Computer reageert niet meer.

Pagina: 1
Acties:

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:01
Mijn computer reageert niet meer :'( nadat ik em aanzet. De fannetjes beginnen te draaien en de ledjes branden en gaan later weer uit. Het lichtje van de floppy disk brand ook de hele tijd. De computer geeft ook geen beeld.

Dit alles is gebeurd nadat ik het fannetje van de proc. heb schoongemaakt (ik heb em er ook afgehaalt). Omdat ik er niet goed bij kon moesten de ram bankjes eruit. Toen ik klaar was met het fannetje schoonmaken had ik vergeten de ram bankjes er weeer in te zetten |:(

Toen zette ik de computer aan en piepte de computer drie keer en gaf ie geen beeld. Toen ik de kast toen weer open maakte zag ik dat ik was vergeten de bankjes erin te zetten. Daarna zette ik em aan en deed ie weer niets. Ik weer de kast openmaken en zag dat 1 bankje er niet helemaal goed in zat. Goed gezet maar weer niets ook niet zonder het desbetreffende bankje |:(

Ik heb al effe gesearchd en ik heb gevonden dat het aan de bios kan liggen en die eventueel moet resetten. Ik ben het boekje van mijn mobo kwijt dus welk jumerptje ik moet omzetten weet ik nie. Om de bios te resetten moet ik dus de batterij er effe uithalen en er weer in doen.

Wat denken jullie dat ik het beste kan doen.

specs:
IBM Aptiva 2138 e80
Intel Pentium 2 266 mHz
224 mb ram
ati 3d rage pro
3com netwerkkaartje
tv kaart
geluidskaart (weet zo nie welke)
winmodem

Last.fm
Films!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Doe eerst maar eens een bios reset, dmv de bios batterij eruit te halen(ook stekker eruit trekken)...
Als ie het dan nog niet doet, haal dan eens al het niet noodzakelijke eruit(dus maar 1 reepje geheugen erin enzo)

• Sv3n
Op zondag 30 juni 2002 19:57 schreef SH007 het volgende:
Doe eerst maar eens een bios reset, dmv de bios batterij eruit te halen(ook stekker eruit trekken)...
weet je zeker dat mijn bios niet verwijderd word als ik de batterij eruit haaal. Want zover ik weet zit er gen bootlock op en dus als mijn bios eraf is dan moet ik gaan hotswappen en dat word pas echt moeilijk.

Last.fm
Films!

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-07 13:57
Op zondag 30 juni 2002 19:58 schreef sventhemen het volgende:

[..]

weet je zeker dat mijn bios niet verwijderd word als ik de batterij eruit haaal. Want zover ik weet zit er gen bootlock op en dus als mijn bios eraf is dan moet ik gaan hotswappen en dat word pas echt moeilijk.
Ja hoor, dat kan gewoon, je bios word alleen ge-reset.

• Sv3n
Nadat ik het batterrijtje er helemaal heb uit gehad doet ie nog steeds niets :( Ik weet nu echt niet mer waar het aan zou kunnen liggen. Ik d8 eerst aan de videokaart (die op het mobo zit) maar daar heb ik helemaal niet aangezeten.

Aan de voeding ligt het ook niet want de fannetjes beginnen wel te draaien. De hd's reageren ook wel.

Is mijn mobo nou dood :? :'(

Last.fm
Films!

Verwijderd

Zit je proc er nog wel goed in? Vaak zit die fan beter aan de proc vast dan de proc aan de socket.

• Sv3n
Op zondag 30 juni 2002 21:48 schreef Blerk_NKK het volgende:
Zit je proc er nog wel goed in? Vaak zit die fan beter aan de proc vast dan de proc aan de socket.
Ik denk het wel want onder de fan zat eem groot koelblok. Daar zat de fan op vast geschroefd. Ik denk dat mijn mobo dood is :'(

Last.fm
Films!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 09:27 schreef sventhemen het volgende:

[..]

Ik denk het wel want onder de fan zat eem groot koelblok. Daar zat de fan op vast geschroefd. Ik denk dat mijn mobo dood is :'(
niet gelijk van het ergste uitgaan, haal hem eerst een keer helemaal uit elkaar, zet dan alleen proc mem en vid terug en zet hem aan.

• Sn3akz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-01 20:37
Op maandag 01 juli 2002 09:38 schreef D_e_X het volgende:

[..]

niet gelijk van het ergste uitgaan, haal hem eerst een keer helemaal uit elkaar, zet dan alleen proc mem en vid terug en zet hem aan.
En je HD.. als je teminste normaal wil booten

• Sv3n
Dus ik moet ook de hd's en zo losmaken?

Last.fm
Films!

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Op zondag 30 juni 2002 19:55 schreef sventhemen het volgende:
Ik weer de kast openmaken en zag dat 1 bankje er niet helemaal goed in zat. Goed gezet maar weer niets ook niet zonder het desbetreffende bankje |:(
Het ligt waarschijnlijk aan de processor die er niet helemaal hoe in zit, maar als geheugen er niet helemaal goed in zit kan dat ook nare gevolgen hebben, zoals geheugen en/of moederbord kapot ;(

• Sv3n
Het geheugen is niet kapot gegaab gelukkig. Maar er zit een heel groot koelblok onder de fan dus ik kan me niet voorstellen dat de proc. is losgegaan. Als ik er een foto van kan vinden dan zal ik je laten zien hoe die proc. op het moederbord zit. Die zit namelijk niet gewoon recht op het moederbord maar in een blok die dwars op het moederbord staat. Ik weet dat het moeilijk te begrijpen is zo maar ik ben op zoek naar een foto.

Last.fm
Films!

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Op maandag 01 juli 2002 10:05 schreef sventhemen het volgende:
Het geheugen is niet kapot gegaab gelukkig. Maar er zit een heel groot koelblok onder de fan dus ik kan me niet voorstellen dat de proc. is losgegaan. Als ik er een foto van kan vinden dan zal ik je laten zien hoe die proc. op het moederbord zit. Die zit namelijk niet gewoon recht op het moederbord maar in een blok die dwars op het moederbord staat. Ik weet dat het moeilijk te begrijpen is zo maar ik ben op zoek naar een foto.
Ik ken het het is een Slot-in processor :P , toch zou het kunnen, probeer ff los te halen en weer goed in elkaar te zetten (Bij een PII moet je errug hard drukken om hem erin te krijgen) ;)

• Sv3n
Ik zal zometeen eens kijken.

Last.fm
Films!

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
Probeer een ISA videokaart, die geeft ook nog wel eens wat nuttigs :)

• Sv3n
Op maandag 01 juli 2002 10:16 schreef SuperKevin het volgende:
Probeer een ISA videokaart, die geeft ook nog wel eens wat nuttigs :)
Ik heb 2 videokaarten in huis liggen. In zit in de comp waar ik nu achter zit dat is een agp. Past dus niet. En die ander zit in een oude pentium 1 kast, maar die is kapot dank ik en das ook een pci.

Maar ik zal et eens proberen met die videokaart.

Last.fm
Films!

• Sv3n
Die pci videokaart lost niets op en aan de proc ligt het niet want die kan echt niet losgegaan zijn.

Last.fm
Films!

• Sv3n
Ik heb een plaatje gevonden van hoe mijn proc oip mijn mobo zit. Ik heb niet hetzelfde mobo maar de proc zit er wel hetzelfde op. http://members.home.nl/h.rienstra/9450.jpg

Last.fm
Films!

• Sv3n
Zou dit http://www.tweakers.net/aanbod/52202 in mijn kast met huidige voeding passen?
Het is een 200 waat voeding.

Last.fm
Films!

Verwijderd

Op maandag 01 juli 2002 11:19 schreef sventhemen het volgende:
Ik heb een plaatje gevonden van hoe mijn proc oip mijn mobo zit. Ik heb niet hetzelfde mobo maar de proc zit er wel hetzelfde op. http://members.home.nl/h.rienstra/9450.jpg
Da's een Slot 1. Goed erindrukken, d'r moet soms wat meer kracht op dan je zou denken.
Echt stuk gaat een mobo niet zo snel, ik heb al aardig wat fuckups gemaakt door de jaren heen (voeding op mobo verkeerd-om aangesloten, simmetjes er scheeft in, proc gedraait, fan van overklokte proc afgestoten (van te voeren nooit geweten dat een P1 een thermische beveiliging heeft :) ) - om maar een paar kleinigheidjes te noemen :) )
en nog nooit een mobo/proc stuk gekregen...

Verwijderd

-edit-

• Rendier2710
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:24
Op maandag 01 juli 2002 21:27 schreef Europeaan het volgende:
Bij het oud vuil dat ding :r !
*zucht*

Heb je de stekkertjes vanaf je kast al eens gecontroleerd? Bij mij was de reset knop niet goed en daardoor boote het bord niet. Misschien zit hier iets scheef?

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

heb je de fan wel weer goed aangesloten, het kan dat het moederboard controleert of de fan wel draait, is de rpm meter kapot gegaan met schoonmaken of is die niet aangesloten kan het zijn dat die niet wil opstarten

• Sv3n
Op maandag 01 juli 2002 21:59 schreef zandpaddo het volgende:
heb je de fan wel weer goed aangesloten, het kan dat het moederboard controleert of de fan wel draait, is de rpm meter kapot gegaan met schoonmaken of is die niet aangesloten kan het zijn dat die niet wil opstarten
De fan is wel aangesloten want de fan draait. RPM meter???
Waar zit zit dat ding aan hoe ziet ie eruit?

Last.fm
Films!

• Sv3n
Op maandag 01 juli 2002 21:42 schreef Rendier2710 het volgende:

[..]

*zucht*

Heb je de stekkertjes vanaf je kast al eens gecontroleerd? Bij mij was de reset knop niet goed en daardoor boote het bord niet. Misschien zit hier iets scheef?
Er zit geen reset knop op :)

Last.fm
Films!

• zandpaddo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 12:43

zandpaddo

Samsung HD's!!!!

Op dinsdag 02 juli 2002 11:11 schreef sventhemen het volgende:

[..]

De fan is wel aangesloten want de fan draait. RPM meter???
Waar zit zit dat ding aan hoe ziet ie eruit?
Dat is meestal de sensor aan het gele draadje van je fan.
Fans met rpm hebben 3 draadjes, zonder 2 draadjes

heb je nog een andere fan met rpm meter liggen, dan voed je die op de plaats van de huidige fan, en je laat je huidige fan er gewoon opzitten en voed die vanuit een ander punt (dus niet stil laten staan).

• Sv3n
Op dinsdag 02 juli 2002 11:15 schreef zandpaddo het volgende:

[..]

Dat is meestal de sensor aan het gele draadje van je fan.
Fans met rpm hebben 3 draadjes, zonder 2 draadjes

heb je nog een andere fan met rpm meter liggen, dan voed je die op de plaats van de huidige fan, en je laat je huidige fan er gewoon opzitten en voed die vanuit een ander punt (dus niet stil laten staan).
Ik zie niet zoiets als je beschrijft. Vanaf het mobo komen maar 2 draadjes.

Last.fm
Films!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:26
Op maandag 01 juli 2002 10:32 schreef sventhemen het volgende:
en aan de proc ligt het niet want die kan echt niet losgegaan zijn.
En toch zou ik het proberen als ik jou was, soms zijn de meest 'onmogelijke' dingen de oorzaak van een probleem. Vooral als je alle andere dingen al hebt getest.

Het continu branden van je FDD lampje duidt op een kabeltje dat verkeerd om is aangesloten.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Sv3n
Op dinsdag 02 juli 2002 11:24 schreef koffercomputer het volgende:

[..]

En toch zou ik het proberen als ik jou was, soms zijn de meest 'onmogelijke' dingen de oorzaak van een probleem. Vooral als je alle andere dingen al hebt getest.
Ik heb dat blok waar de proc inzit er helemaal uitgehad en nu echt weer goed vast gedrukt dat is het echt niet.

Last.fm
Films!

• Sv3n
Ook als ik alles eruit haa (pci kaarten enzo) en de hd's losmaak doet ie nog steeds niets. Hij lijkt eerst normaal op te starten (als de hd's erin zitten) De fannetjes gaan draaien enzo. Alleen als eerst het beeldscherm aanging doet ie na dat moment niets meer. Hij geeft geen beeld. De ledjes van dat ie aanstaat gaan op een gegeven moment weer uit. Hd's stoppen dan met draaien alleen de fannetjes blijven doordraaien.

Last.fm
Films!

Pagina: 1