een snellere HD. voeding vervang ik dus ook....

heel erg bedankt!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
*kuch* [topic=538451/1/50] .....

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.