Kunnen we nutteloze post niet afstraffen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Er word regelmatig in de verschillende tech forums nutteloze posts gedaan. En dat is overhet algemeen redelijk storend. Kunnen we daar niet wat aan doen?

bv.
Deze mensen hechten over het algemeen ook veel waarde aan HK. Kunnen we deze mensen dan niet belonen met negatieve posts. Bevoorbeeld -10 op hun techposts. En dan vallen ze vanzelf uit het hun geliefde HK.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-10 14:51

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

En als ze uit de HK zijn?
Gaan ze nog meer nutteloze posts doen in de techforums.

Beter is ze dan meteen bannen.
Lijkt me geen goed idee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 19:04 schreef Vae Victis het volgende:
En als ze uit de HK zijn?
Gaan ze nog meer nutteloze posts doen in de techforums.

Beter is ze dan meteen bannen.
Lijkt me geen goed idee. ;)
Dan moeten ze maar max 10 tech posts maken en dan zijn ze weer terug.... :)

En dan hebben de meeste hun lesje wel geleerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mail vaak users die veel nutteloze replies doen, komt het vaker voor krijgen ze gratis en voor niets een waarschuwing.

Ook in zgn 'foute topics' (hele simpele vragen, utfs, rtfm enzo) mail ik mensen al als ze 1 foute post doen, dit om het verzieken van topics in de toekomst te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Helemaal mee eens. Was een topic wat duidelijk dicht ging en zowel ik als nog een andere user, dacht SH007 hebben gezegd dat ze moesten ophouden met die nutteloze reply's |:(

Verkeerde link, onder staat goede |:(

Is toch gewoon :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 19:09 schreef Sinterklaas het volgende:
Ik mail vaak users die veel nutteloze replies doen, komt het vaker voor krijgen ze gratis en voor niets een waarschuwing.

Ook in zgn 'foute topics' (hele simpele vragen, utfs, rtfm enzo) mail ik mensen al als ze 1 foute post doen, dit om het verzieken van topics in de toekomst te voorkomen.
Dat soort dingen zien wij natuurlijk nooit :7

thx.
Maar ik dacht meer aan een knop...
1/ die vervangt de inhoud van de post door...
"Nutteloze post verwijderd door <MODJE_NAAM> beloning -10 techposts"
2/ daadwerkelijk -10 tech posts..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 30 juni 2002 19:14 schreef LuCarD het volgende:

[..]

Dat soort dingen zien wij natuurlijk nooit :7

thx.
Maar ik dacht meer aan een knop...
1/ die vervangt de inhoud van de post door...
"Nutteloze post verwijderd door <MODJE_NAAM> beloning -10 techposts"
2/ daadwerkelijk -10 tech posts..
Ik voel hiet wel iets voor maar ben bang dat de moderators het niet mee eens zullen zijn. Nutteloos HK geblaat :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-10 18:55

Arno

PF5A

Post het op Parse als feature request :Y)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Ik vind het persoonlijk niet erg als nutteloze posts worden afgestraft. Een of twee off-topic-posts is niet erg, maar in een topic als dit: [topic=537906/1/100] maar ze blijven doorgaan. Erg jammer :{

Tien techposts van hun totaal afhalen lijkt me echter niet enorm nuttig, wat Sint doet vind ik wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 30 juni 2002 20:17 schreef Compubiter het volgende:
Ik vind het persoonlijk niet erg als nutteloze posts worden afgestraft. Een of twee off-topic-posts is niet erg, maar in een topic als dit: [topic=537906/1/100] maar ze blijven doorgaan. Erg jammer :{

Tien techposts van hun totaal afhalen lijkt me echter niet enorm nuttig, wat Sint doet vind ik wel goed.
Ok, we weten alleen niet of dit gebeurd was en daarom baalde ik zo ernorm van dat topic. Al die mensen blijven maar reageren, echt gewoon te triest voor woorden :{ SH007 gaf het aan en ik later met DIKKE en grote letters, niks hielp :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op zondag 30 juni 2002 20:48 schreef We Are Borg het volgende:

[..]

Ok, we weten alleen niet of dit gebeurd was en daarom baalde ik zo ernorm van dat topic. Al die mensen blijven maar reageren, echt gewoon te triest voor woorden :{ SH007 gaf het aan en ik later met DIKKE en grote letters, niks hielp :{
Er is volgens mij niets gebeurd. Ik werd er op een gegeven moment zo wanhopig van dit topic, dat ik maar via ICQ aan Jaymz heb gevraagd om dit topic te sluiten. Ik vond mijn post trouwens ook wel wat hebben, met die mooie rooie sterretjes :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 30 juni 2002 20:51 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Er is volgens mij niets gebeurd. Ik werd er op een gegeven moment zo wanhopig van dit topic, dat ik maar via ICQ aan Jaymz heb gevraagd om dit topic te sluiten. Ik vond mijn post trouwens ook wel wat hebben, met die mooie rooie sterretjes :7
True, alleen ik weet niet zeker of Jamz er iets aan gedaan heeft. Misschien wat toegevoegd aan notes, maar er stond niks in sluitmessage. En je sterretjes waren mooi, maar waarschijnlijk werd alleen de openingpost gelezen :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrimInalA
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
die "P4 of AMD wat moet ik doen??????" was supergrappig , niks ruzie alleen grappige replies . dat is toch top !
ik lach :+ echt plat na het lezen van die stuff .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op zondag 30 juni 2002 21:25 schreef CrimInalA het volgende:
die "P4 of AMD wat moet ik doen??????" was supergrappig , niks ruzie alleen grappige replies . dat is toch top !
Voor die grappige replies is dus de HK. Er hoeft ook geen ruzie te zijn, maar het is gewoon irritant dat iedereen zo makkelijk techposts probeert te scoren.

Hier nog een, die momenteel loopt: [topic=538798/1/100]

[Edit]Closed @ Exirion.

[Edit II] [topic=538628/1/100]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 30 juni 2002 21:25 schreef CrimInalA het volgende:
Grappig, maar plaats niet van die domme reply's. Ja, dat was een verkeerde reply van jou. 2 keer aangegeven dat je niet meer moet posten en wat doe jij dan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

bij mijn weten zijn vergelijkbare topics al wel eens voorgekomen...

[topic=283617/1/25]

(meer kan ik er zo niet vinden)

nu sluit dit topic niet helemaal aan bij het andere topic als het gaat om die huiskamertoegang, maar ik denk toch dat het idee hetzelfde is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

Nee, dit alles komt voort uit een ding: het niet lezen van de FAQ (toch? zoniet: het is nooit weg om de faq te laten lezen ;))

Dus pak het probleem bij de oorsprong aan. Dat kan op een hoop manieren:

• De FAQ samen met evt algemene voorwaarden laten zien bij het registereren. Deze FAQ 5 minuten laten staan, zodat men niet direct verder gaat, zoals wel bij bijna alle algemene voorwaarden van software gebeurd.
• Als je voor het eerst in een subforum (OH, SA, WOS) post, eerst weer de FAQ laten zien, van het subforum

Als optionele dingen is het preventief mailen een optie, zoals Sinterklaas [ea] al doe[n]t, maar ook (misschien gebeurd dit al) het aantal keer dat een user dit doet, bijhouden in notes. Bij 3x OW + mail, bij 5x OW + mail, bij 6x ban?

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net 12 mailtjes verstuurd waarvan 1 officiele waarschuwing naar aanleiding van dat topic van net en dan heb ik me nog ingehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 21:48 schreef PromWarMachine het volgende:
• De FAQ samen met evt algemene voorwaarden laten zien bij het registereren. Deze FAQ 5 minuten laten staan, zodat men niet direct verder gaat, zoals wel bij bijna alle algemene voorwaarden van software gebeurd.
Dat gaat echt niet werken, dan wordt dat window-tje gewoon geclosed.
• Als je voor het eerst in een subforum (OH, SA, WOS) post, eerst weer de FAQ laten zien, van het subforum
Is wel een goeie, maar ik denk dat driekwart het alsnog niet zal lezen. Je kunt het opdringen, maar als de wil er niet is, dan wordt het ook niks.
Als optionele dingen is het preventief mailen een optie, zoals Sinterklaas [ea] al doe[n]t, maar ook (misschien gebeurd dit al) het aantal keer dat een user dit doet, bijhouden in notes. Bij 3x OW + mail, bij 5x OW + mail, bij 6x ban?
Mja, ik denk dat er wel meer gebeurt dan je denkt, omdat het niet zichtbaar is op GoT, maar achter de schermen zal er aaridg op los ge-OW-t en gemaild worden hoor :P

//edit
Traag: je icon doet je naam eer aan (sterker nog: hij wil niet laden :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguan
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Ook in de HK worden soms topics geopent waarvan ik denk:

Zucht! :Z

Gelukkig reageren veel mede GOT'ers dan precies hetzelfde en gaat zo'n topic wel dicht, maar het is toch zonde van die HD space? :)

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 22:04 schreef Eguan het volgende:

Gelukkig reageren veel mede GOT'ers dan precies hetzelfde en gaat zo'n topic wel dicht, maar het is toch zonde van die HD space? :)
Tja, dat is de HK.
Dit gaat meer over de tech-fora. Daar is al die onzin een veel groter probleem.
Op zondag 30 juni 2002 21:55 schreef Sinterklaas het volgende:
Ik heb net 12 mailtjes verstuurd waarvan 1 officiele waarschuwing naar aanleiding van dat topic van net en dan heb ik me nog ingehouden.
ik zag het :)
Goedzo Sint!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

In de HK is het niet zo erg, daarvoor is dat subforum, maar in Techfora is het gewoon niet gewild. En reageren op de manier die jij doet is ook in de HK niet gewenst, want dat is idd verspilling van HD-space.
* Compubiter geeft Sint een schouderklopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Kijk, hier uit blijkt dat er toch wat aan wordt gedaan :) Hopelijk begrijpen ze nu dat ze niet zo dom moeten gaan reageren in zo'n draadje :)

Neem aan http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/0#0 -> OW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Daar ben ik dus he-le-maal _niet_ blij mee. Lees de nieuwste HK-policy maar eens door, evenals het beleid mbt reageren in 'foute' topics.

Als je niks te melden hebt, blijf dan gewoon weg. Het is zinloos en bloedje irritant om met zulke opmerkingen een topic omhoog te blijven houden (en in het geval van de HK) het te verpesten.

Mocht je vinden dat een topic niet kan, laat het lekker zakken en rapporteer het aan een mod (via SM bv).

Blijf er verder gewoon vanaf!

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op zondag 30 juni 2002 22:06 schreef We Are Borg het volgende:
Neem aan http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/0#0 -> OW
Linken naar een reactie in een gesloten topic werkt helaas niet. Maar het lijkt me duidelijk wie die OW heeft gehad en daar niet verder over hoeft te worden gediscussieerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 30 juni 2002 22:10 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Linken naar een reactie in een gesloten topic werkt helaas niet. Maar het lijkt me duidelijk wie die OW heeft gehad en daar niet verder over hoeft te worden gediscussieerd.
Merk het inderdaad. Maar goed, inderdaad de discussie niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguan

Eguan

Be Creative !

Op zondag 30 juni 2002 22:07 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Daar ben ik dus he-le-maal _niet_ blij mee. Lees de nieuwste HK-policy maar eens door, evenals het beleid mbt reageren in 'foute' topics.

Als je niks te melden hebt, blijf dan gewoon weg. Het is zinloos en bloedje irritant om met zulke opmerkingen een topic omhoog te blijven houden (en in het geval van de HK) het te verpesten.

Mocht je vinden dat een topic niet kan, laat het lekker zakken en rapporteer het aan een mod (via SM bv).

Mag ik u erop wijzen dat ik zelf eigenlijk nooit op zo'n topic reageer? Maar aan de reacties van de mede GOT'ers lijd ik af dat ik dan niet de enige ben die denkt: Zucht! :Z

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 30 juni 2002 22:07 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

Ik kan het topic niet meer vinden, maar er was een topic waar jij na een tijd gewoon een post moest plaatsen dat iedereen moest ophouden met posten en anders een OW te pakken hadden. Toch wel triest dat ze dus wel naar jou wilde luisteren (moderator) en als 3 users het verschillende keren melden niet :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 22:10 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Nee het is niet wie je denkt hoor :)

Diegene heeft al eerder mail gehad over nutteloze replies en dan deel ik gratis en voor niets een OW uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op zondag 30 juni 2002 22:11 schreef Eguan het volgende:

[..]

Mag ik u erop wijzen dat ik zelf eigenlijk nooit op zo'n topic reageer? Maar aan de reacties van de mede GOT'ers lijd ik af dat ik dan niet de enige ben die denkt: Zucht! :Z

was ook niet tegen jou bedoeld :P

was meer in het algemeen. :)

ik erger me er gewoon dood aan, dat als het topic een tijdje loopt dat het hele draadje verpest wordt (en dan is het niet eens echt relevant of het topic al een slotje waard is of niet).

Als je het nou zo'n loos topic vind moet je maar gewoon weg blijven, of het doorgeven aan een mod zodat die het kan bekijken wat er mee moet gebeuren.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op zondag 30 juni 2002 22:13 schreef We Are Borg het volgende:
Toch wel triest dat ze dus wel naar jou wilde luisteren (moderator) en als 3 users het verschillende keren melden niet :{
Helaas heeft het idd weinig zin als wij zo'n linkje posten (althans, dat gevoel heb ik regelmatig), gewoon omdat wij geen OW's kunnen uitdelen ofzo.
Op zondag 30 juni 2002 22:11 schreef Eguan het volgende:

[..]

Zo kwam het wel over ;).
Op zondag 30 juni 2002 22:16 schreef Eguan het volgende:

[..]

LuNaTiC heeft me een roeping gegeven :*
ROFL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eguan

Eguan

Be Creative !

Op zondag 30 juni 2002 22:14 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

was ook niet tegen jou bedoeld :P

was meer in het algemeen. :)

ik erger me er gewoon dood aan, dat als het topic een tijdje loopt dat het hele draadje verpest wordt (en dan is het niet eens echt relevant of het topic al een slotje waard is of niet).

Als je het nou zo'n loos topic vind moet je maar gewoon weg blijven, of het doorgeven aan een mod zodat die het kan bekijken wat er mee moet gebeuren.
LuNaTiC heeft me een roeping gegeven :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 30 juni 2002 22:14 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Nee het is niet wie je denkt hoor :)

Diegene heeft al eerder mail gehad over nutteloze replies en dan deel ik gratis en voor niets een OW uit.
Ah, ok, maar goed, zoals Compubiter al zei, gaat ons weinig aan ;) Ben al blij dat er iets aan gedaan is :)
Op zondag 30 juni 2002 22:15 schreef Compubiter het volgende:

[..]

Helaas heeft het idd weinig zin als wij zo'n linkje posten (althans, dat gevoel heb ik regelmatig), gewoon omdat wij geen OW's kunnen uitdelen ofzo.
Ja, toch best erg dat je moet gaan dreigen met OW's omdat ze anders niet ophouden en niet willen luisteren naar een normale user die precies hetzelfde heeft gezegd :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH007
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 22:16 schreef We Are Borg het volgende:

*knip

Ja, toch best erg dat je moet gaan dreigen met OW's omdat ze anders niet ophouden en niet willen luisteren naar een normale user die precies hetzelfde heeft gezegd :{
Ik ben het onderhand ook nogal zat te worden. Je ziet een draadje fout gaan, post "het" linkje(meestal doe ik dat in bold, anders leest iedereen er sowieso overheen), en dan gaan ze nogsteeds gewoon door :{
Ik vind het dan ook heel goed dat hier nu wat meer aan gedaan wordt, oa. door Sinterklaas.
Het vervelende is alleen dat je vaak bij zo'n topic minstens 10 users moet mailen(+note aanmaken), en dat lijkt me best wel veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 22:35 schreef SH007 het volgende:

[..]

Ik ben het onderhand ook nogal zat te worden. Je ziet een draadje fout gaan, post "het" linkje(meestal doe ik dat in bold, anders leest iedereen er sowieso overheen), en dan gaan ze nogsteeds gewoon door :{
Ik vind het dan ook heel goed dat hier nu wat meer aan gedaan wordt, oa. door Sinterklaas.
Het vervelende is alleen dat je vaak bij zo'n topic minstens 10 users moet mailen(+note aanmaken), en dat lijkt me best wel veel werk.
Het is veel werk ja, maar het fijne ervan is dat je direct resultaat ziet. Van 3/4 krijg ik mail terug dat ze voortaan zullen oppassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg

We Are Borg

Op zondag 30 juni 2002 22:39 schreef Sinterklaas het volgende:

[..]

Het is veel werk ja, maar het fijne ervan is dat je direct resultaat ziet. Van 3/4 krijg ik mail terug dat ze voortaan zullen oppassen.
Kijk, dat is weer inderdaad een positief resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Overigens hebben we dit soort posts liever niet (W&G wordt al zo vervuild met off-topic posts:
We Are Borg schreef in P4 of AMD wat moet ik doen?????:

[..]

NIET GEZIEN?? Is al in SM gemeld en ga met de rest van je nutteloze post naar /13 :{

[..]
;) :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op zondag 30 juni 2002 22:35 schreef SH007 het volgende:

[..]

Nutteloze posts, trashen die hap. Gebeurt af en toe in SA/WOS, vooral als ze aanstootgevend zijn tegen de topicstarter zeg maar. (gewoon flames e.d. dus)

Nadeel is alleen wel dat je je 'bewijs' kwijt bent ;(

Laatst had ik wat gezegd in PM over een draadje waar veel gezeurd werd over caps, op 'n gegeven moment waren SH007 en ik 't ook zat, en heb er wat van gezegd. Er werd gelukkig wel geluisterd.
Linkje: [topic=537789]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik was het spugzat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

Killjoy

Klingon lawn products

Op zondag 30 juni 2002 21:48 schreef PromWarMachine het volgende:
Nee, dit alles komt voort uit een ding: het niet lezen van de FAQ (toch? zoniet: het is nooit weg om de faq te laten lezen ;))

Dus pak het probleem bij de oorsprong aan. Dat kan op een hoop manieren:

Tsja. Ik weet echt niet of dat zal helpen. Ik hang hier al weer een tijdje rond, maar wist toch zaterdagavond een topic te plaatsen betreffende een onderwerp dat duidelijk in de FAQ (en in RTFS) behandeld wordt. Gewoon een kwestie van niet genoeg doordenken en initiatief tonen. Ik ben er echt niet trots op om dit hier te bekennen :'(

Ik ben toch bang dat een zekere 'luiheid' cq. 'gemakzucht' dergelijke postings uitlokt. Of je dat kan voorkomen door iemand bij registratie gedurende 5 minuten de FAQ onder zijn/haar neus te duwen, waag ik te betwijfelen.

Preventief mailen kan in bepaalde gevallen wel werken. Ik vrees echter dat personen die in aanmerking komen voor een preventieve mail, vaak een zodanig afwijkende instelling hebben dat ze zich op een of andere manier toch wel ongeliefd zullen maken op dit forum.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 01:23 schreef superwhimpy het volgende:
Preventief mailen kan in bepaalde gevallen wel werken. Ik vrees echter dat personen die in aanmerking komen voor een preventieve mail, vaak een zodanig afwijkende instelling hebben dat ze zich op een of andere manier toch wel ongeliefd zullen maken op dit forum.
Maar voor dit soort 'rotte appels' zitten er genoeg reguliere gebruikers om ze op te merken, en in SM te melden, waarna gepaste maatregelen getroffen kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killjoy
  • Laatst online: 21:57

Killjoy

Klingon lawn products

Op maandag 01 juli 2002 01:24 schreef blackd het volgende:

[..]

Maar voor dit soort 'rotte appels' zitten er genoeg reguliere gebruikers om ze op te merken, en in SM te melden, waarna gepaste maatregelen getroffen kunnen worden.
Dat is natuurlijk wel waar, maar zitten de mods erop te wachten om hier continue actie op te ondernemen. Gezien Sinterklaas' post een paar cm hierboven, kan ik me best voorstellen dat hij het nuttig en dankbaar werk vindt, maar is het dat ook nog als je het 24x7x52 moet doen?

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm bedankt dan maar ik heb nog geen mailtje gekregen dus ik zla wel geluk hebben voor deze ene keer. Maar is het niet een idee om een rating systeem voor zo'n topic te hebben dat als er een stomme vraag komt dat er bij een bepaald aantal stemmen (bijvoorbeeld 10, dit is snel en ook zo dat ie niet te snel dicht is) deze gewoon vanzelf op slot gaat, scheelt een boel werk voor de MODjes en ik weet zeker dat iedereen die daarin gepost had ook zo snel mogelijk dat topic dicht wou hebben. Maar aangezien we moeten w88 het toch niet kunnen laten om te posten. Misschien dit wweer koppelen aan het aantal posts dus bij 1000 ofzo wordt je ultra light mod en kun je topics wegstemmen. Just thinking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Op maandag 01 juli 2002 01:30 schreef superwhimpy het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk wel waar, maar zitten de mods erop te wachten om hier continue actie op te ondernemen. Gezien Sinterklaas' post een paar cm hierboven, kan ik me best voorstellen dat hij het nuttig en dankbaar werk vindt, maar is het dat ook nog als je het 24x7x52 moet doen?
Mja ik heb wel es 'n enkele user eruit gevist die alleen maar onzin postte, dat was dus ook vrij nutteloos. Hier werd door 't doktersteam op gereageerd, dus lijkt me dat zij beter 'n antwoord hierop kunnen geven :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 11:13

mees

Duuuussss...

Naar mijn mening moet er gewoon wat royaler gedaan worden met de OW's.. Een sticky thread neergooien in elk forum, met daarin de mededeling dat elke user met een nutteloze post, direct een OW aan z'n broek heeft.

Dat schrikt in eerste instantie al af. Als er dan nog niet geluisterd word, inderdaad de OW's gaan uitdelen. en dan bij elke post er ook onder zetten:
[de inhoud van deze post was een OW waard]

Dan weten mensen wat ze wel en niet moeten posten.
Degenen die deze OW's krijgen, lezen dus duidelijk de sticky's niet, of hebben gewoon sch**t aan de regels.. is dat niet al een OW waard?

8 bitterballen = 1 byterbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter

Compubiter

Think again

Op maandag 01 juli 2002 01:23 schreef superwhimpy het volgende:
Tsja. Ik weet echt niet of dat zal helpen. Ik hang hier al weer een tijdje rond, maar wist toch zaterdagavond een topic te plaatsen betreffende een onderwerp dat duidelijk in de FAQ (en in RTFS) behandeld wordt. Gewoon een kwestie van niet genoeg doordenken en initiatief tonen. Ik ben er echt niet trots op om dit hier te bekennen :'(
"Slechte topics" zijn op zich niet erg. Het gaat om de reacties van bepaalde users in dit soort topics. Dus mensen die reacties posten als " |:( " of compleet off-topic gaan. Er staat ook in de policy
Zorg gewoon dat zulke topics niet de aandacht vasthouden, maar zorg dat het gemeld is en de rest zal door de moderator afgehandeld worden. Het komt er dus op neer dat in de ideale situatie in zulke topics 0 replies komen, en de moderator de boel komt sluiten. Of dat er replies in voorkomen die de topicstarter toch een beetje op weg helpen.
Ik ben toch bang dat een zekere 'luiheid' cq. 'gemakzucht' dergelijke postings uitlokt. Of je dat kan voorkomen door iemand bij registratie gedurende 5 minuten de FAQ onder zijn/haar neus te duwen, waag ik te betwijfelen.

Een mailtje bij registratie met daarin de highlighs van de FAQ en onderaan een activatielinkje voor je account is waarschijnlijk wel nuttig. Mensen worden dan "gedwongen" dit mailtje te lezen, waarmee je ze dus gelijk op de regels wijst.
Op maandag 01 juli 2002 01:30 schreef superwhimpy het volgende:

[..]

Daarom hebben ze hier gelukkig een groot mod-team, die allemaal wel 's een mailtje sturen. Maar meestal worden mailtjes pas verstuurd aan de hand van een SM-melding, en niet aan de hand van replies in "slechte topics".
Op maandag 01 juli 2002 01:39 schreef BrainDamage het volgende:

[..]

Uhm bedankt dan maar ik heb nog geen mailtje gekregen dus ik zla wel geluk hebben voor deze ene keer.
Jij veranderde je reactie nadat je was gewezen op de policy. Andere mensen bleven doorgaan met het posten van onzin. En over dat ratingsystem, lees het linkje van wfvn maar eens.
Op maandag 01 juli 2002 01:40 schreef blackd het volgende:

[..]

Mja ik heb wel es 'n enkele user eruit gevist die alleen maar onzin postte, dat was dus ook vrij nutteloos. Hier werd door 't doktersteam op gereageerd, dus lijkt me dat zij beter 'n antwoord hierop kunnen geven :?
Mensen die onzin posten worden er altijd vrij snel uitgehaald. Als iemand een keer onzin post kijk ik even in z'n posthistory (gewoon in 2 á 3 topics naar z'n reacties kijken) en mocht het idd blijken dat hij alleen onzin post zet je ff een melding in [forum=26] met in de topictitel "User/DT".
Op maandag 01 juli 2002 04:02 schreef mees het volgende:
Naar mijn mening moet er gewoon wat royaler gedaan worden met de OW's.. Een sticky thread neergooien in elk forum, met daarin de mededeling dat elke user met een nutteloze post, direct een OW aan z'n broek heeft.
GoT is geen strafkamp ofzo. Er mag best wel een beetje off-topic worden gegaan, maar topics waarin mensen speciaal posten om de topicstarter af te zeiken of om een beetje te kletsen zijn gewoon niet gewenst. Een waarschuwingsmailtje komt wel in de notes van de user te staan, en bij herhaling volgt er een OW (waarvan ik nu idd weet wie hem gekregen heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Weten jullie wat ik mij al een paar dagen afvraag?
Of het jullie ook al is opgevallen dat sinds de HK op een andere lokatie staat dat er meer onzin te vinden is in de techfora.

Mij is het iig wel opgevallen en zal dan ook eerder een SeM-melding maken wanneer ik iemand kansloze posts zie maken.
Meestal zal ik dan ook door de posthistorie wandelen om te zien of dat persoon dat vaker doet.

Al deze posts/reakties gooi ik dan op de grote hoop en presenteer dit op een dienblaadje in SeM.
Het is toch te gek voor woorden dat er steeds meer mensen bij komen die er alleen zitten voor de HK. |:( ;(

En als je er dan iets van zegt in een topic dan ben je een zeikerd, moraalridder of wannabe mod.
Sorry hoor, maar wat moeten deze pubers hier?
Schop ze eruit, laat ze lol trappen in de HK, maar niet op de 'schone' gedeeltes van GoT.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Pagina: 1