[lilo] multiboot met meerdere disken

Pagina: 1
Acties:

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Ik heb hier nog een oude Seagate 2.5GB IDE disk liggen met daarop windows 98. Ding zit aangesloten op /dev/hdd als slave van een Lite-on fikker.
Op /dev/hda staat alleen Linux. Is een 20GB hdd die als volgt is ingedeeld: 8MB /boot, 512MB swap, rest /.

Wat ik nu wil: die /dev/hdd toevoegen in lilo. Ikke dus vrolijk /etc/lilo.conf aanpassen:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
lba32

boot=/dev/hda
root=/dev/hda3
install=/boot/boot-menu.b
map=/boot/map
delay=20
prompt
timeout=150
vga=normal
default=Linux

image=/vmlinuz
      label=Linux
      read-only

image=/vmlinuz.old
      label=LinuxOLD
      read-only
      optional

other=/dev/hdd
  label=Windoos

/dev/hdd1 is de actieve partitie van die schijf waar windows dus op staat. Als ik nu boot, krijg ik een scherm vol met LI's, nullen en is mn floppydrive druk bezig met ratelen.
Als ik van die /dev/hdd nu /dev/hdd4 maak, loopt ie gewoon vast bij het booten.
Enige manier van hoe ik em tot nu toe werkend heb gehad: bij het booten op F8 rammen, geeft mn BIOS een bootmenu waarin ik kan kiezen van welk device ik wil starten, daaruit IDE-1 kiezen en dan start ie wel gewoon windoos op.

Nu niet allemaal gaan zeuren: "Wat moet je met windoos?", antwoord is simpel: BIOS flashen moet nog altijd in DOS en dosemu werkt dan niet. Ook clonecd heb ik wel eens nodig

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:10

deadinspace

The what goes where now?

Op zondag 30 juni 2002 18:42 schreef _JGC_ het volgende:
other=/dev/hdd
[/code]
/dev/hdd1 is de actieve partitie...
...Als ik van die /dev/hdd nu /dev/hdd4 maak, loopt ie gewoon vast bij het booten.
En als je er in je lilo config nou eens /dev/hdd1 van maakt?
Nu niet allemaal gaan zeuren: "Wat moet je met windoos?", antwoord is simpel: BIOS flashen moet nog altijd in DOS en dosemu werkt dan niet. Ook clonecd heb ik wel eens nodig
Wat moet je met windoos? >:) :P

BIOS flashen doe ik altijd vanaf bootflop btw.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:58
Op zondag 30 juni 2002 18:51 schreef deadinspace het volgende:

[..]

En als je er in je lilo config nou eens /dev/hdd1 van maakt?
[..]

Wat moet je met windoos? >:) :P

BIOS flashen doe ik altijd vanaf bootflop btw.
Leuke typo, mn ZIP zat voorheen op /dev/hdd4, moet dus /dev/hdd1 zijn. Stond overigens wel als /dev/hdd1 in mn lilo.conf, maar zoals ik eerder schreef: lekker vastlopen :P