Videokaart erin zonder stekker eruit, mobo dood?

Pagina: 1
Acties:

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:32
Ik heb effe een nieuwe videokaart in mijn moederbord gedaan.
Ik de computer opstarten, allumaal piepjes en geen beeld.
Maar toen bedacht ik me dat ik de stroomstekker er niet uit had gehaald. |:( (stom stom stom)
Dus ik dacht, ff BIOS resetten enzo en weer opstarten.
Nu doet hij helemaal niets meer :'(.
BTW. het mobo is een K7S5A en de videokaart een Sparkle Geforce 2 Pro en de voeding een Enermax 365 watt.

Kan mijn mobo nu dood zijn doordat ik die kaart erin stak terwijl de stroomstekker nog in de voeding zat, of kan er nog meer kapot zijn.
BTW. (ik moet toch nog eens die zaken wat rustiger aan doen :()

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Op zondag 30 juni 2002 19:55 schreef erik9287nl het volgende:
Ik heb perongeluk een videokaart in mijn moederbord gedaan.
Ja, die dingen gaan altijd per ongeluk he :7 :P :+

Lijkt me stug dat je mobo kapot is doordat je de stekker erin hebt laten zitten (gebeurt mij ook wel eens, dat ik de stekker er "vergeet" uit te halen), maar het zou natuurlijk kunnen. Heb je geprobeerd deze videokaart er weer uit te halen en de oude (althans, ik neem aan dat je een oude kaart hebt) weer terug te zetten. Misschien is de kaart gewoon kapot.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-08 16:18

Dennahz

Life feels like hell should.

probeer er eens een pci of isa videokaartje in te zetten.

Twitter

• Exigence
Ja die "oude" er weer even in gehad maar deed toen nog nix.
Hij doet helemaal nix. Hij gaat helemaal niet meer aan als ik op het knopjuh druk..

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Oude videokaart er weer in en dan nog eens een CMOS Reset proberen...

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 19:55 schreef erik9287nl het volgende:
BTW. het mobo is een K7S5A en de videokaart een Sparkle Geforce 2 Pro en de voeding een Enermax 365 watt.
Heb je die jumper voor keyboard power-on erop gezet? Ik dacht dat standaard de stroom niet op het moederbord bleef staan.

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
heb je die videokaart nu verwisseld terwijl je windows aan het draaien was , of stak gewoon de stekker in maar stond je PSU af .

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

'n ATX voeding geeft altijd nog steeds een spanningkje af voor het ACPI gebeuren ook al is het zwak.
Daarvoor hebben ATX voedingen ook vaak een echte power schakelaar er achter op zitten.

Aangezien je met de knop voor op de behuizing via het mobo 'n signaal geeft om de ATX voeding aan te zetten.

Als je een AGP of PCI er in wringt kunnen contacten sluiting maken als ie er schuin ingaat dus een kant er in terwijl de andere nog eruit zit.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoe wordt die kortsluiting precies veroorzaakt dan?

En die K7S5A heeft een jumper die je om moet zetten voor power-on by keyboard, dus schijnbaar staat niet overal standaard stroom op.

• Tha_TE
  • Laatst online: 26-06 15:43
vraagje :
Maakt je koeler een raar ratelend geluid nu als je je PC aanzet ?

offtopic:
moet nl. ff weten sinds ik niet duidelijk weer of mijn mobo OF mijn Voeding verrot is :)

• Exigence
Keyboard poweron staat/stond aan en mijn koeler maakt geen ratelend geluid.

• Exigence
BTW. Computer stond niet aan maar de stroomstekker zat er wel in dus de voeding (en zo dacht ik ook het moederbord) stonden dus onder stroom.

Trouwens de PC wil HELEMAAL NIET meer aan er gebeurt niet zelfs de fan van de voeding gaat niet meer aan.

Verwijderd

Heb je per ongeluk niet op het aan/uit knopje gedrukt :+
(aan de achterkant bij de stroomkabel)

• Exigence
Heb je per ongeluk niet op het aan/uit knopje gedrukt
(aan de achterkant bij de stroomkabel)
Nee, nee, zo dom ben ik nou ook weer niet hoor...
Alhoewel ik dat laatst wel had :+
Nu dus niet.

• jeroendevries
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 00:07
Ach ja het leven is hard... De stoeprand ook. >:)

Sex is like hacking. You get in, you get out, and you hope you didn't leave something behind that can be traced

• Atlas
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Misschien ligt de zekering van de voeding eruit? Dat zou een logische verklaring kunnen zijn.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Exigence
Misschien ligt de zekering van de voeding eruit? Dat zou een logische verklaring kunnen zijn.
Volgens mij niet, die voedingen hebben toch een thermische beveiliging ofzo. Dan schakelen ze toch uit en na vijf minuten weer aan.
Ik heb ook al een andere voeding geprobeerd. Zal eens proberen de onderdelen een voor een te testen in een andere pc.

• Exigence
Ik heb mijn pc al naar de plaatselijke computerboer gebracht. (ik zit nu op de pc van mijn pa, want die ligt nu toch in het ziekenhuis 8-):'()

Verwijderd

Het kan idd, kheb een vriend gehad die hetzelfde voor gehad heeft, videokaart erin gestoken zonder stekker eruit te halen en mobo + videokaart kapot. Pc blijft lichtjes stroom geven aan mobo zolang je de stekker niet uittrekt. Dus het kan, kans is klein mja, je hebt pech denk ik

Sorry duudj
Pagina: 1