[k7s5a] loopt vast tijdens XP-"Welkom"

Pagina: 1
Acties:

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
Net een nieuwe instal van XPPro vanwege irritant virus. Eenmaal alles geinstalleerd loopt ie vast tijdens het welkom scherm. Normaal gesproken zie ik die niet eens.
Als ik alt-ctrl-del gebruik, gaat ie verder en hoor ik het leuke muziekje. Vlak voordat ie vast loopt, hoor ik een kleine *Biep* van de pc speaker.

Ik denk dat het ligt aan de sound drivers of aan de agp drivers, want ik heb in eerste instantie de k7s6a drivers geinstalleerd voor AGP, maar die heb ik alweer vervangen door de k7s5a. Ik kon ze alleen in eerste instantie niet wegkrijgen, dus heb het er over heen gedaan. Ik weet dat alles wel goed komt, als ik XP opnieuw installeer, maar zijn er nog opties die ik over het hoofd heb gezien.

Ook al meerdere malen de nvidia drivers eroverheen geklapt, maar helpt natuurlijk ook niet. Iemand ideeen??? Thanxs alvast.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Eh, zet XP er dan eerst maar eens opnieuw op (of je registry induiken) Waarom zet je eigenlijk drivers van een andere chipset op je mobo :? (dat 'ie ze überhaupt pakt vind ik al een beetje wazig, kreeg je geen melding dat je een niet compatible driver aan het installeren was dan?)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Shook
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09-2024
De reden waarom ik er andere drivers op heb gezet, is omdat de site van ecs, daar erg wazig in is. Op de page van de k7s5a, staan agp drivers van de k7s6a. Stom van hun, maar ik had beter moeten kijken.

Gelukkig heb ik de oplossing gevonden en je wilt het niet geloven. Wat ik blijbaar bij mij vorige installatie net over het hoofd heb gezien / gehoord was een foutmelding dat de datum niet goed stond. (maart 1999). Ik kreeg nu de foutmelding weer, en ik merkte door op enter te drukken dat dit niet werkte. Door alt-ctrl-del doet ie dat wel. Hetgeen dus vorige keer waarschijnlijk hetzelfde voorval was, alleen gaf hij deze foutmelding nu niet visueel. Hij piepte alleen.

Dus, bij een nieuwe install, zet je datum direct goed, want als xp het niet met je eens is over de datum, dan heb je een groot probleem (daar ging mn zondag)

[stoom afblaas modus]
Windows is een fantastisch platform - FOR ME TO POOP ON!!!
[/stoom afblaas modus]

sorry voor hierboven, ik hoop dat iemand anders hier nog wat aan heeft.

• blade181
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-04 07:52

blade181

Cra-cra-cracker?

Ik zou ff wat in je bios gaan liggen neuzen..
Ik heb namelijk hetzelfde probleem gehad...
En je moet proberen zolang mogelijk te wachten...het kan namelijk ff duren in het begin..
De sound poort en modem poort onboard op disabled zetten kan helpen...verder ff zoveel mogelijk dingen die je niet nodig hebt uitzetten

Another white boy in this movie? Damn!

• Loran
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 16:38
Dit klinkt precies hetzelfde als het probleem dat ik 2 dagen geleden had, alleen ik heb het makkelijker opgelost.

Ik heb tijdens het booten ff op F8 gedrukt, opgestart in veilige modus, datum goed gezet en toen deed hij het :P

Disclaimer: Ik baseer dit op absoluut niks...