Toon posts:

.AVI giga-groot :-(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil met virtualDub subtitels in een .avi film zetten. Dat is ook gelukt. Alleen nu zie ik dat die film meer als 6Gb is :( :?

Wat moet ik doen om in die .AVI de subtitels op te slaan zonder dat die .AVI zo super groot wordt?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

comprimeren naar divx lijkt me wel handig.... :+

maareh... kon je dat zelf niet verzinnen?

Of mis ik iets; ik begrijp dat je die subtitles nu ook daadwerkelijk IN die avi hebt zitten en niet tijdens afspelen de subtitles eroverheen zet?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 18:59 schreef wfvn het volgende:
comprimeren naar divx lijkt me wel handig....
die .AVI is Divx (766Mb) en ik heb de subtitels IN de AVI zitten ja.

ik laad die .AVI en de subtitelfile in virtualdub en dan save as AVI (F7) maar dan wordt ie dus super groot. zijn er instellingen verkeerd dan ofzo?

• cobratbq
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2015
je moet een codec selecteren in virtual dub.
Ergens onder compression.

One ring to rule them all, one ring to find them, one ring to bring them all, and in darkness bind them...

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op zondag 30 juni 2002 19:02 schreef haagseharry het volgende:

[..]

die .AVI is Divx (766Mb)

ik laad die .AVI en de subtitelfile in virtualdub en dan save as AVI (F7) maar dan wordt ie dus super groot. zijn er instellingen verkeerd dan ofzo?
dat lijkt me wel ja :)

Veel ervaring heb ik er niet mee, maar je moet de boel inderdaad anders instellen...

gokje:

[search=divx comprimeren virtualdub]

• oVRoM
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Druk op Control-C (of Video -> Compression), kies Divx, en probeer het dan nog eens... Krijg je trouwens bij het opslaan als niet compressed AVI geen foutmelding dat je niet slim bezig bent en dat je het beter met compressie kunt gebruiken?

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 19:02 schreef cobratbq het volgende:
je moet een codec selecteren in virtual dub.
Ergens onder compression.
wat voor een? Divx MPEG-4 fast motion? (er staan er een paar in namelijk.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 30 juni 2002 19:05 schreef oVRoM het volgende:
Druk op Control-C (of Video -> Compression), kies Divx, en probeer het dan nog eens... Krijg je trouwens bij het opslaan als niet compressed AVI geen foutmelding dat je niet slim bezig bent en dat je het beter met compressie kunt gebruiken?
jawel, maare weet niet wat er bedoeld wordt :)

• dôh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20-02 13:14
Argh... geen divx 4! :r

www.doom9.org

Klik rechts bovenaan de Guardian Knot SBC guide aan, dat is een hele leuke guide om mee te beginnen en als je alles een beetje goed instelt maak je mooiere rips dan ee Dominion of een ViTE [die trouwens erg bagger zijn de laatste tijd]

Er staat ook bij hoe je de subs. erbij krijgt dmv. VobSub, subs in een film zuigt imo.

Suc6! :)

Verwijderd

Op zondag 30 juni 2002 19:07 schreef haagseharry het volgende:

[..]

jawel, maare weet niet wat er bedoeld wordt :)
Nou, dat het onhandig is om niet te comprimeren omdat je dan een groot bestand krijgt :)

Verwijderd

Topicstarter
aha ik begin et te snappe :)

ik heb net ff een stukkie geprobeerd met subtitel en divx mpeg-4 low motion. 1min 15sec 20Mb is dat normaal? en wat is eigelijk et verschil tussen divx low motion en fast motion?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02 11:56

CAP-Team

XBL: CAPTeam

nadeel van deze methode, dus het achteraf invoegen van subtitles in een divx film is, dat je hem dus nog een keer volledig moet compressen om die subtitles erin te krijgen, je hebt dus weer wat kwaliteitsverlies in je film.

dan kun je dus beter een player of plugin (zoals divxg400) gebruiken om je subtitles in je film te krijgen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Verwijderd

Lijkt me handiger dat je een player gebruikt, die ondertiteling er zelf bij onder plakt. BSPlayer bijvoorbeeld.

En het lezen van enkele guides over Div-x zou ook handig zijn.

http://www.divx-digest.com
http://www.doom9.org
http://www.vcdhelp.com
Pagina: 1